محمد جواد فرج الهی

محمد جواد فرج الهی

،
درباره من:
از فن بازی متنفرم. هرجا لازم باشه انتقاد و هر جا ممکن باشه، تحسین می‌کنم(میخواد انتقاد به کنسول خودم PS5 باشه یا بقیه پلتفرم‌ها). اساسا چیزی به اسم "بازی بی نقص" رو قبول ندارم (شاید فقط پورتال 2 کامل ترین چیزی بوده که تجربه کردم). اگه ازم بپرسن بهترین بازی عمرم چیه میگم: ویچر 3 رو با وجود ایراداتش خیلی دوست دارم. سبک موردعلاقمم نقش‌آفرینی(هم شرقی هم غربی)، پلتفرمر، استراتژیک، اکشن ادونچر و شوتر رقابتی هستش.
عضویت: دوشنبه, ۰۹ اسفند ۱۳۹۵
    • نظر

      @ꪖ𝕣ꪖડꫝ ρᥴ
      یه حسی بهم میگه نینتندو رفته خریدتش😂
      جدا از این نمیدونم چرا کسی به نینتندو توجهی نداره که با خریده شدن اکتیویژن بلبزارد، بزرگترین شریک ثرد پارتی خودشو از دست داد!

    • نظر

      @Arad.RN
      توی نسل 5 وقتی پلی استیشن میخواست جلوی نینتندو قد علم کنه، یکی از مانورهای تبلیغاتیشون، کرش بندیکوتی بود که روی کنسول رقیب حضور نداشت...

    • نظر

      @مرد ریش دار نامرئی
      باید هر کسی رو نسبت به خودش سنجید. سونی که ارزش بازارش 140 میلیارد دلاره، در حد توان خودش خرید کرده و خرید بزرگی بوده. در واقع بزار اینطور بگم؛ بانجی بزرگترین خریدی بوده که سونی تو حوزه گیمینگ انجام داده. پس نگو خرید بزرگ انجام نمیدن. چرا میدن و بانجی هم نمونه بارزشه. این خرید شاید در مقابل اکتیویژن بلیزارد ناچیز به شمار بیاد ولی برای سونی رقم بزرگیه. تعارف نداریم باهم؛ وقتی ارزش بازار ماکروسافت 2 هزار میلیارد دلاره، طبیعیه که خرید بزرگ برای این شرکت یه چیزی مثل اکتیویژن بلیزارد باشه.
      البته شنیدم همین خرید اکتیویژن تقریبا نصف دارایی جاری ماکروسافت بوده. یعنی کل مجموعه ی ماکروسافت 150 میلیارد دلار برای سرمایه گذاری داشته و اومده نصفشو داده برای این خرید! این مساله نشون میده ماکروسافت گیمینگ رو چقدر جدی گرفته و تقریبا تمام تمرکزش رو گذاشته رو این مساله! از طرف دیگ نشون میده که توی بحث انحصاری شدن یا نشدن اصلا شوخی نداره و یک راست میره برای توسعه گیمپس. توسعه گیمپس اولویتی که به هر قیمتی اجام میشه؛ حتی انحصاری کالاف و غیره.

    • نظر

      با توجه به بیانه ها و صحبت هایی که شده، ظاهرا بانجی ناشر بازی های خودش باقی میمونه و هر بازی جدیدم بسازه روی پلتفرم های مختلفی عرضه میشه. خب حالا میشه برداشت کرد که سونی از اون خرید دو هدف داشته:
      ۱) درسته بانجی ناشر ایپی های خودشه ولی این دلیل نمیشه روی بازی های قدیمی سونی به شکل انحصاری کار نکنه. مثل روز برام روشنه که قراره ریبوت، ریمیک یا بازسازی دوباره از شوتر های قدیمی و محبوب سونی رو توسط بانجی شاهد باشیم مثل کیلزون و رزیستنس
      ۲) سونی به دنبال درآمدزایی از طریق عرضه یک بازی انلاین سرویس محور هست که از قضا روی پلتفرم های مختلف هم حضور داشته باشه تا از این طریق رشد بیشتری پیدا کنه و سهم بیشتری از بازار پیسی و موبایل داشته باشه.
      اما نظر شخصیم چیه؟ شخصا هر استودیو مستقلی که از این صنعت کم بشه منو ناراحت میکنه ولی اینک من خوشم بیاد یا نیاد، نه مهمه و نه تاثیرگذار. حالا نه فقط من، شما بیا کل جامعه گیمرا رو کنار هم بزار... صحبتای هیچکسی راه به جایی نمیبره... با حرف و اعتراض نه بابی کوتک از مقامش استعفا داد نه خرید درون برنامه ای ها لغو شد. نه لوت باکس از گیم حذف شد نه ان اف تی کنار گذاشته شد... چند ده سال اخیرو که نگاه میکنم میبینم خیلی کم پیش اومده که حرف و اعتراض گیمرا تاثیری گذاشته باشه... خلاصه فقط پول و سوده ک حرف اولو آخرو میزنه و قدرتش بی نهایت بیشتره...

    • نظر

      همه میگن سونی میتونست بهترشو بخره... خب قبلش از خودتون بپرسین که سونی در حال حاضر کجا ضعف داره و باید اونو پوشش بده. سوای الکترونیک آرتز که شوترای خوبی داره (گرونه و احتمالا تمایلی به فروخته شدن نداره) چه ناشر یا استودیوی شوترساز خوب دیگ میشناسید که بتونه کمک سونی کنه؟ لطفا جای کپکام اسکوئر انیکس رمدی کوجیما فرام سافتور کونامی سی دی پراجکت و امثالهم که هیچکدوم تو کار شوتر اول شخص رقابتی نیستن، یه پیشنهاد منطقی بدید که چه سونی با این مبلغ چه استودیو یا ناشر بهتری میتونست بخره که ضعفشو تو ژانر شوتر اول شخص پوشش بده؟

    • نظر

      با توجه به بیانه ها و صحبت هایی که شده، ظاهرا بانجی ناشر بازی های مولتی پلتفرم خودش باقی میمونه و هر بازی جدیدم بسازه مولتی پلتفرمه. خب حالا میشه برداشت کرد که سونی از این خرید دو هدف داشته:
      ۱) درسته بانجی ناشر ایپی های مولی پلتفرم خودشه ولی این دلیل نمیشه روی بازی های قدیمی سونی به شکل انحصاری کار نکنه. مثل روز برام روشنه که قراره ریبوت، ریمیک یا بازسازی دوباره از شوتر های قدیمی و محبوب سونی رو توسط بانجی شاهد باشیم مثل کیلزون و رزیستنس
      ۲) سونی به دنبال درآمدزایی از طریق عرضه یک بازی انلاین سرویس محور هست که از قضا مولتی پلتفرم هم باشه تا از این طریق رشد بیشتری پیدا کنه و سهم بیشتری از بازار پیسی داشته باشه.
      اما نظر شخصیم چیه؟ شخصا هر استودیو مستقلی که از این صنعت کم بشه منو ناراحت میکنه ولی اینک من خوشم بیاد یا نیاد، نه مهمه و نه تاثیرگذار. حالا نه فقط من، شما بیا کل جامعه گیمرا رو کنار هم بزار... صحبتای هیچکسی راه به جایی نمیبره... با حرف و اعتراض نه بابی کوتک از مقامش استعفا داد نه خرید درون برنامه ای ها لغو شد. نه لوت باکس از گیم حذف شد نه ان اف تی کنار گذاشته شد... چند ده سال اخیرو که نگاه میکنم میبینم خیلی کم پیش اومده که حرف و اعتراض گیمرا تاثیری گذاشته باشه... خلاصه فقط پول و سوده ک حرف اولو آخرو میزنه و قدرتش بی نهایت بیشتره...

    • نظر

      متاسفانه به زودی نینتندو ازش شکایت میکنه و ایشون رو مورد عنایت قرار میدن... در واقع همون کاری که نینتندو با افراد خلاق میکنه همیشه!

    • نظر

      @Cap.Levi
      مبارزات و شمشیرزنی این فاینال فانتزی واقعا حرف نداره! سیستم اپگریدش هم بی نظیره. لور بازی فوق العادست. شخصیتا هم نگم براتون همه دوس داشتنین. با اینک داستان بازی ماله سالها پیشه ولی انگار برای فردای ما نوشته شده. خیلی با موضوع محیط زیست و حفاظت از زمین مرتبط هست. الان که بحثای گرمایش زمین مطرحه خیلی جالبه برام.
      در ضمن؛ فقط بانو اریث:))

    • نظر

      برای تجربه سایبرپانک خیلی مشتاق بودم تا اینک بازی با انبوهی از مشکلات ریز و درشت عرضه شد. اونجا بود که تصمیم گرفتم منتظر بمونم تا بعد از رفع ایراداتش برم سراغش. حالا با بیشتر از یک سال انتظار و انتشار اپدیت‌ های مختلف، وضعیت بازی بهتر شده. امیدوارم که یه نسخه‌ی نسل نهمی کم‌ باگ داشته باشه تا برای یه تجربه خوب برم سراغش

    • نظر

      @Light Yagami
      اینکه گیمپس تمام اکوسیستم ماکروسافت نیست درسته. برای اثبات این حرف هم به صحبت‌های اسپنسر رجوع میکنیم:
      «تمام تمرکز بخش گیمینگ مایکروسافت روی Xbox Game Pass نیست.» خبرش هم ۱۷ آذرماه زومجی با همین تیتر رفت.
      اما من با اون کلمه ای که به کار بردید گفتید بخش کوچکی است هم موافق نیستم. گیمپس بخش بزرگی از اکوسیستم ماکروسافته ولی تمامش نیست. اینا نشون میده که ماکروسافت توی دوره گذاره. یعنی هدفش اینه که شما رو جذب گیمپس کنه ولی اگه سیستم اشتراک نمیخوای همچنان به شما یک بازی فیزیکی کامل جداگانه میفروشه. اما خب به هر حال تلاشش اینه که در چند سال اینده مخاطبو جذب گیمپس کنه تا یواش یواش به طور کامل سیستم اشتراکی بر بازار حاکم بشه تا به درآمد بیشتری برسه

صفحه ۷ از ۴۶