// دوشنبه, ۲۲ دی ۹۳ ساعت ۲۱:۳۰

سرویس پلی‌استیشن پلاس که برای اولین بار در نسل هفتم کنسول‌های خانگی معرفی شد، توانست به محبوبیت بالایی دست یابد و روی سایر کنسول‌های سونی هم حضور داشته باشد. این سرویس که علاوه بر بازی‌های چند نفره، مزایای دیگری هم دارد، بیشتر از ۵۰ میلیون دلار در ماه برای سونی درآمدزایی دارد. با ادامه خبر همراه زومجی باشید.
سونی تا به الان روزهای موفقی را با عرضه کنسول محبوب و پرفروش پلی‌استیشن 4 گذرانده است. اگرچه با عرضه پلیاستیشن 4، سونی محدودیت‌هایی را برای کاربران عادی اعمال کرد که مهم‌ترین آن را می‌توان اجباری بودن داشتن اشتراک پلی‌استیشن‌ پلاس برای انجام بازی‌های چند نفره دانست. اما این محدودیت هم جلودار محبوبیت این سرویس نزد کاربران شبکه پلی‌استیشن نبوده است. با تمام شدن کریسمس و فصل تعطیلات، سونی اعلام کرد که تا به حال ۱۸.۵ میلیون پلی‌استیشن 4 فروخته است و در کنار این آمار به این موضوع هم اشاره کرد تا به حال ۱۰.۹ میلیون نفر مشترک سرویس پلی‌استیشن پلاس هستند. با یک حساب سرانگشتی و چند عمل ساده ریاضی می‌توان متوجه شد هر ماه اشتراک این سرویس ۵ دلار هزینه دارد (شایان ذکر است که بسته به منطقه این قیمت بیشتر هم می شود) که برای کل مشترکان این سرویس ۵۴.۵ میلیون می شود یعنی این سرویس سالانه بیشتر از نیم میلیارد دلار برای شرکت سرگرمی‌های سونی درآمد دارد، سرویسی که ارزش افزوده بیشتری را نیز نسبت به رقیبان به کاربران خود اعطا می‌کند. در طول زمان نیز شاهد رشد بیشتر این سرویس به موازات چرخه حیات پلی‌استیشن 4 خواهیم بود. این نکته را هم نباید فراموش کرد که مخاطبان بعد از ۲ یا ۳ سال بهترین بازی‌های کنسول را تجربه می‌کنند و همین نکته هم می‌تواند مزید بر علت شود تا به مشترکان این سرویس افزوده شود. آیا شما هم مشترک سرویس پلی‌استیشن پلاس هستید؟ نظر شما راجع به این سرویس و کیفیت آن چیست؟‌ دیدگاه‌های خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید. منبع: Playstationing

مقاله های مرتبط

کاراکتر باقی مانده