نویسنده: مهرداد داودی
// پنجشنبه, ۱۴ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۲۸

گزارش فروش سینمای ایران؛ حکمرانی مطرب

در گزارش این هفته فیلم سینمایی مطرب را به عنوان صدرنشین بلامنازع داریم و از فروش دیگر فیلم‌ها گفته‌ایم. با زومجی همراه باشید.

همان‌طور که در گزارش‌های پیشین ذکر شده است، فیلم سینمایی «مطرب» ساخته مصطفی کیایی گیشه سینمای ایران را از افت‌ فروشی قابل توجه نجات داد. این فیلم ایرانی در این هفته نیز روند پرفروش خود را ادامه داده است. «مطرب» چهارمین هفته اکرانش را تجربه کرده است. فیلم سینمایی «مطرب» پس از نمایش در ۱۷۹ سینما، به فروش هفتگی ۴ میلیارد و ۴۷۳ میلیون تومان دست پیدا کرده است. ساخته جدید مصطفی کیایی با این حساب به مجموع فروش ۱۷ میلیارد و ۳۰۸ میلیون تومان دست یافته است. فیلم «مطرب» در زمینه فروش، اختلاف قابل توجهی با رقبا دارد. دومین فیلم پرفروش این هفته، فیلم سینمایی «چشم و گوش بسته» ساخته فرزاد موتمن است. این فیلم ایرانی در چهارمین هفته نمایش عمومی، ۱۶۵ سینما در اختیار داشته است. «چشم و گوش بسته» در هفته گذشته یک میلیارد و ۳۰۸ میلیون تومان فروخت. فیلم سینمایی «چشم و گوش بسته» حالا به درآمد کلی ۴ میلیارد و ۵۵۸ میلیون تومان دست پیدا کرده است.

فیلم زیرنظر

فیلم سینمایی «منطقه پرواز ممنوع» ساخته امیر داسارگر، سومین فیلم پرفروش هفته گذشته است. «منطقه پرواز ممنوع» در چهارمین هفته ۱۶۳ سینما داشت. این فیلم ایرانی در هفته اخیر به فروش ۷۲۴ میلیون تومان دست پیدا کرد. فیلم سینمایی «منطقه پرواز ممنوع» حالا به فروش کلی یک میلیارد و ۵۷۴ میلیون تومان دست پیدا کرده است. چهارمین فیلم گیشه، فیلم سینمایی «هزارتو» ساخته امیرحسین ترابی است. این فیلم ایرانی در ششمین هفته اکران، ۷۷ سینما در اختیار داشته است. ساخته امیرحسین ترابی در هفته اخیر ۳۹۹ میلیون تومان درآمد داشته است. فیلم سینمایی «هزارتو» حالا به مجموع درآمد ۴ میلیارد و ۸۲۳ میلیون تومان دست پیدا کرده است. رتبه پنجم این هفته، در اختیار انیمیشن «بنیامین» ساخته محسن عنایتی است. «بنیامین» در این هفته که چهارمین هفته اکرانش محسوب می‌شود، ۱۲۲ سینما در اختیار داشته است. «بنیامین» به فروش هفتگی ۳۴۴ میلیون تومانی دست پیدا کرده و به این ترتیب به مجموع فروش ۷۶۱ میلیون رسیده است. در آینده‌ای نه چندان دور نیز فیلم سینمایی «زیرنظر» روی پرده خواهد رفت؛ فیلمی با بازی رضا عطاران و امیر جعفری که احتمالا یکی از شانس‌های فروش بالا در گیشه محسوب می‌شود. در ادامه نیز به مرور فروش ده فیلم برتر جدول پرداخته‌ایم.

ده فیلم پرفروش هفته گذشته

ردیفنام فیلمهفتهتعداد سینمافروش هفتگیمجموع درآمد
۱مطرب۴۱۷۹۴,۴۷۳,۱۶۵,۰۰۰۱۷,۳۰۸,۰۱۲,۰۰۰
۲چشم و گوش بسته۴۱۶۵۱,۳۰۸,۹۳۸,۰۰۰۴,۵۵۸,۴۱۵,۰۰۰
۳منطقه پرواز ممنوع۴۱۶۳۷۲۴,۲۰۲,۰۰۰۱,۵۷۴,۳۰۰,۰۰۰
۴هزارتو۶۷۷۳۹۹,۱۹۴,۰۰۰۴,۸۲۳,۳۸۲,۰۰۰
۵بنیامین۴۱۲۲۳۴۴,۷۱۷,۰۰۰۷۶۱,۹۵۱,۰۰۰
۶خانه پدری۶۱۵۲۶۲,۸۴۳,۰۰۰۱,۵۳۳,۵۶۲,۰۰۰
۷ماجرای نیمروز ۲: رد خون۱۰۶۶۱۵۹,۵۰۴,۰۰۰۶,۰۱۵,۱۲۹,۰۰۰
۸سمفونی نهم۴۵۹۱۰۹,۹۹۸,۰۰۰۶۰۷,۳۷۳,۰۰۰
۹تورنادو۴۱۰۰۹۴,۳۲۰,۰۰۰۴۴۳,۷۵۲,۰۰۰
۱۰مسخره باز۸۲۲۶۳,۵۴۶,۰۰۰۳,۲۷۰,۶۱۴,۰۰۰


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده