// یکشنبه, ۷ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۱۸

فروش بیشتر ایکس باکس سری اس نسبت به رقبا در بلک فرایدی ۲۰۲۱

براساس تخمین Adobe Analytics، مایکروسافت در روز بلک فرایدی توانست تعداد زیادی کنسول ایکس باکس سری اس را به فروش برساند.

در صورتی که تخمین Adobe Analytics کاملا درست بوده باشد، ایکس باکس سری اس توانست لقب پرفروش‌ترین کنسول در روز ۲۶ نوامبر (۵ آذر) یا همان بلک فرایدی ۲۰۲۱ را مال خود کند. تیم نام‌برده با بررسی پرفروش‌ترین محصولات در هزار خرده‌فروشی و یک تریلیون مراجعه‌ی مشتری‌های مختلف در روز بلک فرایدی به فروشگاه‌ها، باور دارد که تعداد ایکس باکس سری اس فروخته‌شده در روز بلک فرایدی سال ۲۰۲۱ میلادی از ایکس باکس سری ایکس، نینتندو سوییچ OLED و پلی استیشن 5 بیشتر بود.

یکی از دلایل اصلی موفقیت سری اس در رسیدن به این فروش، فراوانی کنسول‌های Xbox Series S آماده برای خرید در فروشگاه‌ها است. برخلاف پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس که همچنان در تعداد مشخص عرضه می‌شوند و به سرعت موجودی فروشگاه‌ها از آن‌ها به پایان می‌رسد، تعداد زیادی کنسول ایکس باکس سری اس آماده‌ی خریداری است. گویا کمبود قطعات، بیشتر روی ایکس باکس سری ایکس تاثیر گذاشت و در همین حین مایکروسافت تعداد زیادی ایکس باکس سری اس تولید کرد. در دسترس بودن بیشتر ایکس باکس سری اس در بازار و قیمت ۳۰۰ دلاری آن هم کاری کردند که در بلک فرایدی از رقبا پیشی بگیرد.

مدتی قبل Ampere Analytics اعلام کرد که براساس تخمین این شرکت، ایکس باکس سری اس در چند بازار کلیدی به فروشی بیشتر از ایکس باکس سری ایکس رسیده است. فیل اسپنسر، رئیس ایکس باکس مایکروسافت در ماه اکتبر سال ۲۰۲۰ میلادی گفت که انتظار دارد در آخر نسل ۹، مجموع فروش ایکس باکس سری اس بیشتر از مجموع فروش کنسول Xbox Series X باشد.


منبع VGC
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده