').attr('href','https://cdn.zoomg.ir/zoomg/ui/css/fonts.min.css'));
تخصصیترین مقالات بازی های ویدیویی از جمله تاریخچه، گزارشات، مصاحبه، بررسی راندمان، پیش نمایش بازی ها را در این صفحه مطالعه کنید.
بیش از یک سال پیش در ۱۵ نوامبر ۲۰۱۳ سونی، پلیاستیشن 4 را در سرتاسر ایالات متحده عرضه کرد. احتمالا شما هم موافق هستید که کنسول سونی در اولین سالاش، عملکرد شگفتانگیزی داشت. همینقدر بدانید که سونی در شب هالووین اعلام کرد آمار فروش کنسولاش تا آن لحظه به رقم خیرهکنندهی ۱۳.۵ میلیون دستگاه رسیده است. حالا که دیگر وارد فصل تعطیلات شدهایم، بگذارید بدون مقدمهای بیشتر نگاهی به مسیری که پلیاستیشن 4 را به چنین نقطهی قابلستایشی رسانده، انداخته و در این میان، علاوهبر یادآوری روزهای نهچندان قدیمی، ببینیم آیا بوگاتیِ غیرقابلتوقف سونی به همین شکل میتواند جاده را در سال بعد هم به آتش بکشد یا حالا دیگر او در مسابقه تنها نیست؟!
زمانی که پدرم در پنج یا شش سالگیام، من را برای خرید یک دستگاه مگادرایو (یا به قول خودمان سگا) به فروشگاه برد. یکی از جریانسازترین، تمامنشدنیترین و خارقالعادهترین خاطرههای زندگیام در چند دقیقه به وقوع پیوست. از آن ذوقِ غیرقابلوصف گرفته تا بیتابی برای رسیدن هرچه سریعتر به خانه و البته آن مسئلهی ناخوشایند که در آن گرما و آلودگی مرکز تهران ممکن است برای هر بچهای در آن سن و سال اتفاق بیافتد! به هرحال، در آن لحظه پدر من در نگاهم تبدیل شده بود به جرقهزنندهی یک دنیا ماجراجوییهای مجازی. اما بعدها، یا دقیقتر همین چند روز پیش متوجه شدم که جرقهی اصلی آتش عظیم صنعت بازی را افراد دیگر زدهاند، و پدر من تنها آن را با پولاش خریده بود. اگر امروز بازیهای ویدیویی به دیوانهکنندهترین و عاشقانهترین سرگرمیتان تبدیل شده و از دیدن ژانگولرهای «نیتن دریک» ذوقمیکنید، باید بدانید که همهچیز-همهی این رویاها- توسط مردی به نام «رالف بائر» (Ralph Baer) کلید خورده است. کسی که همین سهشنبه در سن ۹۲ سالگی از میان ما رفت. اما بدونشک هروقت در حال بازیکردن لذت میبریم، یادمان هست که این رالف بود که اولین خشت را نهاد. با درگذشتِ رالف بائر هنر و علم بازیهای ویدیویی، پدرش را از دست داد. کسی که تلاشهایش برای به پرواز درآوردن این سرگرمی و تکنولوژی تازه، غیرقابلقیاس و غیرقابلقیمتگذاری است
وضعیت ما گیمرهایی که عاشق پایکوبی در کنار همنوعانمان در جشنی تمامعیار هستیم، برای خود حکایتی شده بسی پُرالتهاب و پُرخاطره. از آنجایی که صنعت بازی سن بالایی ندارد، تاکنون نتوانستهایم مثل دیگر سرگرمیها، وقتی به پایانِ سال میرسیم، بدون دغدغه منتظر گردهماییهایی شیک باشیم. همین شده که به شخصه در طول چندسالِ اخیر چندی از بهترین و بدترین خاطرات خود را از مراسم «جوایز بازیهای ویدیویی» شبکهی «اسپایک» دارم. مراسمی که معلوم نیست کی میخواهداز عصبانی کردن ما دست بردارد. این نگاهی است کوتاه به مراسمی که پشت دستم را داغ کرده بودم تا دیگر سراغ تماشای آن نروم، اما...
زمانی که استودیوی لهستانی Techland، عنوان Dead Island را روانهی بازار کرد، با استقبال خوبی از سوی طرفداران دنیای بازیهای ویدیویی و همچنین منتقدان این صنعت روبهرو شد
برای زومجی آگاهسازی مخاطب اهمیت ویژهای دارد. ما تمام سعی خود را میکنیم تا به بهترین شکل در این راه قدم برداریم. یکی از بخشهای مهم زومجی، بررسی محصولات و بازیهای ویدیویی است. در این مقاله برای هر چه پربارتر کردن این بخش، توضیحاتی راجب امتیازات، قوانین و اصول پایه که تیم تحریریهی زومجی برای بررسی از آنها پیروی میکنند را ارائه میکنیم.
آخرالزمان؛ در دل این کلمه فلسفه، تئوری، اعتقادات و نظرات متفاوتی گنجانده شده است. سرانجام بشریت چیست؟ هر کس در مورد این پایان برداشت خاصی دارد. عدهای درگیری بین کشورها و جنگهای اتمی را باعث و بانی آن میدانند، عدهای اختلالات نجومی و ستارهشناسی و گروهی دیگر شیوع بیماریهای اپیدمی را نقطهی پایانی برای دنیا میپندارند.
هشت ماه از زمان بارداریاش گذشته بود که یوبیسافت (Ubisoft) برای تشکیل جلسهی کاری با او تماس گرفت
پس از فرود آمدن یک گروه چهار نفره در جزیرهای متروکه، یکی از آنها دوربین خود را روشن کرد، ماسک خود را در آورد و پس از آن وارد کابوسی وحشتناک شد.