افزایش قابل توجه تعداد مالکان زن کنسول های پلی استیشن
سونی دیروز در طی رویداد Investor Relations خود اعلام کرد که ۴۱ درصد از دارندگان پلی استیشن 4 و پلی استیشن 5 زن هستند و این ارقام بهطور چشم گیری نسبت به ۱۸ درصد مالکیت ناچیز زنان در دوره پلی استیشن ۱ افزایش یافته است. این اطلاعات توسط جیم رایان، مدیر پلی استیشن، بهعنوان بخشی از اسلایدی که در آن به بحث درمورد آمار جمعیتی مطلوب برای نام تجاری PlayStation پرداخته میشد، به اشتراک گذاشته شده است.
ظاهراً وفاداری به برند در بین گیمرهای پلی استیشن بسیار زیاد است. باتوجهبه اطلاعات جمع آوری شده توسط SIE Global Platform Experience Tracker و اطلاعات ثبت نام پلی استیشن، بخش قابل توجهی از دارندگان پلی استیشن ۱ در طول سالها با سونی باقی ماندهاند. حداقل پنج درصد دارندگان کنونی پلی استیشن 4 و پلی استیشن 5 بین ۴۹ تا ۵۴ سال سن دارند و در گذشته مالک دستگاه پلی استیشن ۱ بودهاند. پنج درصد دیگر بین سنین ۴۳ تا ۴۸ سال هستند و بیش از ۱۰ درصد آنها ۳۷ تا ۴۲ سال سن دارند و این نشان میدهد که همچنان پلی استیشن مورد توجه گیمرها در هر سنی قرار گرفته است.
در سال ۲۰۲۱ پلی استیشن توانست از جایگاه ۱۶، تعداد ۷ جایگاه بالاتر برود و از آمازون پیشی بگیرد و نهمین جایگاه را در فهرست برندهای برتر جهانی کسب کند. سونی همچنین اعلام کرد با پلی استیشن ۵ قصد دارد بزرگترین پلتفرم خود را ایجاد کند و با پلی استیشن ۴ این شرکت امیدوار است که طولانیترین رد را از خود به جا بگذارد. رایان دربارهی مورد اخیر گفت که بهزودی بازیهای بزرگی برای کنسول نسل هشتم از جمله Horizon Forbidden West و Far Cry 6 عرضه خواهد شد.
علاوهبراین، رشد مداوم در بخش بازیهای free-to-play به تعامل زیاد و مداوم در بین دارندگان پلی استیشن 4 منجر شده است. موارد برجسته در این بخش شامل Fortnite ،Call of Duty Warzone ،Apex Legends ،Genshin Impact و Rocket League میشود. رایان در پایان صحبتش بیان کرد که سونی همچنان صاحبان پلی استیشن 4 را به سمت خرید پلی استیشن 5 سوق خواهد داد و برای به حداکثر رساندن ارزش طول عمر مشتریهای متصل به پلی استیشن ۴ تلاش خواهد کرد.