معماری Velocity ایکس باکس سری ایکس به توسعه بازی های جهان باز کمک میکند
جن کِیون در جدیدترین مصاحبه خود اعلام کرده که معماری ولوسیتی ایکسباکس سری ایکس یک مزیت بزرگ برای بازیهای جهان باز به حساب میآید.
مایکروسافت تابهامروز اطلاعات مختلفی را از ایکس باکس سری ایکس منتشر کرده است و بازیسازان هم در مورد سختافزار و مزیتهای این کنسول نسل نهمی صحبت کردهاند. یکی از مواردی که در ایکسباکس سری ایکس خودنمایی میکند، معماری ولوسیتی (Velocity Architecture) است.
طبق جدیدترین اخبار بازی، جن کِیون، یکی از مؤسسین استودیو CBE Software که در گذشته بازی Someday You'll Return را توسعه داده است، مصاحبهای را با گیمینگ بولت انجام داده که در جریان آن صحبتهایی در مورد معماری ولوسیتی ایکسباکس سری ایکس و مزیتهای آن ارائه شده است. یکی از ویژگیهای معماری ولوسیتی، بارگذاری بهتر بازیها از روی حافظه است که به سیستم استریمینگ هم معروف است. همچنین معماری ذکر شده حجم کاری فرآیند خواندن اطلاعات و فضایی را که اشغال میکند، کاهش میدهد.
جن کیون مدعی شده این نوع ساختار در بازیهای بزرگ، نظیر بازیهای جهان باز، بسیار مفید خواهد بود و به سازنده کمک میکند. همچنین او در ادامه صحبتهای خود به این مورد اشاره کرده که همه چیز تنها خواندن اطلاعات از روی SSD نیست، بلکه ارائه Assetها هم اهمیت بالایی دارد. ازاینرو داشتن سختافزاری که سطح فشار را پایین میآورد و ازطرفی پیش پرداز Assetهای بازی است، میتواند موارد جالبی را در اختیار توسعهدهندهها قرار دهد و باعث روانتر شدن بازیها شود.
بااینتفاسیر تا منتشر نشدن تریلر بازیهای ایکسباکس سری ایکس و به نمایش گذاشته نشدن این ویژگی، نمیتوان آن را حس و تاثیر آن را در بازیهای ویدیویی مشاهده کرد. نظر شما کاربران زومجی دراینباره چیست؟