// سه شنبه, ۱۲ فروردین ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۰۱

شرکت Fractal Design از کیس زیبای Era ITX رونمایی کرد

شرکت Fractal Design از کیس زیبا و جمع و جور Era ITX در چندین رنگ مختلف رونمایی کرد.

این روزها پیدا کردن کیسی که از همه نظر مناسب باشد، درب کناری آن دارای شیشه حرارت‌دیده باشد و پر باشد از چراغ‌های LED، کار آسانی است. اما اگر به‌دنبال یافتن کیسی جمع و جور و شیک باشید، مساله کمی پیچیده می‌شود؛ مساله‌ای که شرکت Fractal Design آن را حل کرده است. طبق جدیدترین اخبار سخت افزار، این شرکت محبوب در تازه‌ترین اقدام خود از کیس Era ITX رونمایی کرده است که می‌توانید تریلر آن را در زیر مشاهده کنید:

دانلود ویدیو از آپارات

این کیس کوچک اما زیبا در ابعاد ۳۲۵ در ۱۶۶ در ۳۱۰ میلی‌متر ساخته شده است. تقریبا هر کیسی با این ابعاد دارای محدودیت‌ها و مشکلاتی است که البته شرکت Fractal Design این موارد را تا جای ممکن کاهش داده است. در این کیس نه‌تنها می‌توانید از منبع تغذیه کلاس SFX استفاده کنید، بلکه می‌توانید منبع تغذیه‌های بزرگ‌تر کلاس ATX را هم در آن نصب کنید. این قابلیت در کیسی با این ابعاد بسیار نادر است.

در این کیس که ظاهرا با اهداف خاصی ساخته شده است، می‌توانید از خنک‌کننده آبی پردازنده هم استفاده کنید و از یک عدد رادیاتور ۲۴۰ میلی‌متری یا دو عدد ۱۲۰ میلی‌متری که در سقف کیس نصب می‌شوند، بهره‌مند شوید. این کیس قابلیت نصب شدن فن‌های ۱۲۰ میلی‌متری را هم دارا است که البته پیشنهاد می‌شود اگر از هارد دیسک‌های ۳.۵ اینچی استفاده می‌کنید، فن ۷۰ میلی‌متری نصب کنید. در کیس Era ITX شرکت Fractal Design می‌توان یک عدد هارد دیسک ۳.۵ اینچی یا دو عدد ۲.۵ اینچی نصب کرد.

کیس | شرکت Fractal Design

یکی از محدودیت‌های کیس Fractal Design Era ITX این است که تنها قابلیت نصب مادربردهای کلاس ITX را دارا است. همچنین می‌توانید کارت گرافیکی با حداکثر ابعاد ۲۹۵ میلی‌متر در آن نصب کنید. این کیس در رنگ‌های آبی، نقره‌ای، خاکستری، مشکی و طلایی عرضه می‌شود که می‌توانید تصاویر آن‌ها را در بالا مشاهده کنید. رنگ‌های نقره‌ای و خاکستری مجهز به درپوش سقف با طرح چوب هستند؛ در حالی‌که سایر رنگ‌ها از درپوش سقف با جنس شیشه حرارت‌دیده بهره می‌برند. هریک از این درپوش‌ها را می‌توان با یک پنل پنجره‌دار از جنس استیل تعویض کرد تا جریان هوای بهتری برای ورود یا خروج از کیس برقرار شود.

درپوش سقف با استفاده از آهن‌ربا روی کیس نصب می‌شود و درب‌های کناری نیز بدون نیاز به هرگونه ابزاری قابل درآوردن هستند. در جلوی کیس نیز یک عدد پورت USB 3.1 نسل دوم Type C، دو عدد پورت USB 3.0 و جک میکروفون یا هدفون تعبیه شده است. این کیس به قیمت تقریبی ۱۶۰ دلار به‌فروش می‌رسد.


منبع techreport
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده