نویسنده: حسن اکرامی
// دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۵۸

بازی کالاف دیوتی ساختار گیم پس را تغییر می‌دهد

گزارش تازه‌ای نشان می‌دهد مایکروسافت پس از اضافه کردن بازی‌های کالاف دیوتی به گیم پس، رویکرد جدیدی برای این سرویس در پیش می‌گیرد.

وال استریت ژورنال در هفته گذشته با استناد به‌گفته‌های چند منبع داخلی معتبر گزارش داد بازی کالاف دیوتی ۲۰۲۴ که هنوز رسما معرفی نشده است، در روز عرضه به سرویس ایکس باکس گیم پس خواهد آمد. درصورتی‌که این گزارش صحت داشته باشد، Call of Duty جدید اولین نسخه این مجموعه شوتر اول شخص خواهد بود که در زمان عرضه روی یک سرویس اشتراکی قرار می‌گیرد.

علاوه‌براین اضافه شدن کالاف دیوتی ۲۰۲۴ به گیم پس بدان معنا است که مشترکین می‌توانند تنها با پرداخت ۱۱ دلار که قیمت اشتراک فعلی سرویس است، بازی کالاف دیوتی را تجربه کنند. به‌تازگی Shinobi602، یکی از افشاگران صنعت بازی ادعا کرده است قرار گرفتن بازی‌های Call of Duty روی گیم‌ پس به مایکروسافت این فرصت را می‌دهد تا ساختار جدیدی برای سرویس اشتراکی خود ایجاد کند.

در پاسخ به گزارش Shinobi602 یکی از کاربران پیش‌بینی افزایش قیمت اشتراک گیم پس را مطرح کرد و دیگری گفت احتمالا مایکروسافت ثبت‌نام‌های جدیدی برای گیم‌ پس ایجاد می‌کند که با هزینه‌های جدید همراه است و شاهد تغییر ساختار رده‌های قیمتی گیم‌ پس خواهیم بود. در ادامه Shinobi602 به جزئیاتی درباره افزایش قیمت گیم پس اشاره‌ای نداشت، اما تغییر رویکردهای ساختاری را تایید کرد.

نبرد سربازان نیرو ویژه در بازی Call of Duty

حواشی و شایعات اضافه شدن بازی‌های کالاف دیوتی به سرویس گیم پس از زمان خرید اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت و نبردهای حقوقی طولانی این شرکت با سازمان‌های ناظر اروپا و ایالات متحده پخش شدند. بازی‌های Call of Duty تقریبا هر سال در میان پرفروش‌ترین محصولات ویدیویی سال قرار می‌گیرند؛ به‌همین‌خاطر عرضه این بازی‌ها از روز اول روی گیم پس و در مقابل انتشار آن‌ها با قیمتی کامل روی پلی استیشن می‌تواند یک مزیت رقابتی بزرگ برای مایکروسافت ایجاد کند.

مایکروسافت در اوایل این ماه اعلام کرد شوکیس بازی‌های ایکس باکس را در تاریخ ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ (۹ ژوئن ۲۰۲۴) برگزار می‌کند و به‌دنبال آن برای برگزاری یک رویداد دیجیتالی اختصاصی برای یک بازی برنامه دارد. به گزارش The Verge، این بازی همان Call of Duty 2024 است و اکتیویژن آن را در اکتبر امسال عرضه می‌کند.


منبع VGC
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده