عضو تحریریه
مرتضی کارگر

مرتضی کارگر

اصفهان، اصفهان
درباره من:
عاشق دنیای گیمم. از هواپیمای آتاری شروع کردم و با سگای مشکی رنگ خودم به اوج رسیدم. کال آف 2 منو وارد دنیای پی سی کرد و از اون موقع تا حالا بالا و پایین زیاد داشتم ولی همیشه عاشق بازی موندم. ما از اون نسل ها بودیم که بهمون می گفتن کنسول(سگا رو میگم) رو به تلویزیون وصل نکن می سوزه! به هر حال الان دارم سعی می کنم خودم بازی بسازم و به این راه خیلی امید دارم. به امید روزی که اولین بازیم بیرون بیاد. البته تا همین الانشم تونستم تو رویداد لول‌آپ ۹۷ رتبه سوم رو به دست بیارم، مورد تقدیر هیئت داورن تو لول‌آپ ۹۸ قرار بگیریم و البته رتبه اول رویداد گیم‌جم پاییزه انستیتو ملی بازی‌سازی رو به دست بیارم ................................... آدرس وبلاگ شخصی: manual.blog.ir
عضویت: پنجشنبه, ۱۳ خرداد ۱۳۹۵
  1. مرتضی کارگر
    مرتضی کارگر | یکشنبه, ۲۱ مهر ساعت ۲۳:۰۸
    مرتضی کارگر
    مرتضی کارگر | چهار شنبه, ۱۷ مهر ساعت ۲۳:۰۰

    خخخ....چقدر خندیدیم...عالی بودین

    نیم نگاه رومیزی زومجی: شلم‌ شوربا

    مرتضی کارگر
    مرتضی کارگر | چهار شنبه, ۱۷ مهر ساعت ۰۸:۴۳

    این مقایسه خیلی پیش پا افتاده است و خیلی از جنبه‌های کار رو در نظر نگرفته
    الان سونی مایکروسافت و نینتندو دارن با هزار بدبختی و ریسک کنسول میسازن و میفروشن و بعضا چند سالی روش هم ضرر میکنن تا یه پلتفرم اختصاصی بازی درست کنن و با فروش نرم‌افزاری به سود برسن و این مسئله برای هر نسلی هم تکرار میشه و تازه زنده نگه‌داشنشم تو طول نسل هم نیاز به یه عالمه سرمایه‌گذاری و و ریسک داره...ولی از اون طرف روی پی‌سی اصلا چنین چیزی رو نداریم و به همین خاطر اینکه بگیم بقیه ۳۰ درصد میگیرن پس ما هم همینقدر بگیریم منصفانه‌اس کاملا اشتباهه. الان شاید یه بخشی از دوستان بگن ما پول آنلاین بازی کردن روی کنسولا رو میدیم ولی واقعیت اینه که درامد از این بخش در مقایسه با میزان فروش کلی بازیا هیچ چی نیست و این کار صرفا برای کم‌کردن بخشی از فشار کلی تمامی هزینه‌هاییه که این سه شرکت برای زنده نگهداشتن پلتفرمشون متحمل میشن
    به نظرم ۳۰ درصد صرفا برای کنسولا عاقلانه‌اس و بقیه مثل موبایل و پی‌سی باید درصدای کمتری بگیرن. الان با اینکه این همه هزینه‌های تولید بالا رفته ولی هیچ کسی درصدی رو که میگیره تغییر نداده و فشار اصلی رو بازیسازاست...بعد ما میگیم چرا خلاقیت و ریسک توی بازیا داره کمتر و کمتر میشه
    الان هزینه‌های تولید کنسول و در کل ایجاد یه پلتفرم بازی هم افزایش پیدا کرده ولی چنین چیزی روی پی‌سی و موبایل هم وجود داره؟ کافه‌بازار هم اون موقعی که راه افتاد به همین بهونه که بقیه ۳۰ درصد میگیرن اونم ۳۰ درصد میگرفت و این درحالی بود که دقیقا هیچ امکاناتی نداشت ولی خب طبق منطق این مقاله کارش هیچ ایرادی نداره چون اکثرا دارن همین درصد رو میگرن!

    گزارشی از سهم دریافتی استیم، اپیک گیمز و سایر فروشگاه‌های بازی از ناشران و بازی‌سازها

    مرتضی کارگر
    مرتضی کارگر | دوشنبه, ۱۵ مهر ساعت ۱۴:۵۴

    خب به سلامتی یکی از معدود کارگردانای خوب و آینده‌داری که تو دو فرم رایج سینمای ایران فیلم نمی‌ساخت هم دیگه خسته شده و احتمالا از اینجا به بعد میره همون اجتماعی میسازه. به نظرم این بخش از حرفش نه بیشتر به مسئولین که به خود مردم برمی‌گرده و عاشق برچسب زدن به این و اونن:
    «مهم ترین دلیلش این است که دیگر علاقه‌ای ندارم که راجع به موضوعات سیاسی فیلم بسازم، به خاطر اینکه به‌عنوان یک فیلم به آن توجه نمی‌شود و مدام آدم‌هایی که آن را می‌بینند، در فضای سیاست زده جامعه ایران مشغول نیت‌خوانی و کشف یک رمز عجیب و غریب از دلایل ساخت فیلم و نیات فیلم‌سازان هستند.»

    محمدحسین مهدویان از آینده فیلمسازی خود می‌گوید

    مرتضی کارگر
    مرتضی کارگر | جمعه, ۸ شهریور ساعت ۱۴:۲۰
    مرتضی کارگر
    مرتضی کارگر | یکشنبه, ۳ شهریور ساعت ۱۰:۵۵

    دقیقا ۲ تا شاهکار دارن رایگان میشن
    اگه بازیشون نکردین بهترین فرصته :)

    Celeste و Inside بازی های رایگان بعدی فروشگاه اپیک گیمز خواهند بود

    مرتضی کارگر
    مرتضی کارگر | دوشنبه, ۲۸ مرداد ساعت ۲۰:۵۲

    والا اینقد که بد این فیلم رو میگفتن گفتیم حالا چی هست
    به نظرم تو حقش یه مقدار کم لطفی شد و ارزش یه بار دیدن رو داره...به خصوص برای کسایی که عاشق مبارزه تایتانا و این جور چیزان

    تصاویری مفهومی از فیلم Godzilla: King of the Monsters منتشر شد

    مرتضی کارگر
    مرتضی کارگر | دوشنبه, ۲۸ مرداد ساعت ۰۱:۰۶

    استن‌لی: «به خاطر همه‌ی اینا از شما متشکرم و امیدوارم چند دهه اون‌ورتر یه مصاحبه منفی بر علیه‌تون نکرده باشم»
    تیکه استن‌لی رو خیلی دوست‌داشتم و حیف که دیگه این شخصیت رو پیش خودمون نداریم

    فریم ۷۲: از گفت‌وگو درباره فاز چهارم و پنجم دنیای سینمایی مارول تا رده‌بندی پنج فیلم برتر مارول

    مرتضی کارگر
    مرتضی کارگر | شنبه, ۲۶ مرداد ساعت ۰۰:۵۴

    @morteza323
    اقا میون کلامتون بگم اولین بازی موفق اپیک رو یه جورایی باید Unreal Tournament بدونیم که برا سال ۱۹۹۹ هستش و متای ۹۲ هم گرفته بود. موتور آنریل هم یه سال قبل‌تر برای اولین بار سر بازی unreal معرفی شد. اگه اشتباه نکنم اولین نسخه گیرز سال ۲۰۰۶ اومد. به هر جهت چه تو بازی‌سازی و چه تو کارای توسعه و ساخت بازی، اپیک از همون قدیم خوشنام بوده و فورتنایت صرفا بهونه‌ای برای بیشتر شناخته شدن اونا به خصوص پیش گیمرا شد

    اپیک گیمز استودیو جدید خود را در آلمان تاسیس کرد

    مرتضی کارگر
    مرتضی کارگر | یکشنبه, ۲۰ مرداد ساعت ۲۳:۱۳

    @randy13
    اگه واقعا بازی این استودیو رو دوست داریم و خواستیم بخریمش، به نظرم بهترین کار همون خرید از هیولاست. بازی که صد در صد خیلی ارزون‌تر از نسخه ۲۲ دلاری استیمشه ولی خب یادمون نره هیولا سرویس فروش همین استودیو هست و هم پول ریالی که ما خرج بازی میکنیم به طور کامل و مستقیم میره تو جیب استودیو و مثل فروش استیم یه عالمه‌اش کم نمیشه (سهم استیم+سهم ناشر و ....) و برا همین اصن خیلی ارزون‌تره
    هیولا صرفا یه پلتفرم فروش و البته آزمایش بازی‌های پی‌سی که تو اولین قدم این استودیو برا فروش بازی‌های خودشون تو ایران و بعد از اون بقیه بازیای ایرانی درستش کردن ولی خب کم و بیش یه سو تفاهمایی در موردش ایجاد شده

    Children of Morta همزمان با عرضه جهانی در پلتفرم هیولا منتشر می‌شود؛ تایید پشتیبانی از زبان فارسی

صفحه ۹ از ۷۳