Immortal Rogue اثری به شدت سرگرم‌کننده است؛ ایرادهایی کوچک هم دارد اما با وجود همین ایرادات، باز هم شما را در خود غرق و برای مدت‌ها سرگرم خواهد کرد.

بازی‌های موبایل روز به روز درحال پیشرفت هستند و دیگر دارند به رقیب‌هایی جدی برای بازی‌های بزرگ و کنسولی تبدیل می‌شوند. سرگرم‌کنندگی و پر کردن وقت خالی بازیکنان آن هم به بهترین شکل ممکن، هدف اصلی این بازی‌ها است و برای محقق شدن این مهم‌، آثاری مختلف در سبک‌های گوناگون در دسترس بازیکنان گوشی‌های موبایل قرار گرفته است. سبک روگ‌لایک (Roguelike) که به طبع آثاری سخت و چالشی را در میان بازی‌های این سبک می‌بینیم، اگرچه شاید در میان بازی‌های کنسولی طرفداران زیادی نداشته باشند اما، هسته‌ی گیم‌پلی بازی‌های آن موجب می‌شود که خیلی از بازی‌سازان آثار موبایلی، روح سبک نام‌برده را در آثار خود بدمند و از ویژگی‌هایی مثل ثبت رکورد، چالش‌های سخت و مواردی از این دست که در ژانر روگ‌لایک پیدا می‌شوند، استفاده و بازی‌های مختلفی را خلق کنند. Immortal Rogue نیز یکی از همین بازی‌ها است.

متن جایگزین
متن جایگزین
متن جایگزین

Immortal Rogue جدیدترین و احتمالا اولین ساخته‌ی تیم مستقل Kyle Barrett است. این بازی اثری جذاب و مفرح در سبک روگ‌لایک است که بازیکنش را طی مراحل مختلف، با چالش‌های جذابی که در چنته دارد سرگرم می‌کند.«یاغی نامیرا» همانطور که از نامش پیداست، شما را در نقش یک خون‌آشام قرار می‌دهد که در آغاز، سفر طولانی خود را از یک میدان نبرد آغاز می‌کند. شما که خون‌آشام قصه‌ی ما هستید، ابتدا در این میدان جنگ از خواب بیدار می‌شوید و همراه با آموزش‌های اولیه‌ی بازی که به شکلی عالی ارائه می‌شوند، مکانیک‌های اصلی نبردها و ارتقاءها را فرا می‌گیرید و با دنیای بازی عجین خواهید شد. همانطور که پیش‌تر هم ذکر شد، بازی «ایمورتال روگ» در سبک روگ‌لایک ساخته شده است؛ داستان و داستان‌گویی در بازی‌های روگ‌لایک اهمیت چندانی ندارند و این بازی هم از قائده‌ی مذکور مستثنی نیست.

Immortal Rogue یک بازی پولی است که در آن پرداخت‌های درون‌برنامه‌ای وجود ندارد

بازی با همان پیش‌زمینه‌ی ساده‌ی داستانی شما را با دنیا و مکانیزم‌هایش آشنا و اولین ارتباط‌ها میان خود و شما را ایجاد می‌کند. ایمورتال روگ برای اینکه روند مراحلش را برای بازیکن، مهم‌تر و جذاب‌تر جلوه بدهد و همچنین او را در خود غرق بکند، در آغاز هر مرحله یک پیش‌زمینه‌ی داستانی از ماجرا را برای بازیکن تعریف می‌کند و چند راه مختلف پیش پای او قرار می‌دهد تا آنطور که دلش می‌خواهد سرنوشت مرحله را تعیین بکند. در اکثر مراحل، سه راه مختلف برای انتخاب خواهید داشت و با وجود اینکه مکانیک مذکور پس از چند ساعت تجربه‌ی بازی، اهمیتش برای بازیکن کم‌رنگ می‌شود اما قرار دادنش در یک بازی مخصوصا یک بازی موبایل، حرکتی جذاب و تحسین‌برانگیز از سوی سازنده است.

هسته‌ی بازی و در کل، هدف سازنده از ساخت Immortal Rogue، سرگرم کردن مخاطب برای چند ساعت در طی روز است و بازی از پس این وظیفه به خوبی برمی‌آید. مثل دیگر بازی‌های روگ‌لایک، در ایمورتال روگ با یک روند تقریبا بی‌انتها طرف هستیم که رفته رفته به سختی و چالش‌های آن اضافه می‌شود. شما باید در هر مرحله، تمام دشمنانی که پیش روی‌تان قرار می‌گیرند را از بین ببرید و راهی مرحله‌ی بعدی شوید. با پیشرفت در هر مرحله، تعداد دشمنان بیشتر می‌شود و با گونه‌هایی سرسخت‌تر و خطرناک‌تر از آن‌ها مواجه خواهیم شد. با کشتن دشمنان، موارد گوناگونی را به دست می‌آورید؛ هر دشمنی که از بین می‌برید، یک سری امتیاز با نام Blood Point به شما می‌دهد، برخی از آن‌ها در هنگام مرگ، یک سری آیتم از خود باقی خواهند گذاشت که سلامتی‌تان را برمی‌گرداند و برخی هم یک مشت سکه از خودشان پس می‌دهند!

متن جایگزین
متن جایگزین
متن جایگزین

حالا شاید برای‌تان سوال شود که این موارد در بازی به چه دردی می‌خورند؟ در آغاز هر مرحله، یک‌سری فروشنده‌ی آیتم، مثل کاراکتر Fire Keeper در سری سولز، به شما خدمات مختلفی ارائه می‌کنند و این شما هستید که باید با خرج کردن Blood Pointها، آن‌ فروشنده‌ها را آزاد بکنید چرا که در ابتدا، هیچ یک از آن‌ها در دسترس شما قرار ندارند. با سکه‌های خود می‌توانید آیتم‌های مختلف بخرید و آن آیتم‌ها که برخی از دشمنان بازی از خود باقی می‌گذارند و استفاده از آن‌ها سلامتی شما را برمی‌گرداند، از اهمیت شدیدا بالایی برخوردار هستند چرا که در بازی، توانایی ذخیره کردن به گیمر داده نمی‌شود و شما باید سلامتی‌تان را طی هر مرحله (که در آغازشان سلامتی بازیکن را پر نمی‌کنند) به خوبی مدیریت کنید وگرنه در همان مراحل ابتدایی کشته می‌شوید و مجبور به شروع دوباره بازی خواهید شد. بازی از عناصر سبک نقش‌آفرینی هم بهره می‌برد و شما می‌توانید با استفاده از سلاح‌ها و پوشش‌های مختلف، شخصیت مدنظرتان را شخصی‌سازی کنید و او را به میدان‌های نبرد بفرستید.

همانطور که پیش‌تر هم ذکر شد، شما در این بازی یک خون‌آشام نامیرا هستید. طی بازی و با پیشرفت در هر مرحله، ۱۰۰ سال در زمان، رو به جلو حرکت خواهید کرد و به همین نسبت، معماری ساختمان‌ها، محیط، دشمنان و در کل، تمامی عناصر تشکیل‌دهنده‌ی مراحل با ظاهری نو و تر و تازه که با طراحی گرافیکی به‌خصوص و پیکسلی تزئین شده‌اند، چشمان بازیکن را نوازش خواهند داد. علاوه بر طراحی ظاهری، هنری و دیداری هر مرحله، طراحی اصولی آن‌ها هم از کیفیت بالایی برخوردار است و چینش، پراکندگی و موازنه‌ی قدرت دشمنانی که در هر مرحله به مبارزه با آن‌ها می‌روید، بازی را برای‌تان جذاب و چالشی می‌کند.

علاوه بر گیم‌پلی، Immortal Rogue در ارائه‌ی یک تجربه‌ی بصری و صوتی قدرتمند، موفق ظاهر می‌شود

با سخت‌تر شدن هر مرحله، دشمنان متنوع‌تر و سرسخت‌تر می‌شوند که صدالبته از بین بردن و تزئین کردن نقشه‌ی بازی با خون و جسدهای آن‌ها، برای‌تان به لذیذترین کار دنیا تبدیل خواهد شد! شاید تنها ایرادی که بتوان به روند بازی گرفت، به کنترل بعضا سخت آن روی گوشی‌هایی که صفحه‌ی کوچک دارند برگردد. بازی از آن جایی که به صورت دید بالا به پایین، به صورت عمودی روی گوشی‌های هوشمند اجرا می‌شود، با انگشتان یک دست هم قابل کنترل است اما اگر صفحه‌ی گوشی‌تان تقریبا کوچیک باشد، در لحظاتی به‌خصوص از کنترل بازی به مشکل خواهید خورد.

بازی از نظر ارائه‌ی جلوه‌های دیداری/شنیداری، عملکرد مناسب و قابل قبولی را ارائه می‌کند. صداگذاری و موسیفی بازی، گیرا و جذاب است و با فضای پیکسلی محیط‌های بازی خیلی خوب هماهنگ می‌شود و خاطرات بازی‌های کلاسیک سالیان گذشته را تداعی می‌کند. با پیشروی در مراحل مختلف، موزیک‌هایی جدید و گوناگون در پس‌زمینه‌ی مراحل پخش می‌شود و از این نظر هم تنوع خوبی را شاهد هستیم. گرافیک بازی هم طبق چیزی که پیش‌تر خواندیم، جذاب، قابل قبول و مناسب است. طراحی‌ بصری و گرافیکی مراحل بازی از تنوع خوبی برخوردار است و نوع رنگ‌آمیزی آن‌ها، چشمان بازیکن را نوازش می‌دهد. طراحی زیرکانه‌ی معماری هر نقشه از بازی با پرش‌های صدساله در خط زمانی بازی کاملا هماهنگ است و بازیکن را به تحسین وا می‌دارد، از جمله نقاط قابل توجه و جالب بازی است. بافت‌های هر مرحله، روی هر نوع گوشی هوشمند به بهترین شکل ممکن بارگزاری می‌شوند و بازی از نظر تکنیکی هم در زمینه‌ی گرافیکی، عملکرد قابل قبولی را از خود بر جای گذاشته است.

متن جایگزین
متن جایگزین
متن جایگزین

در پایان و برای نتیجه‌گیری می‌توان گفت استودیو Kyle Barrett با ساخت بازی اندروید و آیفون Immortal Rogue، اثری جذاب و خوش‌ساخت را به صنعت بازی آورده است. یک «هک اند اسلش/روگ‌لایک» سریع که با داستانی ساده، صرفا با گیم‌پلی به‌شدت جذاب و چالشی به علاوه‌ی گرافیک زیبا و صداگذاری/موسیقی شنیدنی، بازیکنش را در خود غرق و او را تا برای روزها و ماه‌ها درگیر خواهد کرد. تجربه‌ی «ایمورتال روگ» این بازی پولی و بی‌بهره از پرداخت‌های درون‌برنامه‌ای را به کسانی که دوست دارند زمان خود را با آثاری جذاب و چالش‌برانگیز بگذرانند توصیه می‌کنیم.

این بازی روی پلتفرم اندروید بررسی شده است.


منبع زومجی

بررسی بازی موبایل Immortal Rogue

بازی Immortal Rogue اثری روگ‌لایک است که با بهره‌گیری از مکانیک‌های هک اند اسلش در مبارزات، تجربه‌ای سریع و چالش‌برانگیز را به گیمرها تقدیم می‌کند. بازی ایرادات کوچکی هم دارد که آن‌چنان در تجربه‌ی بازیکن تاثیر نمی‌گذارد. ایراداتی که بازی بدون آن‌ها به اثری فوق‌العاده تبدیل می‌شد اما با تمامی این تفاسیر، Immortal Rogue یک بازی جذاب است که تمامی طیف‌های بازیکنان را سیراب و سرگرم خواهد کرد.
علی گودرزی

9

نقاط قوت

  • - روند چالشی، لذت‌بخش، جذاب و عالی گیم‌پلی
  • - طراحی هنری مراحل عالی است
  • - صداگذاری و موسیقی با کیفیت
  • - بهینه‌سازی عالی برای هر نوعی از سخت‌افزار گوشی‌های هوشمند
  • - ارزش تکرار بالا

نقاط ضعف

  • - کنترل مشکل روی گوشی‌هایی با صفحه‌ی کوچک
  • - وجود یک سری باگ در سیستم چینش دشمنان
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده