نویسنده: میلاد فاطمی
// سه شنبه, ۱۷ تیر ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۳۱

اکثر استودیوهای بازیسازی از تمام قدرت پردازنده گرافیکی PS5 و XSX استفاده نخواهند کرد

مدیر استودیوی CBE Software، خالق بازی ترسناک Someday You’ll Return، ادعا کرد اکثر استودیوهای بازیسازی برای ساخت آثار خود از تمام قدرت پردازنده گرافیکی کنسول‌های نسل بعد استفاده نخواهند کرد.

کنسول‌های پلی استیشن 5 و ایکس‌ باکس سری ایکس تا زمستان سال جاری در قفسه‌های فروشگاه‌ها ظاهر می‌شوند؛ کنسول‌هایی که به‌لطف سخت‌افزار قدرتمند، پیشرفت زیادی نسبت به کنسول‌های نسل هشتم داشته و بسیاری را برای تجربه آن‌ها هیجان‌زده کرده‌اند.

اگر زومجی را دنبال کرده باشید، احتمالا اطلاع دارید که مشخصات سخت‌افزاری دو کنسول سونی و مایکروسافت تفاوت‌ها جزئی نیز دارند؛ به‌عنوان مثال ردموندی‌ها از یک پردازنده گرافیکی (GPU) با سرعت ۱۲ ترافلاپس ولی ژاپنی‌ها از پردازنده گرافیکی با سرعت ۱۰.۸ ترافلاپس در دستگاه‌های خود استفاده کرده‌اند. سؤال اصلی اما اینجا مطرح می‌شود که چه تعداد از استودیوهای بازی‌سازی برای ساخت آثار خود از تمام قدرت سخت‌افزاری و به‌خصوص پردازنده گرافیکی این دو کنسول استفاده خواهند کرد؟

حال در جدیدترین اخبار کنسول‌های بازی، جان كاوان، مدیرعامل استودیوی CBE Software که ساخت بازی ترسناک Someday You’ll Return را در کارنامه خود دارد، در مصاحبه اخیر خود به این پرسش پاسخ جالبی داد. طبق صحبت‌های کاوان اگرچه قدرت سخت‌افزاری کنسول‌های نسل نهم برای استودیوهای بزرگی چون ناتی‌ داگ بسیار مفید و سودمند خواهد بود، اما اکثر استودیوها احتمالا برای ساخت بازی‌های خود از نهایت قدرت این دو دستگاه استفاده نخواهند کرد.

معرفی بعضی از بازی‌ها را که مشاهده کردم، به‌نظر می‌رسد برای ساخت آنها حتی از منابع و امکاناتی که اکنون نیز در دسترس است، استفاده شده است. بنابراین تنها تعداد کمی از استودیوها مانند ناتی داگ هستند که از نهایت قدرت کنسول نسل بعد استفاده خواهند کرد، وگرنه اکثر شرکت‌ها فقط راحتی سیستم‌های بسیار سریع آینده را خواهند داشت.

با نگاهی به گذشته شاهد آن هستیم که استودیوهای Third Party به‌دلیل اینکه معمولا آثار خود را به‌صورت بین نسلی روانه بازار می‌کنند، به‌ندرت از نهایت قدرت کنسول‌های جدید به‌خصوص در سال‌های ابتدایی شروع نسل استفاده خواهند کرد. شما هم لطفا نظرات و پیش‌بینی‌های خود در این زمینه را با ما نیز به اشتراک بگذارید.


منبع dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده