@Dark Soldier خب بخش زیادی از شخصیتپردازی در طراحی کاراکترها خلاصه شده که ممکنه کمی کار رو سخت کنه. نحوهی روایت و سبک اکشن هم تا حدود زیادی به علایق سینمایی سازندهاش برمیگرده. و البته که به نظرم همگی بعد از دیدن پایانبندی این انیمیشن قابل قبول بود. (اسپویل: نکته اینکه در نهایت، ابتدا و انتهای داستان به هم متصل میشه و اگه به دو کتابی که در دست روبن میبینیم دقت کنیم میشه اینطور استنباط کرد که چه بسا همه چیز در خواب عمیق و لذتبخش یک دوستدار هنر رخ داده و در خواب میشه هر چیزی رو هر چقدر هم بیمنطق مخلوط با واقعیتی که رخ داده دید./پایان اسپویل) ممنون از توجه و همراهی شما (:
@Twdrick بله امریکاییها هم میتونن وارد صنعت انیمه بشن ولی اینکه «راحت» از ژاپن جلو بزنن خیر! همونطور که نیکلودئون با استفاده از ساختار و المانهای انیمههایی مثل ناروتو و هانترهانتر و کیمیاگر تمام فلزی سریالهای موفق آواتار رو با شمایل نزدیک به انیمه ساخت ولی هیچ وقت به خاطر پیشینه و پتانسیل به سطح تولیدات اونها وارد نشد. درسته، لایو اکشنهای ژاپنی قرار نیست به جایگاه هالیوود وارد بشن، همونطور که لایو اکشنهایی که هالیوود بر اساس انیمهها ساخته افتضاح بوده (مثل دث نوت و روح در پوسته)؛ چون همه در بافتی که رشد کردن موفقتر هستن. ضمن اینکه قرار نیست هیچ اثری کوبیده بشه تا اثر دیگهای دیده بشه یا یک جمعیت بزرگ زیر سوال بره، بلکه هدف اینه که نباید دید رو محدود به سمت خاصی از هنر نگه داشت. ترازو در دست هر کسی ترازوست ولی وزنههای مقیاس میتونه واحدهایی متفاوت از سلایق و دیدگاهها و تعصبها داشته باشه و تنها بازی با اعداد باشه. آثار بد همیشه در هر عرصهای از هنر هست اما وجودشون برای قدرشناسی شاهکارها لازمه و تنها وقتی زمینه برای امتحان هر ایدهای فراهم باشه استعدادها و خلاقیتها امکان دیده شدن پیدا میکنن.
@Amirhossein Erfanifar همینطوره گرینچ 2018 با وجود اینکه سعی کرده پتانسیلهایی برای جذابیت بیشتر ایجاد کنه اما خلاقیتی برای استفاده از اونها نشون نمیده و ساختار منسجم اون اقتباس ۵۳ سال پیش رو هم نداره پس خیلی زود فراموش میشه در حالیکه اثر قدیمیتر همچنان در ایام کریسمس از شبکههای مختلف دنیا پخش میشه ممنون از حسن نظر شما دوست عزیز زومجی
@Amir Najafi خیر اون Leica Camera AG است که یه کمپانی آلمانی قدیمی و فعال در ساخت دوربینهای عکاسیه، اما این Laika Entertainment یه استودیوی امریکایی ساخت انیمیشنهای استاپ-موشنه که از سال 2005 فعالیتش رو شروع کرده
لایکا استاپ موشن رو به خوبی با تکنولوژی تلفیق کرده و روح تازهای به این سبک دمیده... + یه مصاحبه هم از مدیر استودیو خوندم که با وجود این همه زحمت علاقهای به دنبالهسازی نداره
@ahmadr66 سلام دوست عزیز متاسفانه همینطوره که شما گفتید و بارها به خاطرش از اسکار انتقاد شده که شاید اوجش سال گذشته بود که خبری از آثاری مثل A Silent Voice و Your Name حتی بین پنج نامزد نهایی نبود درحالیکه The Boss Baby انتخاب شده بود. واضحه که انیمهها در سلیقهی رایج اسکار که در اصل مراسمی معطوف به ساختههای هالیوود هست جایی نداره؛ از طرفی کسانی که حق رای دارن اغلب میانگین سنی بالایی دارن و ممکنه در دوران کلاسیک دیزنی جا مونده باشن، بدتر از همه وقتی بود که هالیوود ریپورتر در گزارشی فاش کرد که بعضی از رایدهندهها یا همهی آثار رو ندیدن یا فقط یکی دو تا رو به دلخواه خودشون دیدن و در بهترین حالت از رایدادن انصراف دادن. انتقادها از آکادمی تا جایی پیش رفت که حتی به بیسوادی متهم شدن و... نکتهی آخر بحث جدی گرفتن تبلیغات و پخش بینالمللیه، شاید اگر استودیو جیبلی پخش آثارش در امریکا رو به دیزنی نسپرده بود و از تحسین مدام افرادی مثل جان لستر بیبهره میشد شاهد حضور نسبتا موفق آثار جیبلی هم در این بین نبودیم.
@Dark Soldier
خب بخش زیادی از شخصیتپردازی در طراحی کاراکترها خلاصه شده که ممکنه کمی کار رو سخت کنه. نحوهی روایت و سبک اکشن هم تا حدود زیادی به علایق سینمایی سازندهاش برمیگرده. و البته که به نظرم همگی بعد از دیدن پایانبندی این انیمیشن قابل قبول بود. (اسپویل: نکته اینکه در نهایت، ابتدا و انتهای داستان به هم متصل میشه و اگه به دو کتابی که در دست روبن میبینیم دقت کنیم میشه اینطور استنباط کرد که چه بسا همه چیز در خواب عمیق و لذتبخش یک دوستدار هنر رخ داده و در خواب میشه هر چیزی رو هر چقدر هم بیمنطق مخلوط با واقعیتی که رخ داده دید./پایان اسپویل)
ممنون از توجه و همراهی شما (:
نقد انیمیشن Ruben Brandt, Collector - روبن برانت، کالکتور
@Twdrick
بله امریکاییها هم میتونن وارد صنعت انیمه بشن ولی اینکه «راحت» از ژاپن جلو بزنن خیر! همونطور که نیکلودئون با استفاده از ساختار و المانهای انیمههایی مثل ناروتو و هانترهانتر و کیمیاگر تمام فلزی سریالهای موفق آواتار رو با شمایل نزدیک به انیمه ساخت ولی هیچ وقت به خاطر پیشینه و پتانسیل به سطح تولیدات اونها وارد نشد. درسته، لایو اکشنهای ژاپنی قرار نیست به جایگاه هالیوود وارد بشن، همونطور که لایو اکشنهایی که هالیوود بر اساس انیمهها ساخته افتضاح بوده (مثل دث نوت و روح در پوسته)؛ چون همه در بافتی که رشد کردن موفقتر هستن.
ضمن اینکه قرار نیست هیچ اثری کوبیده بشه تا اثر دیگهای دیده بشه یا یک جمعیت بزرگ زیر سوال بره، بلکه هدف اینه که نباید دید رو محدود به سمت خاصی از هنر نگه داشت. ترازو در دست هر کسی ترازوست ولی وزنههای مقیاس میتونه واحدهایی متفاوت از سلایق و دیدگاهها و تعصبها داشته باشه و تنها بازی با اعداد باشه.
آثار بد همیشه در هر عرصهای از هنر هست اما وجودشون برای قدرشناسی شاهکارها لازمه و تنها وقتی زمینه برای امتحان هر ایدهای فراهم باشه استعدادها و خلاقیتها امکان دیده شدن پیدا میکنن.
فیلمهای هالیوودی که با الهام از انیمهها ساخته شدهاند
هم تریلر و هم تم پاییزیش جذاب بودن (:
به نظر میرسه از اون قالب کلاسیک دیزنی هم فاصله گرفته و میتونه یه دنباله بهتر از نسخهی قبلش بشه
اولین تیزر تریلر انیمیشن فروزن 2 منتشر شد
@Amirhossein Erfanifar
همینطوره گرینچ 2018 با وجود اینکه سعی کرده پتانسیلهایی برای جذابیت بیشتر ایجاد کنه اما خلاقیتی برای استفاده از اونها نشون نمیده و ساختار منسجم اون اقتباس ۵۳ سال پیش رو هم نداره پس خیلی زود فراموش میشه در حالیکه اثر قدیمیتر همچنان در ایام کریسمس از شبکههای مختلف دنیا پخش میشه
ممنون از حسن نظر شما دوست عزیز زومجی
نقد انیمیشن The Grinch - گرینچ
@Amir Najafi
خیر اون Leica Camera AG است که یه کمپانی آلمانی قدیمی و فعال در ساخت دوربینهای عکاسیه،
اما این Laika Entertainment یه استودیوی امریکایی ساخت انیمیشنهای استاپ-موشنه که از سال 2005 فعالیتش رو شروع کرده
دومین تریلر انیمیشن Missing Link، ساخته استودیو لایکا منتشر شد
لایکا استاپ موشن رو به خوبی با تکنولوژی تلفیق کرده و روح تازهای به این سبک دمیده...
+ یه مصاحبه هم از مدیر استودیو خوندم که با وجود این همه زحمت علاقهای به دنبالهسازی نداره
دومین تریلر انیمیشن Missing Link، ساخته استودیو لایکا منتشر شد
هنوزم با شنیدن اسم برد برد انیمیشن The Iron Giant اولین چیزیه که به ذهنم میاد، 20 سال از ساختش گذشته ولی هنوزم تر و تازه است
کارگردان انیمیشن Incredibles 2 از پروژه ساخت یک اثر موزیکالی جدید خبر داد
@ahmadr66
سلام دوست عزیز
متاسفانه همینطوره که شما گفتید و بارها به خاطرش از اسکار انتقاد شده که شاید اوجش سال گذشته بود که خبری از آثاری مثل A Silent Voice و Your Name حتی بین پنج نامزد نهایی نبود درحالیکه The Boss Baby انتخاب شده بود. واضحه که انیمهها در سلیقهی رایج اسکار که در اصل مراسمی معطوف به ساختههای هالیوود هست جایی نداره؛ از طرفی کسانی که حق رای دارن اغلب میانگین سنی بالایی دارن و ممکنه در دوران کلاسیک دیزنی جا مونده باشن، بدتر از همه وقتی بود که هالیوود ریپورتر در گزارشی فاش کرد که بعضی از رایدهندهها یا همهی آثار رو ندیدن یا فقط یکی دو تا رو به دلخواه خودشون دیدن و در بهترین حالت از رایدادن انصراف دادن. انتقادها از آکادمی تا جایی پیش رفت که حتی به بیسوادی متهم شدن و... نکتهی آخر بحث جدی گرفتن تبلیغات و پخش بینالمللیه، شاید اگر استودیو جیبلی پخش آثارش در امریکا رو به دیزنی نسپرده بود و از تحسین مدام افرادی مثل جان لستر بیبهره میشد شاهد حضور نسبتا موفق آثار جیبلی هم در این بین نبودیم.
نگاهی به مدعیان احتمالی جایزه بهترین انیمیشن اسکار 2019