نویسنده: حسین صدری
// یکشنبه, ۲۳ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۲۸

سم ریمی: هنوز هم به Spider-Man 4 فکر می‌کنم

سم ریمی، کارگردان فیلم‌های Spider-Man، می‌گوید Spider-Man 4 همواره ذهنش را درگیر می‌کند؛ خصوصا وقتی فیلم‌های جدیدی از اسپایدرمن راهی سینماها می‌شوند.

فیلم کنسل شده Spider-Man 4 که قرار بود توسط سم ریمی کارگردانی شود، یکی از آن فیلم‌هایی است که طرفداران بسیاری در سراسر جهان از کنسل شدن روند ساخت آن ناراحت هستند. حالا که دوازده سال از اسپایدرمن‌های سم ریمی گذشته، این کارگردان به سخن گفتن درباره‌ی این فیلم پرداخته است.

سم ریمی که با فیلم‌هایی چون The Evil Dead نیز شناخته می‌شود، توانست با سه‌گانه‌ی اسپایدرمن عطشی را که در آن سال‌ها در زمینه‌ی قصه‌های ابرقهرمانی میان مردم پدید آمده بود پاسخ دهد. بازی توبی مگوایر در نقش پیتر پارکر یا همان مرد عنکبوتی توانست طرفداران زیادی را به این سبک و سیاق علاقه‌مند کند و محبوبیت فوق‌العاده‌ای را برای این شخصیت کامیک‌بوکی در میان مردم فراهم آورد. سم ریمی اکنون روی فیلم Crawl تمرکز کرده؛ فیلمی ترسناک و کروکودیل‌محور که او به‌تازگی تهیه‌کننده‌گی‌اش را انجام داده اما گفت‌وگوهای اخیر ریمی حول محور موضوعات دیگری نیز چرخیده. ریمی به‌تازگی درباره‌ی فیلم Spider-Man 4 صحبت کرده است؛ فیلمی که او به‌خاطر ساخته نشدنش تاسف می‌خورد.

من همیشه درباره‌ی آن فکر می‌کنم. سخت است که به آن فکر نکنم؛ چراکه هر تابستان یک فیلم اسپایدرمن دیگر بیرون می‌آید! و وقتی که تو یک فیلم داری که حتی شانس متولد شدن هم پیدا نکرد، نمی‌شود به این فکر نکنی که اگر آن فیلم ساخته می‌شد چه اتفاقاتی می‌افتاد. اما حالا من تلاش می‌کنم تمرکزم را روی آینده بگذارم و دیگر به گذشته نگاه نکنم.

پس از فیلم Spider-Man 3 و به اتمام رسیدن کار سم ریمی با این مجموعه، او درباره‌ی نقشه‌هایش برای Spider-Man 4 صحبت‌هایی کرده بود. قرار بود شخصیت والچر به عنوان ضدقهرمان اصلی در فیلم حضور داشته باشد و توبی مگوایر مجددا برای ایفای نقش اسپایدرمن بازگردد.

Spider-Man: Far From Home

به‌هر صورت، حتی پیش از شروع مراحل ساخت فیلم Spider-Man 4، سونی و سم ریمی همکاری‌شان با یکدیگر را خاتمه دادند و سونی پس از آن دو بار این مجموعه را ریبوت کرد؛ یک بار با سری The Amazing Spider-Man که اندرو گارفیلد در آن به ایفای نقش پیتر پارکر پرداخت و بار دیگر با تام هالند که تولید این سری هم‌اکنون با همکاری استودیوهای مارول ادامه دارد. Spider-Man: Far from Home جدیدترین فیلمی است که تاکنون از سری فیلم‌های اسپایدرمن راهی سینماها شده و تام هالند در آن نقش پیتر پارکر جوان را ایفا کرده است. این فیلم توانسته تاکنون یکی از پرفروش‌ترین آثار سال ۲۰۱۹ باشد.

در حالی که بسیاری از طرفداران اسپایدرمن تام هالند را دوست دارند و معتقدند فیلم‌های او عالی هستند، هنوز هم برخی از طرفداران روایت سم ریمی از این قهرمان کامیک بوکی را ترجیح می‌دهند و برای فیلم متولد نشده‌ی او تاسف فراوان می‌خورند؛ آنقدر که وقتی شایعه شد یکی از کتاب‌های کمیک جدید اسپایدرمن قرار است اقتباسی از فیلم ساخته نشده‌ی سم ریمی باشد، طرفداران استقبال بی‌سابقه‌ای از آن کردند. البته بعدا مشخص شد که این شایعات صحیح نیستند. سم ریمی پس از اسپایدرمن به ریشه‌های فیلم‌سازی خودش بازگشت و هم‌اکنون نیز روی فیلم Crawl تمرکز کرده؛ فیلمی که از قضا توانسته واکنش نسبتا خوبی را نیز از منتقدان دریافت کند.

نظر شما درباره‌ی چهارمین فیلم از سری Spider-Man چیست؟ آیا شما هم از ساخته نشدن این فیلم تاسف می‌خورید؟ نظر خود را با زومجی به اشتراک بگذارید.


منبع IGN
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده