محمد جواد طهماسبی زاده

محمد جواد طهماسبی زاده

،
درباره من:
Where to find me: Planet Warhammer, Old World, Reikland, city of Altdorf
عضویت: جمعه, ۲۳ بهمن ۱۳۹۴
    • پست
      جمعه, ۲۳ مهر ۹۵, ۲۱:۳۱
    • پست
      سه شنبه, ۲۰ مهر ۹۵, ۱۶:۰۲
    • پست
      دوشنبه, ۱۹ مهر ۹۵, ۲۳:۰۲
    • پست
      پنجشنبه, ۱۵ مهر ۹۵, ۱۵:۰۲
    • پست
      چهار شنبه, ۱۴ مهر ۹۵, ۲۳:۰۲
    • نظر

      @Amir Kyani
      سلام،
      خواهش می‌کنم دوست عزیز، تعداد کل نژادهای اصلی وارهمر ۱۵ نژاد هستش که هر کدوم دارای تاریخ، فرهنگ و داستان مجزا و وسیعی از خودشون هستش، بطوری که برای هر کدوم حداقل یک کتاب چند‌ ده صفحه‌ای نوشته شده. وارهمر تنها به کتاب و بازی ویدیویی محدود نمیشه و چند ده سال هستش که بازی‌های روی میزی (Table Top) اون به شدت در بین طرفدارانش رواج داشته و هنوز هم اونها رو بازی می‌کنن. ولی متاسفانه ما بهشون دسترسی نداریم.
      بنده زیاد به دنیای وارکرفت آشنا نیستم و دلیل این‌که وارهمر رو برای ساخت فیلم بهتر دونستم اینه که دارای داستان وسیع‌تر و پر شاخ و برگ‌تریه که می‌تونه سوژه‌های خیلی خوبی برای ساخت فیلم بشه. به شخصه یک نمونه از داستان فیلم وارکرفت رو که در فیلم دیدم اصلا خوشم نیود. میشه یکی از دلایل اینکه هالیوود به سمت وارکرفت رفته رو معروفیت بیشتر اون دونست. به دلیل سیاست‌های غلط گیمز ورک‌شاپ، وارهمر نتونسته اونطور که باید اسم و رسم پیدا کنه و همه‌گیر بشه. در مورد موارد دیگه مثل لحظات احساسی و این مسائل هم تا جایی که من اطلاع دارم، کتاب‌های زیادی در مورد اتفاقات و نژادهای وارهمر نوشته و منتشر شده که به روایت داستان اونها و رخدادهای مهم تاریخیشون می‌پردازه که البته هیچ کدوم در ایران وجود ندارند و فقط میشه نسخه‌ي PDF اونها رو به سختی پیدا کرد.
      در خدمت هستم.

    • نظر

      @کیوان آمیرزاده
      سلام،
      ممنون از نظر شما. بله کاملا این یک مساله‌ی سلیقه‌ای هستش. بنده زیاد با وارکرفت آشنایی ندارم ولی تا این حد اطلاع دارم که وسعت کتاب‌ها، داستان‌ها و دنیای وارهمر بیشتر هستش و بعید می‌دونم گیمز‌ ورک‌شاپ چیزی رو از دنیای وارکرفت برای وارهمر کپی کرده باشه. در مورد شخصیت‌های وارهمر هم بنده کاملا نظر دیگه‌ای دارم و به عقیده‌ی من خیلی شخصیت‌ها و داستان‌های جذابی داره به خصوص بحث End Times اون که بر خلاف اکثر داستان‌های فانتزی که نیروهای خوبی پیروز میشن، این‌بار نیروهای بدی تمامی دنیای داستان رو نابود می‌کنن. بحث الهام‌گیری هم کاملا یک مورد طبیعی هستش و ممکنه برای هر بازی یا فیلمی پیش بیاد ولی در کل فکر نمی‌کنم مجموعه‌ی فیلم وارکرفت بتونه چنگی به دل بزنه همونطور که نسخه‌ی اولش نزده!

    • نظر

      @Amir Kyani
      سلام،
      در پاسخ سوال اول شما،
      این نظر شخصی بنده هستش که ساخت چندگانه‌ای بر اساس وارهمر خیلی می‌تونست بهتر از وارکرفت باشه. به این دلیل که اولا دنیای وارکرفت تا حدی کپی‌برداری شده از دنیای وارهمر هستش (دلیلش رو در سوال دوم عرض می‌کنم) دوما این‌که وسعت و جزییات دنیای وارهمر خیلی بیشتر از وارکرفت هستش. حالا این وسعت هم در تعداد نژادهای این دنیا و هم در جذاب‌تر بودن داستان هستش. بطوری که برای هر نژاد و سرگذشت اون میشه یک فیلم ساخت که در نهایت به مجموعه‌ی بزرگی مثل ارباب حلقه‌های نزدیک بشه. در کل دنیای وارهمر پتانسیل بسیار بالایی برای ساخت فیلم داره. در مورد فیلم وارکرفت هم، بنده شخصا خوشم نیومد.
      در پاسخ سوال دوم،
      اولا که اگه یه جستجوی ساده انجام بدید متوجه می‌شید که از لحاظ زمان، هم کمپانی خالق وارهمر و هم اولین کتاب مبتنی بر اون و هم اولین بازی مبتنی بر اون، از تمامی موارد مشابه دنیای وارکرفت زودتر ساخته و منتشر شده و خود این می‌تونه نشان از قدیمی‌تر بودن وارهمر و شاید الهام‌گیری وارکرفت از وارهمر باشه!
      صحبت قبلی خودم رو اصلاح می‌کنم که طبق گفته‌ی یکی از مسئولان سابق بلیزارد، وارکرفت قرار بوده که یک استراتژیک RTS بر اساس وارهمر باشه که به دلایلی محقق نشده:

      http://www.mmo-champion.com/threads/1166551-Finally-confirmed-Warcraft-was-intended-to-be-a-Warhammer-RTS

      البته صحبت‌های زیادی وجود داره که این بازی تا حد زیادی الهام گرفته شده از وارهمر هستش:

      http://kotaku.com/5929161/how-warcraft-was-almost-a-warhammer-game-and-how-that-saved-wow

      الهام‌گیری چیز بدی نیست و ممکنه برای هر مجموعه‌ای پیش بیاد. چون‌که یکی از راه‌های ساخت مجموعه‌های جدید مشابه محسوب میشه.
      موفق باشید.

    • نظر

      @Amir Kyani
      سلام،
      امروز عصر عرض می‌کنم خدمتتون.

    • پست
      یکشنبه, ۱۱ مهر ۹۵, ۲۳:۰۱