نویسنده: رضا علمی
// چهار شنبه, ۱۴ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۵۸

دیزنی در حال بازسازی سریال Herbie است

به نظر می‌رسد دیزنی تصمیم دارد بعد از سال‌ها دوباره مجموعه‌ی تلویزیونی Herbie را روی آنتن ببرد.

طبق گزارش‌های منتشر شده گویا دیزنی اکستریم دیجیتال (Disney XD) در حال کار روی سریال Herbie (هربی) است. مدت زمانی طولانی از اولین نمایش این مجموعه‌ی تلویزیونی می‌گذرد؛ چیزی نزدیک به نیم قرن! با این حال، دیزنی اکستریم دیجیتال تصمیم گرفته است این مجموعه را دوباره روی آنتن ببرد. از آن زمان تاکنون تعدادی فیلم سینمایی و نمایش کوتاه تلویزیونی از Herbie ساخته شده است. آخرین فیلمی که از روی شخصیت این فولکس بیتل ساخته شده است فیلم Herbie: Fully Loaded (هربی: کاملاً مجهز) است که کارگردانی آن بر عهده‌ی آنجلا رابینسون بود؛ کسی که بینندگان تلویزیونی وی را بیش‌تر با مجموعه‌ی تلویزیونی True Blood (خون حقیقی) شبکه‌ی HBO می‌شناسند. در این فیلم بازیگرانی چون لیندزی لوهان، مایکل کیتون، چریل هاینس، مت دیلون، جاستین لانگ، برکین میر، جیمی سیمپسون، جیل ریچی و توماس لنون به ایفای نقش پرداخته‌اند. البته این فیلم اصلاً نتوانست انتظارات طرفداران قدیمی این مجموعه‌ی تلویزیونی را برآورده سازد و هربی دوست‌داشتنی را تا یک دهه‌ی دیگر خانه‌نشین کرد.     

با وجود این و حتی با گذشت چیزی نزدیک به یک دهه از آخرین ساخته‌ی مربوط به هربی، به نظر می‌رسد ‌ایده‌ی اولیه این ماشین مسابقه‌ای احساساتی آنچنان برای دیزنی جالب بوده است که قصد ندارد آن را به امان خود رها سازد و به صورت جدی قصد ساخت مجموعه‌ای جدید بر اساس این شخصیت انسانی محصور شده در کالبد ماشین را دارد. در آخرین بازسازی‌ای که قرار است بر صفحه‌ی جعبه‌ی جادویی به نمایش درآید، داستان کودکی روایت می‌شود که از این فولکس بیتل استفاده می‌کند تا والدین خود را بیابد.

Herbie-Fully-Loaded

طبق گزارشی که سایت تی‌وی لاین (TVLine) منتشر ساخته است، بازسازی مجموعه‌ی محبوب تلویزیونی Herbie قرار است از کانال دیزنی اکستریم دیجیتال به نمایش درآید. تراویس براون به همراه تام برکهارد و مت دیئربورن نویسندگان و نیز مدیران تولید این مجموعه‌ی تلویزیونی خواهند بود. داستان مجموعه‌ی جدید پیرامون کودکی است که نام او لیلی یا لاندن رید خواهد بود. تاکنون تصمیمی در مورد جنسیت این کودک گرفته نشده است.

لیلی/لاندن شخصیتی دانشمند، پولدار و سرمایه‌گذار و از طرفی بی‌پروا و نترس است و متوجه می‌شود هنگامی که والدین وی مشغول کار روی پروژه‌ای سری برای دولت بوده‌اند به ناگاه مفقود می‌شوند. پروژه‌ای که والدین وی روی آن کار می‌کردند ماشینی سخنگو بود که هربی نام داشت. هربی کلید اصلی پیدا کردن والدین کودک است؛ ولی گروهی از تبهکاران نیز به دنبال به دست آوردن هربی تازه به‌وجودآمده هستند.   

این روایت داستانی تا حدی با داستان اولیه هربی تفاوت دارد. در مجموعه‌ی تلویزیونی قدیمی هربی، این فولکس بیتل توسط مهندسی آلمانی ساخته می‌شود و هنگامی که هربی عکس همسر این مهندس را در کنار کوره‌ی فلزی موادی که قرار است وی از آن ساخته شود می‌بیند، وجوه انسانی در هربی دمیده می‌شود. البته که داستان جدید و جایگزین شدن عنوان پروژه‌ی دولتی به‌جای جادوی عشق، این مجموعه را باورپذیرتر خواهد ساخت. در این گزارش چنین ذکر شده که از نظر سازندگان لازم نیست همچون مجموعه‌ی اولیه هربی، روابط عاشقانه هسته‌ی اصلی مجموعه‌ی جدید را تشکیل دهد.

Herbie

البته کاملاً مشخص است که این داستانی نهایی نخواهد بود و تغییراتی خواهد داشت. جدای از این موضوع، پروژه هنوز در ابتدای کار قرار دارد و امکان هرگونه تغییری در آن وجود دارد. تغییر داستان عاشقانه-کمدی به داستانی که قرار است کودکی نترس در جستجوی والدین خود با هربی به ماجراجویی بپردازد، به نظر با هدف جذب قشر نوجوان است و از طرفی این امکان را هم در اختیار سازندگان قرار می‌دهد تا به گونه‌ای درس‌های اخلاقی را نیز در مجموعه‌ی جدید بگنجانند! با این حال، هنوز افراد زیادی معتقدند که این مجموعه امتحان خود را پس داده است و تاکنون مجموعه‌های تلویزیونی و فیلم‌های سینمایی به حد کافی از آن ساخته شده است و بهتر است دیزنی به‌جای بازسازی مجموعه‌ی قدیمی هربی، روی مجموعه‌ای کاملاً متفاوت و جدید وقت بگذارد.   ‌


منبع Screenrant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده