نویسنده: میثم سبحانی
// شنبه, ۱۱ دی ۱۳۹۵ ساعت ۲۳:۵۹

احتمال ساخت سریالی بر اساس مجموعه بازی‌های Castlevania

فِرِد سیبرت، تهیه‌کننده سریال Adventure Time، در مصاحبه‌ای با کانال Nick Animation Podcast در یوتیوب، به احتمال ساخت سریالی از مجموعه Castlevania اشاره کرد.

مجموعه بازی‌های Castlevania، که اولین نسخه از آن در سال ۱۹۸۷ منتشر شد، اکثرا به تاریخچه جنگ‌های بین بلمونت‌ها (خانواده‌ای افسانه‌ای از شکارچیان خون‌آشام‌ها) و کنت دراکولای معروف، بزرگ‌ترین و خون‌آشام‌ترین دراکولای تاریخ می‌پردازد. داستان این مجموعه عمدتا در سرزمین ترنسیلوانیا و در مقاطع زمانی گوناگون روی می‌دهد. اکثر نسخه‌های بازی (اما نه همه آن‌ها) عضوی از خانواده بلمونت‌ها را نشان می‌دهد که به منظور نابودی خودِ کنت، یا گهگاهی بسته به داستان بازی، به منظور نجات دوست دربند خود یا بازپس‌گیری اثری قدیمی و مقدس به منظور پیشبرد اهداف خیرخواهانه و یا حتی گاهی شرورانه، به جست‌وجوی قلعه عظیم و دائما در حال تغییر کُنت دراکولا می‌رود.

عموما و در اکثر نسخه‌های بازی، بلمونت‌ها استاد مبارزه با شلاق هستند و اغلب از گرزی زنجیری و افسانه‌ای به نام «قاتل خون‌آشام‌ها» به عنوان سلاح اصلی خود استفاده می‌کنند. صرف نظر از نمایش دراکولا به عنوان شخصیت منفی داستان، بازی هیچ اشاره قابل توجهی به برام استوکر، پدیدآورنده شخصیت دراکولا نمی‌کند‌.

Castlevania یکی از مشهورترین بازی‌های ویدیویی در بین سال‌های ۱۹۸۰ تا ۱۹۹۰ بود و در زمره نخستین بازی‌هایی قرار داشت که در محبوبیت ژانر وحشت و گوتیک تاثیر بسزایی داشت و به خاطر زیبایی‌های گرافیکی چشمگیر و موسیقی به یاد ماندنی‌اش مورد احترام هواداران بازی‌های قدیمی است. حالا که کمپانی کونامی، سازنده بازی، بیشتر بر بازی‌های کارتی (Casino) و موبایلی متمرکز شده است، مدت‌هاست که از برند Castlevania خبری نیست. اما حالا و بر طبق شایعات جدیدی که پخش شده، شاید این نشان تجاری بازگشتی غیرمنتظره به دنیای سرگرمی داشته باشید و این بار در مدیوم تلویزیون و به شکل سریالی انیمیشنی عرضه شود.

این شایعات در ابتدا به وسیله وب‌سایت ایندی ‌وایر و از روی توضیحات ارائه داده شده توسط فِرِد سیبرت، تهیه‌کننده سریال انیمیشنی ادونچر تایم (Adventure Time) در برنامه پادکستی کانال Nick Animation Podcast در وب‌سایت یوتیوب، نتیجه گیری شد. سیبرت در خلال حضورش در این پادکست، به پروژه‌ جذابی اشاره می‌کند که در استودیو فردریتور در حال ساخت است. این پروژه که بر اساس داستان یک بازی‌ ویدیویی قدیمی ساخته می‌شود، مدت زمان زیادی است که در حال توسعه است. هواداران خوش حافظه حتما خبر چند وقتِ پیش سایت‌ها، درباره استودیو فردریتور و تصاحب حقوق مجموعه Castlevania به وسیله این استودیو به مدت تقریبا یک دهه را به خاطر دارند، اکنون مشخص شده که این استودیو چه اهدافی از خرید حقوق Castlevania در سر داشته است. در حالی که هنوز هیچ چیز به طور رسمی تایید نشده، اما به نظر می‌رسد که احتمالا Castlevania همان پروژه‌ای است که سیبرت به آن اشاره کرده است.

Castlevania -animated-castlevania-tv-show

از مجموعه بازی‌های ویدیویی Castlevania، دنباله‌ها، بازسازی‌ها و اسپین‌آف‌های فراوانی ساخته شده است، بنابراین تقریبا بر روی همه پلتفرم‌های مهم دنیای بازی‌، نسخه‌ای از Castlevania موجود است. این مجموعه همچنین در پدید آمدن سبک محبوب Metroidvania نقش بسزایی داشت. با این حال، سازندگان بازی مدت‌هاست که در تلاشند تا این مجموعه را به دیگر رسانه‌ها نیز وارد کنند.

اگر چه سایمون بلمونت (شخصیت اصلی در بازی نخست و بسیاری از دنباله‌ها) به شکلی کاملا تغییر یافته و در نقش شخصیتی لافزن و «comic-relief» (شخصیتی کمدی در فیلم‌ها و سریال‌ها و‌ رمان‌ها که وظیفه کاهش وضعیت پرتنش موجود در داستان را از طریق ایجاد لحظات کمیک بر عهده دارد) در سریال کارتونی کاپیتان اِن: استاد بازی (Captain N: The Game Master) محصول دهه ۱۹۹۰ شبکه NBC، که کراس‌آوری از شخصیت‌های محبوب کمپانی نینتندو بود، حضور یافت، اما هرگز در سریالی تلویزیونی مربوط به خود یا در نقشی نزدیک به کاراکترش در بازی، حاضر نشد.

علاوه بر این، پُل ویلیام اسکات اندرسون، کارگردان مجموعه فیلم‌های رزیدنت اویل (Resident Evil) سال‌های زیادی در فکر ساخت اقتباسی سینمایی از مجموعه بازی‌های Castlevania بود، اما این پروژه به دلایل گوناگونی متوقف می‌شد و هم‌اکنون نیز غیرفعال است. اما در مورد احتمال بالقوه ساخت سریال تلویزیونی Castlevania نیز باید گفت که این موضوع تا کنون به طور رسمی اعلام نشده است، بنابراین جزئیات بیشتری از این پروژه در دسترس نیست.

نظر شما درباره ساخت این سریال چیست؟ آیا مجموعه بازی‌های Castlevania پتانسیل لازم برای ساخت اقتباسی سریالی از آن را دارند؟


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده