// یکشنبه, ۷ شهریور ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۵۳

EA: وجود کارکنان نامطلوب در شرکت‌ها اجتناب‌ناپذیر است

کریس بروتزو، یکی از مدیران ارشد EA اخیرا در مصاحبه‌ای گفته است وجود کارمندان نامطلوب در سازمان‌ها اجتناب‌ناپذیر است و این مدیران بالارتبه هستند که باید علیه تبعیض و رفتارهای غیراخلاقی بایستند.

Activision Blizzard چندوقتی است که با جنجالی بزرگ دست‌و‌پنجه نرم می‌کند؛ جنجالی که به‌خاطر فرهنگ سازمانی مشکل‌دار و پر از تبعیض آن‌ها شکل گرفته بود و باعث ایجاد تغییرات گسترده‌ای در سطوح مدیریتی این ابرشرکت بازی‌سازی شد. مسئله‌ی اکتیویژن بلیزارد اما محدود به خودش نماند و به شرکت‌های بزرگ دیگری که در صنعت بازی به‌خاطر محیط کاری سمی‌شان شناخته می‌شوند، کشیده شد. یکی از این شرکت‌ها الکترونیک آرتز است که اخیرا درباره‌ی واکنش این شرکت به گزارش‌های مربوط‌به موارد غیراخلاقی، تبعیض و غیره صحبت کرده است.

کریس بروتزو (Chris Bruzzo)، یکی از مدیران اجرایی EA به‌تازگی مصاحبه‌ای با وب‌سایت گیمز اینداستری داشته است. او می‌گوید وجود «کارمندان و کارکنان نامطلوب و بی‌اخلاق» و همچنین محیط کاری سمی در سازمان‌ها اجتناب‌ناپذیر است و این وظیفه‌ی مدیریت ارشد است تا در زمان مناسب، واکنش مناسبی به رفتارهای مخرب و غیراخلاقی نشان بدهد.

بروتزو سپس اشاره می‌کند EA به‌عنوان شرکتی با ۱۰ هزار کارمند، مشکلات خود را در این زمینه دارد. او البته تاکید می‌کند آن‌ها برای رسیدگی به موارد این‌چنینی، تیمی اختصاصی دارند که شکایت‌های مطرح‌شده را بررسی می‌کند و گام‌های لازم را برای رفع آن‌ها برمی‌دارد. بروتزو همچنین عنوان می‌کند که EA برای رسیدگی به موارد آزارواذیت غیراخلاقی و تبعیض، «اقدامات قابل‌توجه‌ای در چند سال گذشته انجام داده و در همین راستا کارمندانی را اخراج کرده است.»

دفتر الکترونیک آرتز / EA

بروتزو در این خصوص توضیح می‌دهد: «آیا در بخش‌هایی از فرهنگ سازمانی EA قرار است محیط کاری سمی یا کارمندانی با رفتار نامطلوب وجود داشته باشند؟ قطعا همین‌طور است. وقتی که یک شرکت بسیار بزرگ با کلی کارمند در اختیار دارید، این موضوع اجتناب‌ناپذیر می‌شود. ولی همان‌طور که در هر سازمانی رفتارهای مخرب وجود دارند، تیم‌هایی هم هستند که وظیفه‌شان بررسی شکایت‌های رسیده و انجام اقدامات لازم است.»

بروتزو همچنین می‌گوید: «ما مردم (کارمندان) را تشویق می‌کنیم که اعتراض خود را به گوش ما برسانند. ما می‌خواهیم مشکل‌شان را حل کنیم.» او اشاره می‌کند که الکترونیک آرتز رفتارهای بیشتری را به‌عنوان رفتار مخرب شناسایی خواهد کرد و علیه کسانی که آن‌ها را مرتکب می‌شوند، اقداماتی انجام خواهد داد.

EA اخیرا دنیل زد کلاین، یکی از توسعه‌دهندگان ارشد بازی Apex Legends را اخراج کرد. کلاین در سال ۲۰۰۷ نظرات جنسیت‌زده و نژادپرستانه‌ای بر زبان آورده بود که حالا پس از سال‌ها دوباره در سطح اینترنت پخش شده است. برخی‌ها استدلال می‌کنند که کلاین آن حرف‌ها را که طبق گفته‌ها، برخی از آن‌ها بسیار مستهجن بودند، سال‌ها پیش گفته بود و الان به‌خاطر آن‌ها نباید مجازات شود. از طرفی بسیاری نیز می‌گویند کلاین آن زمان از نظر سنی در دهه‌ی ۳۰ زندگی خود به سر می‌برده و فرد بی‌تجربه‌ و جوانی نبوده است.

نظر شما کاربران زومجی درباره‌ی حرف‌های کریس بروتزو چیست؟ آیا فکر می‌کنید وضع EA در زمینه‌ی رسیدگی به شکایت‌های کارمندان از اکتیویژن بلیزارد بهتر است؟ نظرات خود را با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده