نویسنده: آریا بهپور
// چهار شنبه, ۱۱ تیر ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۴۵

دنی هیکس بازیگر فیلم Evil Dead 2 درگذشت

این بازیگر ۶۸ ساله بعد از مدتی دست‌وپنجه نرم کردن با سرطان از دنیا رفت.

حدود یک ماه قبل بود که دنی هیکس خبر از ابتلای خود به سرطانی وخیم داد که باعث خواهد شد بین یک تا سه سال آینده از دنیا برود؛ اتفاقی که متأسفانه خیلی زودتر از پیش‌بینی‌ها رخ داد و بازیگر قسمت دوم مجموعه Evil Dead در ۶۸ سالگی درگذشت.

این خبر را شرکت Full Empire Promotions اعلام کرده که کارهای اداری هیکس را برعهده داشت. طبق اطلاعات منتشرشده توسط این شرکت در شبکه‌های اجتماعی، هیکس در زمان فوت در منزل خود واقع در کالیفرنیا زندگی می‌کرد و پس از پشت‌سر گذاشتن روزهایی سخت، از دنیا رفت.

هیکس حدود یک ماه قبل در صفحه‌ی فیسبوک خود پیامی گذاشته و در مورد وضعیت سلامتی خود گفته بود: «به همه‌ی مردمی که سعادت ملاقات آن‌ها را از نزدیک نداشته‌ام و ۶۰۱۸ طرفدار خود که از کارهای من لذت برده‌اند، باید خبر بدی را اطلاع بدهم. من به سرطان مرحله چهار مبتلا شده‌ام و نهایتاً بین یک تا سه سال زمان برای زندگی خواهم داشت. باید به همه‌ی شما بگویم که از تمام لحظات عمر خود به‌عنوان یک فرد ۶۸ ساله رضایت دارم و اگر دوباره به عقب برگردم هم تغییری در نحوه‌ی کار و زندگی‌ام ایجاد نخواهم کرد و از چیز خاصی پشیمان نیستم. البته به جز یک مورد! دوست دارم دوباره به آن کلبه برگردم و ببینم واقعاً در آن انبار زیرزمین چه خبر بود (اشاره به فیلم Evil Dead 2).»

بعد از انتشار این پست، دامینیک مانچینی رئیس Full Empire Promotions و دوست صمیمی هیکس، طرفداران این بازیگر را در جریان اوضاع جسمی و سلامتی او قرار می‌داد و متأسفانه اخبار حکایت از بدتر شدن شرایط هیکس داشت. به‌طوری‌که ۱۰ روز بعد از صحبت‌های هیکس، مانچینی از این گفت که وضعیت او چندان خوب نیست و به‌شدت احساس خستگی و بیماری می‌کند و به‌سختی می‌تواند غذا بخورد. کمتر از یک هفته بعد از آن هم خبر ناراحت‌کننده‌ی دیگری از او منتشر شد مبنی بر اینکه در منزل خود زمین خورده و به بیمارستان منتقل شده است.

حدود یک هفته قبل بود که طرفداران هیکس مطلع شدند که او در وضعیت هاسپیس به منزل منتقل شده است؛ وضعیتی که بیمار در آن فاصله‌ی چندانی با مرگ ندارد و پرستاران محیطی آرام را برای او تدارک می‌بینند تا کم‌کم آماده‌ی رفتن از این دنیا شود. درحالی‌که مانچینی از طرفداران هیکس درخواست کرده بود با مراجعه به سایت GoFundMe به او و اعضای خانواده‌اش کمک کنند و در ازای آن مواردی چون عکس‌های امضا شده از هیکس هدیه بگیرند، ولی متأسفانه درنهایت عمر او به پایان رسید و از دنیا رفت.

هرچند دنی هیکس بازیگر چندان سرشناسی برای خیلی از علاقمندان سینما نبود، ولی حضور جالبی که در اولین بازی سینمایی خود در قسمت دوم Evil Dead داشت باعث شد طرفداران سرسختی پیدا کند که حتی بعد از گذشت بیش از سه دهه، به یاد او باشند. هیکس بعدها در آثاری چون Darkman، Intruder، Maniac Cop و The Demolitionist بازی کرد و نقشی بسیار کوتاه هم در فیلم مرد عنکبوتی 2 (Spider-Man 2) به‌عنوان یکی از مسافران قطار معروف آن فیلم داشت. آخرین فیلم او هم The Blood Hunter بود.


منبع Comicbook
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده