نویسنده: سارا مرتضوی
// جمعه, ۲۴ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۲۱:۰۱

ریلود بیستم: سایلنت هیل 2؛ داستان یک جنایت و مکافات

در بیستمین قسمت از برنامه ریلود، سراغ ترسناک‌ترین بازی تاریخ یعنی سایلنت هیل دو رفتیم تا داستان ساخت و پیدایش این نسخه از بازی را باهم مرور کرده باشیم.

در قسمت قبلی برنامه، از تاریخچه پیدایش مجموعه بازی‌های سایلنت هیل گفتیم و دیدیم که چطور تیمی کوچک و تازه‌کار، یکی از مهم‌ترین و ماندرگارترین آی‌پی‌های تاریخ بازی‌های ویدیویی را خلق کردند. در این قسمت اما دنباله ماجرا را پی می‌گیریم و می‌بینیم که چطور موفقیت نسخه اول بازی، شرکت کونامی (Konami) را مجاب به ساخت دنباله‌ای بر این بازی می‌کند. 

دانلود ویدیو از آپارات | تماشا در یوتیوب

بعد از موفقیت نسخه اول، کونامی بلافاصله دستور ساخت دنباله‌ای را می‌دهد و این در حالی بود که برخی از اعضای اصلی تیم سایلنت، قصد ترک کونامی را داشتند. کیچیرو تویامای کارگردان و نائوکو ساتوی طراح از جمله افرادی بودند که بعد از نسخه اول مجموعه را ترک کرده و مسیر دیگری را در شغل و حرفه‌ی خود دنبال می‌کنند. سایر اعضای تیم اما که حالا جایگاه و مرتبه بالاتری نیز در استودیو پیدا کرده بودند، با اعتماد به نفسی بیش‌تر از قبل کار ساخت نسخه دوم بازی را آغاز می‌کنند. در این نسخه هم چهره‌هایی مانند ماساهیرو ایتوی طراح هیولا، آکیرا یامائوکای آهنگساز و تاکایوشی ساتوی طراح کاراکتر نیز حضور داشتند. به این ترتیب، تیمی متشکل از پنجاه نفر ظرف مدت دو سال، قسمت دوم مجموعه سایلنت هیل را ساخته و در سال ۲۰۰۱ میلادی روانه بازار می‌کنند.

بازی سایلنت هیل دو اما از عجایب روزگار است. بعد از گذشت بیست سال از انتشار این بازی، هنوز که هنوز است کمتر عنوانی در دنیای بازی‌های ترسناک را می‌توان یافت که از لحاظ سنگینی اتمسفر و پیچیدگی داستان به گردپای این بازی هم رسیده باشد. سایلنت هیل دو درواقع مصداق بارز یک بازی ترسناک روان‌شناختی تمام و کمال است. این نسخه از بازی که داستان شخصیتی به‌نام جیمز ساندرلند را روایت می‌کند، چنان به اعماق تیره و تاریک ذهن این شخصیت وارد می‌شود و آن‌قدری در این مکان سرگردان‌تان می‌کند که بعید است پس از تجربه این بازی، بتوانید آن‌چه که بر شما گذشته است را فراموش کنید. علاوه بر پیچیدگی روایی و اتمسفر سنگینی که بدون شک تحملش کار هرکسی نخواهد بود، موضوعات مطرح شده در بازی سایلنت هیل دو جزو مقولاتی بود که تا بدان روز در کمتر بازی‌ ویدیویی نظیرش را می‌دیدید. این‌گونه می‌شود که نسخه دوم بازی سایلنت هیل، علاوه بر ترساندن مخاطب خود، باب جدیدی را در شیوه‌ی روایت داستان و نیز مسائل مطرح شده در ویدیو گیم باز می‌کند. 
به دلیل اهمیت این نسخه از بازی در صنعت گیم، تصمیم گرفتیم یک قسمت از برنامه ریلود را به بررسی نسخه دوم از مجموعه سایلنت هیل بپردازیم و ببینیم که چه عواملی در کنار هم این بازی را به ماندرگارترین بازی ترسناک تاریخ بدل کرده است.   


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده