@Dann ممنون از نظرت. حرفت راجع به بیانیه رو میفهمم اما دربارهی این متن همنظر نیستم باهات. تکتک اشارههای فرامتنی این نوشته با رویکرد من به فیلم و تم محوریاش ارتباط مستقیم داره. اگر مصداقی درنظر داری خوشحال میشم بنویسی. دربارهی بخش دوم حرفت کاملا موافقم. اشارههای این متن به نظام تولید توصیفیاند، و نه تجویزی. سینمای ایران به یه بنبست تمامعیار رسیده و شاید غیرطبیعیترین دورهی حیاتش رو سپری میکنه. چارهاش هم نه به تدبیر عاملان وضع موجود (!)، که به تغییر اساسی شرایطی وابسته است که بخشهایی از این نوشته توصیفاش میکنه!
@ИƠƧƑЄƦλƚυ ممنون از شما! قبلتر هم شده بود که نوشتهام رویکرد انتقادی مثبتی داشته باشه به یک فیلم! مثل مطالبی که دربارهی Decision to Leave و Top Gun: Maverick نوشتم. اینجا هم جدا از امتیازات فیلم، به تخت و تکبعدی بودن عمدهی موقعیتهای دبیرستان اشاره کردم؛ که از ضعفهای فیلمه.
@Sina14 سلام. ممنونم از نظرت. تصمیم دربارهی محتوایی که در هر بخش از زومجی پوشش داده میشه به عهدهی دبیر اون بخشه. نویسنده برای خودش تصمیم نمیگیره که دربارهی چه فیلمی بنویسه. به شکل بدیهی تماشای چنین فیلمی ترجیح من نیست؛ چه برسه به نوشتن دربارهاش. توی ریویو هم تلاش میکنم به مخاطبم دربارهی چیزی که انتظارش رو میکشه اطلاعات و احیانا هشدار بدم. منظورت از «۵ دقیقه» رو متوجه نشدم، اما دربارهی فیلمی تاایناندازه بد و در قالب ریویو، نمیشه عمیق نوشت. همین میزانی که سعی کردم از سبک و روایت و منحنی تنش و توسعهی دراماتیک بگم، برای این فیلم زیاده. همکارانم رو نمیدونم، اما شخصا به هیچ وجه نه توی این متن و نه هیچ یک از ریویوهای دیگهام قصد نداشتم به مخاطب بگم «سینما بهشدت افت کرده». مثل هر دورهی دیگهای، سالانه کلی فیلم خوب ساخته میشه و بیشمار فیلم بد. این فیلم به دستهی دوم متعلقه.
@Dann
ممنون از نظرت.
حرفت راجع به بیانیه رو میفهمم اما دربارهی این متن همنظر نیستم باهات. تکتک اشارههای فرامتنی این نوشته با رویکرد من به فیلم و تم محوریاش ارتباط مستقیم داره. اگر مصداقی درنظر داری خوشحال میشم بنویسی.
دربارهی بخش دوم حرفت کاملا موافقم. اشارههای این متن به نظام تولید توصیفیاند، و نه تجویزی. سینمای ایران به یه بنبست تمامعیار رسیده و شاید غیرطبیعیترین دورهی حیاتش رو سپری میکنه. چارهاش هم نه به تدبیر عاملان وضع موجود (!)، که به تغییر اساسی شرایطی وابسته است که بخشهایی از این نوشته توصیفاش میکنه!
نقد فیلم علفزار | طبیعت غیرقانونی یا قانون غیرطبیعی؟
@مشاور معبد آمون
خیلی ممنون از شما که خوندید!
نقد فیلم چشم آبی کم رنگ (The Pale Blue Eye) | زوج کریستین بیل و ادگار آلن پو!
@ИƠƧƑЄƦλƚυ
ممنون از شما!
قبلتر هم شده بود که نوشتهام رویکرد انتقادی مثبتی داشته باشه به یک فیلم! مثل مطالبی که دربارهی Decision to Leave و Top Gun: Maverick نوشتم.
اینجا هم جدا از امتیازات فیلم، به تخت و تکبعدی بودن عمدهی موقعیتهای دبیرستان اشاره کردم؛ که از ضعفهای فیلمه.
نقد فیلم خانواده فیبلمن (The Fabelmans) | اسپیلبرگ به روایت اسپیلبرگ
@Alone
ممنونم
نقد انیمیشن وندل و وایلد (Wendell & Wild) | بازگشت کارگردان کورالین پس از ۱۳ سال
@gaeeother
ممنونم از شما
نقد فیلم پرستار خوب (The Good Nurse) | پرستاری قاتل!
@AEƎΠ
ممنون از شما.
نقد فیلم تاپ گان: ماوریک | شکوه خیرهکنندهی پرواز
@Cyberpunkistic
خیلی ممنونم از لطفتون!
نقد فیلم تاپ گان: ماوریک | شکوه خیرهکنندهی پرواز
@soroosh
خیلی خیلی ممنونم! لطف شماست. خوشحالم که مطلب رو دوست داشتید.
نقد فیلم تاپ گان: ماوریک | شکوه خیرهکنندهی پرواز
@Sina14
سلام. ممنونم از نظرت.
تصمیم دربارهی محتوایی که در هر بخش از زومجی پوشش داده میشه به عهدهی دبیر اون بخشه. نویسنده برای خودش تصمیم نمیگیره که دربارهی چه فیلمی بنویسه.
به شکل بدیهی تماشای چنین فیلمی ترجیح من نیست؛ چه برسه به نوشتن دربارهاش. توی ریویو هم تلاش میکنم به مخاطبم دربارهی چیزی که انتظارش رو میکشه اطلاعات و احیانا هشدار بدم.
منظورت از «۵ دقیقه» رو متوجه نشدم، اما دربارهی فیلمی تاایناندازه بد و در قالب ریویو، نمیشه عمیق نوشت. همین میزانی که سعی کردم از سبک و روایت و منحنی تنش و توسعهی دراماتیک بگم، برای این فیلم زیاده.
همکارانم رو نمیدونم، اما شخصا به هیچ وجه نه توی این متن و نه هیچ یک از ریویوهای دیگهام قصد نداشتم به مخاطب بگم «سینما بهشدت افت کرده». مثل هر دورهی دیگهای، سالانه کلی فیلم خوب ساخته میشه و بیشمار فیلم بد. این فیلم به دستهی دوم متعلقه.
نقد فیلم برخورد (Collide) | انفجار مشقی
@فراز پاشایی
مرسی فراز جان سلامت باشی
نقد فیلم رستاخیز (Resurrection) | وحشتی از دل گذشته