عضو تحریریه
رضا حاج‌محمدی

رضا حاج‌محمدی

،
درباره من:
عضویت: پنجشنبه, ۰۶ آذر ۱۳۹۳
    • نظر

      @نیلوفر ابراهیم پور
      خواهش می‌کنم. حداقل کاریه که از دستمون بر میاد! :)))

    • نظر

      @slappy mor mor
      اولا چیز خاصی از داستان توی متن لو نرفته که هشدار اسپیول بخواد. شاید شما خیلی بیش از اندازه حساس هستین.
      با جان ویک مقایسه می‌کنم چون این فیلم نه تنها کارگردان اون فیلم رو داره، بلکه کاملا مشخصه که می‌خواد جا پای اون بزاره. اگه ساخت چیزی به اسم بلوند اتمی چراغ سبز گرفته، به خاطر موفقیت جان ویک‌ها و محبوبیت دوباره این سبک از اکشن بوده. این فیلم هم می‌خواسته تا عطش طرفداران این سبک رو برطرف کنه. با جان ویک مقایسه می‌کنم، چون جان ویک یه نمونه‌ی خوب از اجرای درست اکشن تن‌به‌تن اولد اسکول هست. پس میشه گفت بیشتر از اینکه با جان ویک مقایسه کنم، از جان ویک برای انتقال بهتر منظورم، مثال می‌زنم. مشکل من با فیلم این نبود که چرا شبیه جان ویک نیست. مشکلم این بود که فیلم خوبی نبود. چه با جان ویک مقایسه بشه و چه نشه، از نظر من بلوند اتمی فیلم اکشن خوبی نیست. من هیچ‌وقت قسمت اول جان ویک رو نکوبدیم. اتفاقا درست برعکس یه مقاله نوشتم که چرا داستان باحالی داره و دوباره تو نقد قسمت دوم هم گفتم که چرا بقیه‌ی فیلم‌ها باید تو داستانپردازی و دنیاسازی ازش یاد بگیرن. بفرمایید:

      https://www.zoomg.ir/2017/4/12/160000/john-wick-review/

      بابت سگ هم ممنون. تصحیح شد.

    • پست
      یکشنبه, ۲۸ آبان ۹۶, ۲۲:۰۱
    • نظر

      @Harrypotter1
      خیلی ممنونم. مایندهانتر قبلا نقد شده:

      https://www.zoomg.ir/2017/11/9/248380/mindhunter-review/

    • پست
      یکشنبه, ۲۸ آبان ۹۶, ۱۶:۵۹
    • نظر

      به نظرم آنچارتد ۴، کامل‌ترین بازی مجموعه‌اس. از لحاظ داستانی نه تنها با اختلاف بسیار زیادی نسبت به قبلی‌ها پرملات‌تر و حرفه‌ای‌ترـه، بلکه از خیلی از بازی‌های بلاک‌باستری مشابه‌اش هم بهتره. از لحاظ گیم‌پلی هم چیزی تو زمینه‌ی ست‌پیس‌های خفن کم نداره و چندتا نوآوری قابل‌توجه هم تو فرمول آنچارتد ایجاد می‌کنه (مثل مرحله‌ی ماداگاسکار یا تمرکز بیشتر روی گشت و گذار آزادانه و طولانی‌مدت در دنیاهای متروکه تاریخی)، اما اگه بخوام بهترین بازی مجموعه رو انتخاب کنم باید بریم سراغ آنچارتد ۲ که فقط یه بازی بی‌نقص نبود، بلکه از نظر گیم‌پلی و گرافیک، یه انقلاب واقعی بود. از اون بازی‌ها که وقتی تو زمان خودش می‌بینیش می‌گی، واو مگه میشه همچین بازی‌ای وجود داشته باشه! واکنشی که طبیعتا نسبت به بازی‌های بعدی مجموعه نداشتیم. پس آره، انتخاب آنچارتد ۴ مثل انتخاب یکی از بهترین‌های ژانر در مقابل یکی از انقلابی‌های ژانرـه. اگه انقلابی نبود، اون بهترین هم به مرور زمان مشکلات قبلی‌ها رو برطرف نمی‌کرد و بهترین نمی‌شد.

    • نظر

      @Winchester Boy
      واقعا ممنونم که قبل از حمله به سوی ریپلای، کامنتو خوندید و فهمیدین. بله، دوستان منظور من دقیقا همین چیزی است ایشون متوجه شدن.

    • نظر

      @Mahdiinvoker
      دوست عزیز شما فکر کنم همان کاربری هستید که پایین‌تر گفتید حوصله‌ام نکشید، فیلم رو می‌زدم جلو. فکر کنم تو جریان همون حوصله نکشیدن‌ها و زدن جلوها، خیلی از جاهای فیلم رو از دست دادین. جالب بود.

    • نظر

      @سعید سبحانی
      آیا شما این تیکه از کامنتم رو خوندید:
      "نویسندگان این سریال افتضاحن ولی آیا شبکه حرکتی برای عوض کردنشون می‌کنه؟ نه، چون اگه بخواد نویسنده‌ی بهتر بیاره، باید پول بهتری هم بده"


      آیا شما قبول دارین که این سریال بحثش کاملا با بازی جداست؟ اون بازی یه داستان چهار-پنج قسمتی کوتاه بود که به چندتا شخصیت محدود می‌پرداخت. اما ای‌.ام.‌سی با این سریال به اکشن پرسروصدای و شلوغ می‌خواد که تا ابد ادامه پیدا کنه. به پوستر فصل هشت که شبیه «اونجرز»های ماروله نگاه کنید. ولی همزمان پولی برای تبدیل کردنِ سریالش به اونجرز زامبی‌محور تلویزیون کنار نمی‌زاره. بزارید دوباره موضعم رو روشن کنم تا مثل الان دچار سوتفاهم نشیم: من نمی‌گم مشکل یه سریال فقط به بودجه‌اش مربوط می‌شه. خیلی چیزهای دیگه هم درش دخیله. برخی از بهترین اپیزودهای مردگان متحرک، اصلا اکشن نداره. میشه بدون اکشن هم داستان خوب گفت. اما آیا ای.ام.سی چنین چیزی رو می‌خواد؟ نه. اونا شلوغ‌کاری‌های بلاک‌باستری می‌خوان، ولی پول ساخت اونا رو فراهم نمی‌کنن. تازه، اصلا اکشن‌محور کردن سریال بد هم نیست. الان چندتا از بهترین سریال‌هایی که خودم دیدم، اکشن‌محور هستن. اتفاق بد وقتی می‌افته که سریالی اکشن‌محور باشه، ولی قواعد اکشن رو بلد نباشه. مثل همون سریع و خشن‌ها که گفتین.

    • نظر

      @Dark Souls
      بله، معلومه که بودجه تنها مشکل این روزهای سریال نیست. ولی یکی از مهم‌ترین‌هاشه. شبکه پول خرج نمی‌کنه تا کارگردانا و نویسندگان بهتری برای سریال استخدام کنه. وقتی پول نیست شاهد استخدام چنین بازیگران فرعی و سیاهی‌لشگرهای نچسبی هستیم که کارشون رو بلد نیستن. وقتی پول نیست شاهد جلوه‌های ویژه‌ی ضعیفی مثل آهوی معروف می‌شیم. وقتی پول نباشه، صحنه‌های اکشن ماست‌مالی می‌شن و سروته همه‌چی رو با چهارتا افکت دیجیتالی گلوله هم میارن. آره، نویسندگان این سریال افتضاحن ولی آیا شبکه حرکتی برای عوض کردنشون می‌کنه؟ نه، چون اگه بخواد نویسنده‌ی بهتر بیاره، باید پول بهتری هم بده. خودتون حساب کنین. بودجه‌ی سریال تو فصل اول برای هر اپیزود ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار دلار بود. ولی این بودجه تو فصل‌های بعدی به ۲ میلیون و ۷۵۰ هزار دلار کاهش یافت. در حالی که از اون موقع تا حالا تعداد و بزرگی اکشن‌ها و تعداد بازیگرا خیلی افزایش پیدا کرده. طبیعتا دست نویسنده‌ها و کارگردانا برای نوشتن صحنه‌های کمی گرون‌قیمت‌تر از همیشه بسته هست.