مرتضی کارگر

مرتضی کارگر

اصفهان، اصفهان
درباره من:
عاشق دنیای گیمم. از هواپیمای آتاری شروع کردم و با سگای مشکی رنگ خودم به اوج رسیدم. کال آف 2 منو وارد دنیای پی سی کرد و از اون موقع تا حالا بالا و پایین زیاد داشتم ولی همیشه عاشق بازی موندم. ما از اون نسل ها بودیم که بهمون می گفتن کنسول(سگا رو میگم) رو به تلویزیون وصل نکن می سوزه! به هر حال الان دارم سعی می کنم خودم بازی بسازم و به این راه خیلی امید دارم. به امید روزی که اولین بازیم بیرون بیاد. البته تا همین الانشم تونستم تو رویداد لول‌آپ ۹۷ رتبه سوم رو به دست بیارم، مورد تقدیر هیئت داورن تو لول‌آپ ۹۸ قرار بگیریم و البته رتبه اول رویداد گیم‌جم پاییزه انستیتو ملی بازی‌سازی رو به دست بیارم ................................... آدرس وبلاگ شخصی: manual.blog.ir
عضویت: پنجشنبه, ۱۳ خرداد ۱۳۹۵
    • نظر

      صد بارم از نو بسازنش بازم می‌بینم :|
      دست خودم نیست!

    • نظر

      @محمدرضا کهوری
      آره هر سه تا مسابقه عالی بود ولی خب من طرفدار منا آر‌دی بودم :)

    • نظر

      @Amirarbabiii
      متریال‌ها رو میشه تو موتور آنریل آماده کرد و از این جهت خیلی هم قدرتمنده ولی اگه منظورتون از جزییات گرافیکی همون مدل های دقیق‌تره باید بگم نه...باید از یه نرم‌افزار مدل‌سازی استفاده کنید

    • نظر

      @آراییس نظریان
      یعنی مسابقات صبح کپ‌کام کاپ یکی از قشنگ‌ترین مسابقاتی بود که دیدم. بخصوص مسابقه فینال و برگشتی که پسر سیاه‌پوسته داشت....واقعا عالی بود...شخصیت‌ها رو هم همون موقع نشون دادن و حیفه چنین چیزایی اطلاَع رسانی نمیشه که کسایی که می‌تونن بشینن ببینن.

    • نظر

      @محمدحسین جعفریان
      واقعا لذت بردم محمدحسین جان...به خصوص به خاطر اشاره به وضعیت اولیه فیلم درخشش و مثال قله‌ای که زدی...منتظر یه تحلیل دقیق از دانکرک از قلم خودت هستم.

    • پست
      دوشنبه, ۲۰ آذر ۹۶, ۲۰:۰۱
    • نظر

      @ Sylvester
      شخصا بزرگترین سوال منم این بود ولی وقتی فکر کردم دیدم بی‌ربط هم نبود! چرا؟
      چون اولا در ارتفاع پایین نمیشه با چتر از هواپیما پرید بیرون! قشنگ با همون سرعت هواپیما می‌خوری رو آب یا زمین و دهنت سرویس میشه و چترت هم به کارت نمی‌یاد.
      نکته‌ی بعدی هم اینه که وقتی ارتفاعت کمه چرخیدن و در کل مسیر عوض کردن خیلی هزینه بر و منجر میشه به سرعت ارتفا کم کنی و با وضعیت بدی با سطح آب یا زمین برخورد کنی. فیلم sally رو هم که دیده باشید میفهمید چی میگم. حتی دو تا موشک کاغذی هم پرت کرده باشید دیدید که تا موشک مسیر عوض می‌کنه مقاومت هوا چطوره موشک رو به زمین میزنه!
      به خاطر همین بعد از یه مدتی که فکر می‌کردم این از مشکلات فیلم بوده فهمیدم همچنین هم بی‌ربط نبوده! کافیه یه مقدار دقت کنیم فقط!

    • نظر

      @مرتضی کارگر
      قشنگ یادمه تو یه فیلمی بود پسر ژیمناستیک کار بود و پاش شکست و کلا از ورزش زده شد...بعد یه آدم در قواره‌ی مربی تو فیلم ظاهر میشه و اون رو متحول میکنه. یه روز بعد یه عالمه تمرین و فلان، یه روز بردش یه سفر خیلی سخت کوهنوری...وقتی رسیدن بالای کوه و جون پسره دراومده بود پسر گفت خب برا چی اومدیم اینجا؟ مربیش برگشت گفت نمی‌دونم...حتی نمی‌دونستم چی رو قراره اینجا ببینیم! پسره از کوره در رفت و گفت تو فقط وقت ما رو تلف کردی و فلان و از کوره در رفت! مربیه چیزی نگفت...پسره که یه مقدار آروم شده بود یه تفکر کوچولویی کرد و خودمونی بگم یادش افتاد این آدم که جلوشه چطور تا الان اون رو متحول کرده و معمولا کاراش به دلیل نیست! بعد بازم یه عالمه فکر کرد و سرانجام برگشت و گفت هدف اصلی مسیر بوده نه مقصد درسته؟ و تو این لحظه مربیش با نیشخندی بهش گفت حرفش رو تایید کرد.
      کسانی که این فیلم رو دیدن نظر قبلیم رو به خوبی درک می‌کنند
      .
      .
      اگر در انتها منتظرید فیلم چیزی خارق‌العاده‌ای به شما نشون بده پس بدون شک فیلم شما رو ناامید می‌کنه ولی اگه در بند پایان‌بندی و این چیزا نیستید و لذت رو تو مسیر معنا می‌کنید...پس شما هم احتمالا از فیلم لذت کافی رو بردید!

    • نظر

      نمی‌دونم ولی بعد از مشاهده‌ی این همه جنگ و دعوا بین مخاطبا و این نقد فرصت کردن و رفتم فیلم رو دیدم. فقط می‌تونم بگم ملاکم برای لذت بخش بودن فیلم این بود که به چشم بهم‌زدنی تا تهش رفت. اما ایرادی که به منتقد دارم نه نقد(بالاخره در جای خودش یه نظره دیگه) اینه که کلا آقای حاج‌محمدی سلیقه‌ی شما اینطوریه که دوست دارید در انتها فیلم چیزی به شما بده و شما به شدت وابسته به این مسئله هستید! شاید خب همه بگیم این که چیزی بدی نیست ولی نکته اینجاست که گاهی هدف اصلی لذت بردن از مسیر نه مقصد! برای همین افرادی که توی مقصد به دنبال چیز عجیب غریبی هستند وقتی به اونجا می‌رسند و چیزی نمی‌بینند به شدت کلافه و عصبانی می‌شن . اما کسانی که از مسیر لذت بردن نه تنها ناراحت نیستن بلکه تنها یک تجربه‌ی عالی و لذت‌بخش رو پشت‌سرشون می‌بینند. این دو دیدگاه تفاوتشون از زمین تا آسمونه و برای همین وقتی این فیلم هم تموم میشه خیلی فکر می‌کنند سرشون کلاه رفته و الکی ۱۰۰ دقیقه پا فیلم نشستن!
      خلاصه کلام گاهی اوقات از اول هم معلومه که فلان منتقد از یکسری فیلما خوشش میاد و فلان منتقد از یکسری دیگه....فقط این وسط ما مخاطباییم که باید تا می‌تونیم تحمل کنیم. صد بار گفتم بازم می‌گم که این مشکل از اون مشکلایی که فقط باید تحملش کرد و نمیشه کاریش کرد

    • نظر

      @Mohammadps4
      شرمنده اما سوال اولتون رو درست متوجه نشدم و اگه بیشتر توضیح بدید ممنون می‌شم. اما در مورد سوال دوم دقیقا همین طوره. ببینید این که یه سری موانع به صورت عمومی در تمامی محیط‌ها باشند مشکلی نداره ولی حتی تو همون بازی ori and the blind forest هم هر محیط دارای اجزا و موانع مخصوص به خودش هست. مثلا در مرحله آخر توی آتشفشان ما جدای از اینکه مذاب داریم هیولاهایی داریم که از سقف یه چیزی شبیه مذاب روی ما می‌ریزند که در محیط‌های دیگه وجود ندارند. در یک کلام همین تفاوت اجزا و موانع هست که به یک محیط هویت مستقل میده و از تکراری شدن اون جلوگیری می‌کنه