عضو تحریریه
عرفان استادرحیمی

عرفان استادرحیمی

،
درباره من:
Instagram: erfanostadrahimi
عضویت: پنجشنبه, ۲۳ تیر ۱۴۰۱
80

نقد فیلم فیوریوسا: حماسه مدمکس (Furiosa: A Mad Max Saga)

جرج میلر با فیوریوسا: حماسه مدمکس، به جای ساختن فیلمی دیوانه‌وارتر از جاده‌ی خشم، اسطوره‌شناسی جهان مکس دیوانه را غنی‌تر می‌کند. این یک تراژدی پنج‌ پرده‌ای است درباره‌ی فقدان، تروما و رنج.

31

آخر هفته چه فیلمی ببینیم؟ | از کارناوال ارواح تا از پلیدی نگو

یک فیلم کالت ارزان‌قیمت از دهه‌ی شصت میلادی، ساخته‌ی عجیب کلر دنی و اثری هجوآمیز از سینمای دانمارک؛ در این آخر هفته، به سراغ سه فیلم ترسناک متفاوت می‌رویم.

31

آخر هفته چه فیلمی ببینیم؟ | فیلم‌های تابستانی

فیلمی جنجال‌برانگیز از اینگمار برگمان، یکی از سرگرم‌کننده‌ترین آثار اریک رومر و ساخته‌ی برنده‌ی اسکار الکساندر پین؛ در این آخر هفته، به سراغ سه فیلمی می‌رویم که حال‌و‌هوای تابستانی دارند.

9

نقد سریال هواخواه (The Sympathizer) | بد و بدتر

مینی‌سریال هواخواه پارک چان ووک، درباره‌ی مردمی است که در میانه‌ی نبرد پوچ هواداران فریب‌کار ایدئولوژی‌های سیاسی، گیر افتادند و نهایتا، چیزی جز ویرانی نصیب‌شان نشد.

16

نقد فیلم آدمکش (Hit Man) | منطقه‌ی امن‌ خودت را بُکُش!

ریچارد لینکلیتر با فیلمِ آدمکش، امضای خودش را پای دو ژانر تازه می‌گذارد و به سینمای جریان اصلی آمریکا، درسِ سرگرمی‌سازی می‌دهد.

42

آخر هفته چه فیلمی ببینیم؟ | از ریچارد لینکلیتر تا کوئنتین تارانتینو

اثری جریان‌ساز از ریچارد لینکلیتر، ساخته‌ای دست کم گرفته‌شده در کارنامه‌ی کوئنتین تارانتینو و نخستین فیلم بلند وس اندرسون؛ در این آخر هفته، به سراغ سینمای مستقل دهه‌ی نود آمریکا می‌رویم.

20

نقد فیلم وزارت جنگ ناجوانمردانه (The Ministry of Ungentlemanly Warfare)

فیلم وزارت جنگ ناجوانمردانه گای ریچی، ملغمه‌ای حوصله‌سربر از کمدی و اکشن است که ظرفیت‌های پلات جاسوسی مبتنی بر واقعیت تاریخی‌اش را به سخره می‌گیرد. همراه نقد زومجی باشید.

21

نقد فیلم چلنجرز (Challengers) | رقابت بی‌نتیجه

فیلم چلنجرز، درباره‌ی رقابت دو ورزشکار در مسابقه‌ای است که بیش از یک دهه به طول می‌انجامد و جایزه‌اش را هیچ‌گاه نمی‌توان به‌تمامی تصاحب کرد.

34

آخر هفته چه فیلمی ببینیم؟ | از فارغ‌التحصیل تا جانشین هادساکر

در این آخر هفته، به سراغ ساخته‌ی پیشروی مایک نیکولز با بازی درخشان داستین هافمن، اثری از برادران کوئن با فیلمنامه‌ای از سم ریمی و نخستین فیلم گای ریچی می‌رویم.

3

نقد فیلم بهترین‌ها (The Greatest Hits) | زندان خاطرات

فیلم بهترین‌ها، ایده‌ی جالبی دارد درباره‌ی توانایی موسیقی در پرتاب کردن انسان به دل گذشته؛ اما ند بنسون، موفق نمی‌شود که این ایده را در قالب یک جهان داستانی باورپذیر، بپردازد.

صفحه ۱ از ۱۰