نویسنده: رضا علمی
// دوشنبه, ۶ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۰۳

استخدام مسئول بدلکاری فیلم Thor: Ragnarok در فیلم Shazam

کایل گاردینر، سرپرست و هماهنگ‌کننده بدلکاری دو فیلم Thor: Ragnarok (ثور: راگناروک) و Aquaman (آکوامن)، مسئولیت بخش‌های بدلکاری فیلم Shazam (شَزَم) را بر عهده خواهد داشت.

برخلاف فیلم Justice League (لیگ عدالت) که از همان شروع مراحل ساخت تا زمان اکرانش همواره در صدر اخبار بود و هست و همه اتفاقات پشت و جلوی صحنه آن در بوق و کرنا اعلام میشد، فیلم Shazam (شَزَم) در سکوت خبری کارهای خود را پیش می‌برد. طبق گفته‌های دیوید سندبرگ، کارگردان فیلم Shazam، اقتباس سینمایی دی‌سی برای اکران در سال ۲۰۱۹ میلادی برنامه‌ریزی شده است. مراحل پیش‌تولید پروژه جدید دی‌سی به‌سرعت در حال سپری شدن است و هر روز نام‌های معروف و کارنامه‌داری به این پروژه ملحق می‌شوند.

مدتی پیش تأیید شد که زکری لوی قرار است نقش شخصیت شزم را در فیلم Shazam بازی کند. اندکی بعد نیز کمپانی برادران وارنر (Warner Bros) و نیو لاین سینما (New Line Cinema) بازیگر نقش بیلی بتسون، کودکی را که قرار است با گفتن کلمه جادویی «شزم» به یک ابرقهرمان تبدیل شود، برای بازی در این فیلم انتخاب و رسماً معرفی کرد. طبق خبری که وب‌سایت هالیوود ریپورتر منتشر کرده بود، اشر آنجل قرار است نقش بیلی بتسون را در فیلم Shazam بازی کند. یکی از بازیگران معروف و باکیفیتی که قرار است در فیلم دیوید سندبرگ نقش‌آفرینی کند، مارک استرانگ است؛ بازیگر محبوب و ستاره فیلم Kingsman: The Golden Circle (کینگزمن: محفل طلایی) در حال مذاکره با سازندگان بود به احتمال فراوان شاهد حضور وی در این پروژه ابرقهرمانی خواهیم بود. مارک استرانگ قرار است نقش یکی از مخالفان و دشمنان اصلی دنیای کمیکی شخصیت شزم را برعهده داشته باشد. این شخصیت شرور و منفی اولین بار در سال ۱۹۴۰ و در کتاب ویز کمیکز (Whiz Comics) معرفی شد. سیوانا دومین شخصیتی است که تا به امروز برای نقش‌های منفی و شرور این فیلم در نظر گرفته شده است. در ابتدای معرفی فیلم Shazam، قهرمان داستان تنها قرار بود با بلک آدام (با بازی دواین جانسون) وارد میدان مبارزه شود. البته کمی بعد از اعلام خبر حضور دواین جانسون در فیلم Shazam، در خبرهای تکمیلی مشخص شد که قرار است فیلم اختصاصی و مستقلی از شخصیت بلک آدام ساخته شود که جانسون بازیگر اصلی آن خواهد بود و دیگر شاهد حضور این شخصیت در فیلم Shazam نخواهیم بود.

سایت Omega Underground در گزارشی بدین موضوع پرداخت که کایل گاردینر قرار است به‌عنوان سرپرست و هماهنگ‌کننده بخش‌های بدلکاری فیلم Shazam، به استخدام این پروژه درآید. کایل گاردینر کارنامه خوب و قابل قبولی در این زمینه دارد، وی مسئولیت بخش بدلکاری فیلم‌هایی همچون Thor: Ragnarok (ثور: راگناروک)، پروژه مورد انتظار بعدی دی‌سی، یعنی فیلم Aquaman (آکوامن)، Alien: Covenant (بیگانه: کاوننت) و Hacksaw Ridge (هکسا ریج) را بر عهده داشته است. با توجه به کارنامه کایل گاردینر، می‌توان انتظار داشت که این شخص به هنگام آغاز مراحل تولید پروژه دی‌سی در سال آینده، از تمام توان خود برای خلق بهترین صحنه‌ها در فیلم Shazam استفاده کند.

Shazam

اگرچه این روزها بسیاری از طرفداران با ناامیدی و نگرانی به آینده دنیای سینمایی دی‌سی می‌نگرند، علی‌الخصوص مشکلات ریز و درشتی که آخرین ساخته این کمپانی، یعنی فیلم Justice League در زمان مراحل ساخت با آن‌ها دست‌وپنجه نرم کرد و اکران موفقیت‌آمیزی هم نداشت، اما به نظر می‌رسد مسئولان دی‌سی با تجربه‌ای که از طریق آزمون و خطا در این چند سال بدان دست یافته‌اند، می‌توانند انتظارات طرفداران را از فیلم Shazam برآورده سازند. کار نوشتن فیلمنامه فیلم Shazam بر عهده هنری گیدن و دارن لمکه خواهد بود. فیلم Shazam در حال حاضر مراحل پیش‌تولید خود را سپری می‌کند و انتظار می‌رود فیلمبرداری و تولید این فیلم از سال آینده میلادی در شهر ونکوور کشور کانادا آغاز شود. سندبرگ اخیراً تأیید کرد که این فیلم در ماه آوریل سال ۲۰۱۹ اکران خواهد شد و انتظار می‌رود که طبق شایعات منتشر شده، این فیلم در تاریخ ۵ آوریل سال ۲۰۱۹ (۱۶ فروردین ۱۳۹۸) اکران شود.

گفتنی است که دیوید سندبرگ مدیر تولید و مسئول فیلمبرداری پروژه Shazam را نیز انتخاب کرده است؛ جنیفر اسپنس به‌عنوان مدیر تولید و ماکسیم آلکساندر به عنوان فیلمبردار به استخدام این پروژه درآمده‌اند. این دو نفر سابقه همکاری با دیوید سندبرگ را در فیلم ترسناک Annabelle: Creation (آنابل: خلقت) داشته‌اند.

کایل گاردینر کارنامه قابل قبولی در این زمینه دارد. وی مسئولیت بدلکاری فیلم‌هایی همچون Thor: Ragnarok، پروژه مورد انتظار بعدی دی‌سی، یعنی فیلم Aquaman و فیلم‌های Alien: Covenant و Hacksaw Ridge را بر عهده داشته است

نام اصلی و ابتدایی شَزَم، کاپیتان مارول بود. داستان‌های کاپیتان مارول برای اولین بار در سال ۱۹۴۰ و توسط ویز کمیکز منتشر شد اما با شکایت دی‌سی از ویز کمیکز به علت شباهت بسیار زیاد و کپی‌برداری شخصیت شَزَم از روی سوپرمن دی‌سی، ویز کمیکز مجبور به پرداخت جریمه و در نهایت واگذاری کلیه حقوق مربوط به این شخصیت به دی‌سی شد. شَزَم قدرتی اساطیری و جادویی هزاران‌ساله دارد که با گفتن واژه Shazam به نیروهایی مافوق انسانی دست می‌یابد و حروف لاتین S.H.A.Z.A.M از نام‌های سلیمان حکیم، هرکول، نماد قدرت و شجاعت در اساطیر یونان، اطلس که تحمل و استقامتش زبانزد است و به جنگ با خدایان پرداخت و محکوم به حمل کره زمین شد، زئوس، خدای خدایان اساطیر یونان، آشیل جنگجوی شکست‌ناپذیر و مرکوری یا همان هرمس که پیام‌رسان خدایان و قادر به پرواز بوده، تشکیل شده است. در هر صورت انتشاراتی ویز کمیکز در سال ۱۹۵۳ بسته شد و کمپانی دی‌سی تصمیم گرفت حق امتیاز کاپیتان مارول را به هر نحوی از آن خود کند و از همین رو دی‌سی، کمپانی Fawcett را در سال ۱۹۷۲ خریداری کرد و در این صورت شخصیت کاپیتان مارول نیز از آن دی‌سی می‌شد. اما دیگر دیر شده بود و کمپانی مارول کاپیتان مارول خود را خلق کرده بود و سریعاً نیز این شخصیت را به‌صورت رسمی در لیست شخصیت‌های دنیای کمیک خود ثبت کرد. از آن زمان تاکنون کمپانی دی‌سی اجازه ندارد از نام کاپیتان مارول استفاده کند و از همین روی این کمپانی، شخصیت شَزَم را خلق کرد.

با وجود آنکه دو فیلم Wonder Woman (واندر وومن) و Justice League فیلم‌های چندان تیره‌وتاری نبودند و شوخی هم در آن‌ها زیاد به چشم می‌خورد، اما این طور به نظر می‌رسد که فیلم Shazam، شادترین و سرگرم‌کننده‌ترین فیلم‌ دنیای سینمایی دی‌سی خواهد بود که تاکنون ساخته شده است و قرار است این فیلم فصلی جدید را در دنیای سینمایی دی‌سی به وجود آورد.

دیوید سندبرگ سال گذشته فیلم ترسناک Lights Out (چراغ‌های خاموش) را روی پرده داشت که با واکنش مثبت منتقدان همراه شد و توانست با بودجه‌ی محدود ۵ میلیون دلاری، نزدیک به ۱۵۰ میلیون دلار در گیشه فروش داشته باشد. تهیه‌کنندگی فیلم Lights Out بر عهده‌ی جیمز وان بود و در این فیلم بازیگرانی همچون ترزا پالمر، گابریل بیتمن، بیلی بروک و ماریا بلو نقش‌آفرینی می‌کردند. وی کارگردانی قسمت دوم فیلم ترسناک Annabelle را با عنوان فیلم Annabelle: Creation را نیز عهده‌دار بود و این فیلم نیز مورد استقبال نسبی منتقدان قرار گرفت و با بودجه ساخت ۱۵ میلیون دلاری خود، فروش فوق‌العاده ۳۰۵ میلیون دلاری داشته است.

در حال حاضر مراحل ساخت فیلم Shazam به‌خوبی پیش می‌رود و امیدواریم این روند تا پایان حفظ شود و در نهایت شاهد فیلم خوبی از سوی دی‌سی باشیم.

 


منبع Screenrant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده