// دوشنبه, ۲۲ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۳۲

چهره کلیدی کمپانی Marvel به کمپانی DC پیوست

برایان مایکل بندیس، یکی از کلیدی‌ترین چهره‌های مارول و خالق کامیک مرد عنکبوتی نهایی (Ultimate Spider-Man) و شخصیت‌هایی نظیر جسیکا جونز و ماریا هیل، به تیم نویسندگان DC اضافه شد.

برایان مایکل بندیس که در این چند سال اخیر به‌عنوان یکی از کلیدی‌ترین چهره‌های مارول (Marvel) لقب گرفته بود، طی قراردادی چندین ساله به انتشارات دی سی (DC) پیوست تا بدین ترتیب این انتقال به یکی از شوکه‌کننده‌ترین اتفاقات ممکن در دنیای کامیک این دهه بدل شود. این‌چنین است که خالق آثاری همچون مرد عنکبوتی نهایی (Ultimate Spider-Man) و تهاجم مخفی (Secret Invasion) در آینده‌ای نزدیک، کار خود را روی توسعه‌ی شخصیت‌هایی جدید آغاز خواهد کرد.

دی‌سی در متن مربوط به این خبر که آن را در توییتر خود منتشر کرد آورده است:

بسیار هیجان‌زده هستیم تا ورود برایان مایکل بندیس را به خانواده دی‌سی، با یک قرارداد اختصاصی چندین ساله و همینطور چند منظوره خوش‌آمد بگوییم. او یکی از برترین نویسندگان صنعت کامیک است که تا به امروز هر جا که بوده، داستان‌های فراموش‌نشدنی بسیاری را خلق کرده است و ما بی‌صبرانه منتظریم تا ببینیم که او چه برنامه‌ای برای جهان دی‌سی دارد.

بندیس نیز طی پیامی، خبر حضورش در دی‌سی را تأیید کرده است:

این واقعیت دارد. همه‌ی شما را دوست دارم. تغییرات در مجموع خوب است. تغییرات می‌تواند باعث بهبود وضعیت شود. از میزان ایده‌ها و الهاماتی که در درونم هستند احساس منفجر شدن می‌کنم. جزئیات به‌زودی اعلام خواهد شد.

بندیس همچنین با انتشار دو عکس پایین در صفحه اینستاگرام خود، نشان داد که مشغول تحقیقات روی آثار مختلف دی‌سی است:

dc

dc

این نخستین بار نیست که برایان مایکل بندیس اقدام به نوشتن داستان برای DC می‌کند. او در سال ۲۰۰۰ نیز شماره‌ی ۲۱ از سری کتاب‌های تاریخچه بتمن (The Batman Chronicles) با نام همشهری وین (Citizen Wayne) را نوشته بود که در خلال آن، شخصیت کلارک کنت در تلاش است تا از تاریک‌ترین اسرار شخصیت بروس وین باخبر شود. با وجود این، بندیس تا به امروز هیچ‌گاه به صورت تمام وقت در دی‌سی حضور نداشته است، اما او هم‌اکنون این فرصت را دارد تا در کنار کار روی شخصیت‌های قدیمی دی‌سی، حتی دست به خلق شخصیت‌هایی جدید بزند.

برایان مایکل بندیس از ۱۹ سالگی همزمان با حضور در موسسه‌ی هنری کلیولند، در یک مرکز فروش آثار کامیک مشغول به کار شد و در همانجا بود که تعدادی از کارهای اولیه‌ی خود را نیز به فروش رساند. در فاصله‌ی بین ۲۰ تا ۲۵ سالگی، داستان‌های خود را برای پذیرش، به بزرگ‌ترین کمپانی‌های تولید آثار کامیک ارسال کرد. او همچنین در برخی مجلات و روزنامه‌های محلی به‌عنوان کاریکاتوریست مشغول به کار شد و در ادامه، به‌عنوان تصویرگر به استخدام روزنامه‌ی The Plain Dealer درآمد. بندیس در این زمان، بیش از پیش علاقه‌ی خودش را به نوشتن داستان‌های جنایی و نوآر برای رمان‌های گرافیکی نمایان کرد و چندی بعد وارد شرکت کالیبر کامیکس (Caliber Comics) شد. از مهم‌ترین آثار این دوره‌ی کاری وی، نویسندگی و تصویرگری کامیک جینکس (Jinx) بود که یک جایزه‌بگیر در محوریت ماجراهای آن قرار داشت و برایان در آن به نوعی از داستان خوب، بد و زشت (The Good, the Bad and the Ugly) سرجیو لئونه الگوبرداری کرده بود.

بندیس در دوران حضورش در مارول، در تبدیل شدن انتقام‌جویان (Avengers) به پرفروش‌ترین کامیک این کمپانی نقشی کلیدی داشت

بندیس اواخر سال ۱۹۹۶ وارد کمپانی Image Comics شد و در ادامه با تصویرگری مایک ایمونگ اومینگ، کامیک Powers را خلق کرد که ترکیبی از تم ابرقهرمانی با فضای پلیسی و نوآر بود و در نهایت این اثر، جوایز هاروی، آیزنر و ایکل را برای وی به ارمغان آورد. او پس از این موفقیت، همکاری بلند مدت خود را با مارول آغاز کرد و در نخستین گام با نوشتن داستان کامیک مرد عنکبوتی نهایی، شخصیت پیتر پارکر را از قلب دهه ۶۰ بیرون کشید و به عصر حاضر آورد که نتیجه‌ی کار، بسیار موفق از آب درآمد. بندیس در ادامه حتی با نوشتن داستان مرگ پیتر پارکر، شخصیت سیاه‌پوستی به نام مایلز مورالس را به‌عنوان مرد عنکبوتی جدید، جایگزین وی کرد. او در دوران حضورش در مارول در کنار خلق شخصیت‌هایی همچون جسیکا جونز، دیسی جانسون و ماریا هیل، در تبدیل شدن انتقام جویان (Avengers) به پرفروش‌ترین کامیک این کمپانی نیز نقشی کلیدی داشت.

Brian Michael Bendis

بندیس اخیرا کامیک نگهبانان کهکشان (Guardians of the Galaxy) را به اتمام رسانده و در حال حاضر مشغول نوشتن داستان مرد عنکبوتی، با محوریت شخصیت مایلز مورالس و همینطور داستان مرد آهنی شکست ناپذیر (The Invincible Iron man) است و باید دید با توجه به انتقال وی به دی‌سی، چه سرنوشتی در انتظار این دو داستان خواهد بود. تا این لحظه هیچ خبری مبنی بر زمان دقیق اضافه شدن بندیس به تیم نویسندگان دی‌سی منتشر نشده شد.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده