نویسنده: علی نوروزی
// جمعه, ۱۵ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۴۹

استفاده از یک سوم هزینه خرید بانجی برای تشویق بازی‌سازهای استودیو

یک سوم از ۳.۶ میلیارد دلار مبلغ خرید بانجی توسط سونی به تشویق کارمندهای استودیو برای ادامه‌ی فعالیت و ماندن با تیم اختصاص دارد.

در میان تازه‌ترین اخبار بازی شرکت سونی اعلام کرد که یک سوم از هزینه‌ی ۳.۶ میلیارد دلاری تصاحب استودیو Bungie صرف حفظ کارمندان فعلی خواهد شد. سونی در بخشی از گزارش مالی سه‌ماهه‌ی سوم سال مالی جاری خود با نمایش اسلایدی توضیح داد که حدود ۱.۲ میلیارد از ۳.۶ میلیارد دلار مبلغ خرید بانجی در حقیقت برای دادن پاداش به کارمندان فعلی استفاده می‌شود؛ البته به این شرط که آن‌ها استودیو را ترک نکنند. باعنایت‌به اینکه بانجی یک شرکت خصوصی به حساب می‌آید و سهام آن در دسترس عموم قرار نمی‌گیرد، اکثر سهام‌های استودیو متعلق به کارمندان بود.

نظر به اینکه یکی از دلایل اصلی تصاحب بانجی توسط سونی در حقیقت استفاده از پایگاه دانش استودیو است، پلی استیشن می‌خواهد «سهام‌دارها و سایر استعدادهای خلاق را پس از نهایی‌سازی خرید به ماندن و ادامه‌ی کار تشویق کند». براساس این گزارش «تقریبا یک سوم ۳.۶ میلیارد دلار درنظر گرفته‌شده برای تصاحب بانجی عمدتا شامل پرداخت‌های آتی به کارکنان سهام‌دار است». پس بازی‌سازهایی که طی سال‌های بعد از خرید هم با بانجی بمانند، به خاطر وفاداری و به اشتراک‌گذاری دانش خود به خوبی پاداش می‌گیرند.

تصاحب بانجی توسط سونی

این مبالغ طی چند سال پس از پایان خرید استودیو Bungie به کارمندان پرداخت خواهد شد و در اسناد حسابداری به‌عنوان هزینه ثبت می‌شود. شرکت سونی انتظار دارد که حدود دو سوم از این پرداخت‌ها ظرف دو سال اول پس از نهایی‌سازی قرارداد انجام شود. پس به نظر می‌رسد که کل هزینه‌ی خرید ۳.۶ میلیارد دلاری بانجی در همین ابتدا پرداخت نمی‌شود. حدود ۲.۴ میلیارد دلار برای خرید اصلی مورد استفاده قرار می‌گیرد و ۱.۲ میلیارد دلار در طولانی‌مدت صرف تشویق وفاداری بازی‌سازهای بانجی نسبت به این استودیو می‌شود.

روز دوشنبه اعلام شد که شرکت سونی درنظر دارد تا استودیو سازنده‌ی سری بازی Destiny و خالق مجموعه‌ی هیلو را که زمانی به مایکروسافت تعلق داشت، خریداری کند. بااین‌وجود استودیو بانجی پس از تکمیل قرارداد خرید به‌عنوان «یک زیرمجموعه‌ی مستقل» بخش سرگرمی‌های تعاملی شرکت سونی برای پلی استیشن کار خواهد کرد و به‌عنوان ناشر توانایی عرضه‌ی بازی‌های خود برای همه‌ی پلتفرم‌ها را دارد.

در گذشته استودیو Bungie اعلام کرد که درکنار کار روی بازی Destiny 2 قصد دارد تا حداقل یک مجموعه‌ی تازه را تا قبل از سال ۲۰۲۵ روانه‌ی بازار کند. از سوی دیگر شرکت سونی اعلام کرده است که می‌خواهد از تجربه‌ی استودیو بانجی برای تولید و ارائه‌ی بهتر بازی‌های لایو سرویس خود بهره ببرد. هرمن هالست، رئيس PS Studios هم تاکید داشت که بانجی و استودیوهای دیگر پلی استیشن دانش بازی‌سازی روز را با یکدیگر به اشتراک می‌گذارند.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده