@Katrin 1) خب این بخش رو خلاصه نوشتم شاید یه کم مبهم شده؛ توی نماهنگ پایانی انیمه کانائه رو در حالی میبینم که به فرودگاه رفته و از دور با چشم اشکآلود شاهد پرواز هواپیمای تاکاکی و هنوز به فکرشه... اون دختر عینکی (میزونو سان) در توکیو با تاکاکی آشنا شده (به نظر همکار هستن) اما تاکاکی که باز هم نمیتونه آکاری رو فراموش کنه این رابطه رو بهم میزنه، درحالیکه افسردهتر از همیشه است و از کارش هم استعفا داده... بعدا توی مانگای این اثر سرنوشت شخصیتها بیشتر توضیح داده شده و اینکه کانائه باز هم برای دیدن تاکاکی به توکیو میره و... 2) موافقم کانائه شخصیت محجوب و خواستنیتریه، مقایسه با اوکودرا فقط به خاطر اون حس علاقهایه که او هم کمکم پی به یهطرفه بودنش میبره ولی به خاطر شخصیت پختهترش بیانش میکنه. 3) کاملا موافقم (: 4) شینکای یه انیمهی غیرتخیلی دیگه به اسم The Garden of Words داره که با همین موضوع عشقهایی که شکلی از فاصله میانشون وجود داره، باز هم اثری شاعرانه و تاثیرگذاره. 5) قطعا شینکای به سطح بالایی در ساخت انیمه رسیده ولی منظور از اون جمله این بود که برای رسیدن به جایگاه و اثرگذاری هایائو میازاکی راه طولانی در پیش داره و البته که آثارش هم به سمت تکامل هرچهبیشتر در حرکته. در مورد جایزهی اسکار هم به خاطر ذات غربی خودش نباید ملاک و انتظاری بیشتر از اون ایجاد کرد (;
@Katrin مانگا از روی انیمه اقتباس شده و تا حدودی میشه گفت یک پایان باز داره. توی چپتر آخر مانگا با عنوان The Poem of The Sky And Sea پسری (مثل کانائه موجسوار) به کانائه ابراز علاقه میکنه ولی کانائه بهش میگه که قبلا کسی رو دوست داشته و برای دیدن مجدد تاکاکی به توکیو و محلی که یک بار از تاکاکی در موردش شنیده میره و شمارهای هم به کمک خواهرش ازش به دست میاره ولی بین آسمان توکیو (تاکاکی) و دریای محل تولدش (بازگشت) باز هم دچار تردیده که ناگهان با دیدن شخصی که صورتش در مانگا نشون داده نمیشه شوکه میشه (احتمالا تاکاکی) و در صفحهی پایانی فقط تصویر آسمان را میبینیم (احتمالا یک پایان شاد)!
خب همونطور که از شینکای انتظار میرفت باز هم پایهی داستان عاشقانه است، اگه دنبال بهترین و متفاوتترین فیلمای عاشقانه هستید بقیهی آثار این کارگردان رو هم دنبال کنید؛ داستانپردازی شرقی و فضای محجوبش منحصربهفرده، و البته اون بخش ماجرا که مربوط به فاصلههای زمانی و مکانی قهرمانهای داستانشه و با Your Name نشون داد که میتونه پایانبندی متفاوتی هم داشته باشه... سبک گرافیکی، سکانسهای کلیپمحور و حتی همین دیالوگهای زیگزاکی بین قهرمانهای داستان که از هم فاصله دارن هم از تمهای تکرارشوندهی سینمای شینکای هستند. با اینحال هیچ کدوم از آثارش حس تکراری بودن به آدم نمیده. توی این کار جدیدش هم به نظر میرسه که از ایدههای جدیدی استفاده کرده که همهی اینا باعث میشه هر وقت اومد آب دستت بود بذاری زمین بشینی پاش (:
از انیمهی Fullmetal Alchemist: Brotherhood در مقایسه با گات گفتید، نکتهی جالب اینکه فولمتال آلکمیست یه انیمهی قدیمیتر هم داره که اواسط پخشش به داستان مانگای منبع اقتباسش رسید و سازندهها مجبور شدن داستان انیمه رو خودشون تموم کنن که البته با وجود دارکتر شدن فضای داستان و حتی قابلقبول بودنش، طرفدارای مجموعه رو راضی نکرد و چند سال بعد که مانگا به پایانش نزدیک شد سریال دوباره توسط استودیوی سازنده با رعایت جزئیات کامل و قدمبهقدم داستان، بازسازی کامل شد و Brotherhood به یکی از بهترین انیمههای تاریخ تبدیل شد...
@rainman_8506 در واقع هم این اثر با توجه به مفاهیم و خشونت تقریبا پنهانش برای ردهی کودک مناسب نیست و همانطور که گفته شد اولین بار در بخش بزرگسالان شبکهی پارامونت کمدی پخش شده... اما خب سانـسور تلویزیون ایران شامل همهی ردههای سنی میشه و ردهبندی سنی اولویت محسوب نمیشه.
@rohan مینگ اسم شخصیت منفی انیمیشن باب موران بود. جالبه دوستان اینجا چند بار به این سریال اشاره کردن و البته که چقدر هم جذاب بود. باب موران، آلن لیون، بلیک و مورتیمر، اسپیرو و فانتازیو... همگی محصول فرانسه بودن و جالبه که بر اساس داستانهای کمیک ساخته شده بودن.
@polanski مری و مکس که شاهکاره ولی خب به همون اندازه تلخ و گزنده است روبن برانت کالکتور رو هم ببینید انیمیشن جالبیه و ارزش دیدن داره... اگه انیمیشن بزرگسال با فضای کمدیتر میطلبید این دوتا به خصوص ساوث پارک رو ببینید: South Park: Bigger, Longer & Uncut (1999) Sausage Party (2016) انیمهها هم که دیگه گفتن نداره (:
یکی از نکات جالب در مورد سلیقهی سینمایی میلوراد کرستیچ اینه که به نظر میرسه چندان طرفدار ژانر ابرقهرمانی نیست؛ این موضوع رو میشه از سکانسی که مایک داره با تلفن با مادرش صحبت میکنه برداشت کرد، وقتی مایک پشهی مزاحمی رو روی میزی که اسم فیلمهایی مثل دراکولای برام استورک، دیکتاتور بزرگ، غریبهی دشتهای بالا و تسخیرناپذیران درش دیده میشه با دست له میکنه، رد خون پشه به شکل نماد بتمن پخش میشه! این لحظه: https://cdn.zoomg.ir/2019/5/10a8df7e-4222-45f0-8a80-117ab7d104ae.jpg
@Katrin
1) خب این بخش رو خلاصه نوشتم شاید یه کم مبهم شده؛ توی نماهنگ پایانی انیمه کانائه رو در حالی میبینم که به فرودگاه رفته و از دور با چشم اشکآلود شاهد پرواز هواپیمای تاکاکی و هنوز به فکرشه... اون دختر عینکی (میزونو سان) در توکیو با تاکاکی آشنا شده (به نظر همکار هستن) اما تاکاکی که باز هم نمیتونه آکاری رو فراموش کنه این رابطه رو بهم میزنه، درحالیکه افسردهتر از همیشه است و از کارش هم استعفا داده... بعدا توی مانگای این اثر سرنوشت شخصیتها بیشتر توضیح داده شده و اینکه کانائه باز هم برای دیدن تاکاکی به توکیو میره و...
2) موافقم کانائه شخصیت محجوب و خواستنیتریه، مقایسه با اوکودرا فقط به خاطر اون حس علاقهایه که او هم کمکم پی به یهطرفه بودنش میبره ولی به خاطر شخصیت پختهترش بیانش میکنه.
3) کاملا موافقم (:
4) شینکای یه انیمهی غیرتخیلی دیگه به اسم The Garden of Words داره که با همین موضوع عشقهایی که شکلی از فاصله میانشون وجود داره، باز هم اثری شاعرانه و تاثیرگذاره.
5) قطعا شینکای به سطح بالایی در ساخت انیمه رسیده ولی منظور از اون جمله این بود که برای رسیدن به جایگاه و اثرگذاری هایائو میازاکی راه طولانی در پیش داره و البته که آثارش هم به سمت تکامل هرچهبیشتر در حرکته. در مورد جایزهی اسکار هم به خاطر ذات غربی خودش نباید ملاک و انتظاری بیشتر از اون ایجاد کرد (;
ممنون از حضور شما و حسن نظرتون
نگاهی به انیمه Five Centimeters Per Second و ارتباط آن با Your Name
@Katrin
مانگا از روی انیمه اقتباس شده و تا حدودی میشه گفت یک پایان باز داره.
توی چپتر آخر مانگا با عنوان The Poem of The Sky And Sea پسری (مثل کانائه موجسوار) به کانائه ابراز علاقه میکنه ولی کانائه بهش میگه که قبلا کسی رو دوست داشته و برای دیدن مجدد تاکاکی به توکیو و محلی که یک بار از تاکاکی در موردش شنیده میره و شمارهای هم به کمک خواهرش ازش به دست میاره ولی بین آسمان توکیو (تاکاکی) و دریای محل تولدش (بازگشت) باز هم دچار تردیده که ناگهان با دیدن شخصی که صورتش در مانگا نشون داده نمیشه شوکه میشه (احتمالا تاکاکی) و در صفحهی پایانی فقط تصویر آسمان را میبینیم (احتمالا یک پایان شاد)!
نگاهی به انیمه Five Centimeters Per Second و ارتباط آن با Your Name
@ahmadghasemi
سرچ کنید با ترجمهی انگلیسی پیدا میشه. چپتر آخر مانگا به داستان انیمه اضافه شده که داستانش رو در کامنت پایینتر به خلاصه گفتم.
نگاهی به انیمه Five Centimeters Per Second و ارتباط آن با Your Name
خب همونطور که از شینکای انتظار میرفت باز هم پایهی داستان عاشقانه است، اگه دنبال بهترین و متفاوتترین فیلمای عاشقانه هستید بقیهی آثار این کارگردان رو هم دنبال کنید؛ داستانپردازی شرقی و فضای محجوبش منحصربهفرده، و البته اون بخش ماجرا که مربوط به فاصلههای زمانی و مکانی قهرمانهای داستانشه و با Your Name نشون داد که میتونه پایانبندی متفاوتی هم داشته باشه... سبک گرافیکی، سکانسهای کلیپمحور و حتی همین دیالوگهای زیگزاکی بین قهرمانهای داستان که از هم فاصله دارن هم از تمهای تکرارشوندهی سینمای شینکای هستند. با اینحال هیچ کدوم از آثارش حس تکراری بودن به آدم نمیده. توی این کار جدیدش هم به نظر میرسه که از ایدههای جدیدی استفاده کرده که همهی اینا باعث میشه هر وقت اومد آب دستت بود بذاری زمین بشینی پاش (:
تریلر جدیدی از انیمه Weathering With You منتشر شد
از انیمهی Fullmetal Alchemist: Brotherhood در مقایسه با گات گفتید، نکتهی جالب اینکه فولمتال آلکمیست یه انیمهی قدیمیتر هم داره که اواسط پخشش به داستان مانگای منبع اقتباسش رسید و سازندهها مجبور شدن داستان انیمه رو خودشون تموم کنن که البته با وجود دارکتر شدن فضای داستان و حتی قابلقبول بودنش، طرفدارای مجموعه رو راضی نکرد و چند سال بعد که مانگا به پایانش نزدیک شد سریال دوباره توسط استودیوی سازنده با رعایت جزئیات کامل و قدمبهقدم داستان، بازسازی کامل شد و Brotherhood به یکی از بهترین انیمههای تاریخ تبدیل شد...
فریم ۶۲: بررسی میزان وفاداری Game of Thrones به منبع اقتباس، ۵ سریال فوقالعاده و عملکرد جان ویک ۳ در گیشه
اون قدرتهای جادویی یتی جذاب به نظر میرسه، به خصوص ترکیبش با موسیقی توی این تریلر (:
اولین تریلر انیمیشن Abominable منتشر شد
@rainman_8506
در واقع هم این اثر با توجه به مفاهیم و خشونت تقریبا پنهانش برای ردهی کودک مناسب نیست و همانطور که گفته شد اولین بار در بخش بزرگسالان شبکهی پارامونت کمدی پخش شده... اما خب سانـسور تلویزیون ایران شامل همهی ردههای سنی میشه و ردهبندی سنی اولویت محسوب نمیشه.
معرفی کمیک و انیمیشن Cuttlas - کوتلاس
@rohan
مینگ اسم شخصیت منفی انیمیشن باب موران بود. جالبه دوستان اینجا چند بار به این سریال اشاره کردن و البته که چقدر هم جذاب بود.
باب موران، آلن لیون، بلیک و مورتیمر، اسپیرو و فانتازیو... همگی محصول فرانسه بودن و جالبه که بر اساس داستانهای کمیک ساخته شده بودن.
معرفی کمیک و انیمیشن Cuttlas - کوتلاس
@polanski
مری و مکس که شاهکاره ولی خب به همون اندازه تلخ و گزنده است
روبن برانت کالکتور رو هم ببینید انیمیشن جالبیه و ارزش دیدن داره...
اگه انیمیشن بزرگسال با فضای کمدیتر میطلبید این دوتا به خصوص ساوث پارک رو ببینید:
South Park: Bigger, Longer & Uncut (1999)
Sausage Party (2016)
انیمهها هم که دیگه گفتن نداره (:
نقد انیمیشن Ruben Brandt, Collector - روبن برانت، کالکتور
یکی از نکات جالب در مورد سلیقهی سینمایی میلوراد کرستیچ اینه که به نظر میرسه چندان طرفدار ژانر ابرقهرمانی نیست؛ این موضوع رو میشه از سکانسی که مایک داره با تلفن با مادرش صحبت میکنه برداشت کرد، وقتی مایک پشهی مزاحمی رو روی میزی که اسم فیلمهایی مثل دراکولای برام استورک، دیکتاتور بزرگ، غریبهی دشتهای بالا و تسخیرناپذیران درش دیده میشه با دست له میکنه، رد خون پشه به شکل نماد بتمن پخش میشه!
این لحظه:
https://cdn.zoomg.ir/2019/5/10a8df7e-4222-45f0-8a80-117ab7d104ae.jpg
نقد انیمیشن Ruben Brandt, Collector - روبن برانت، کالکتور