نویسنده: افشین پیروزی
// چهار شنبه, ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۰۱

بازی های پولی ماه ژانویه 2019 که برای موبایل منتشر شدند

در ژانویه ۲۰۱۹ در کنار انتشار بازی Oddmar برای اندروید شاهد عرضه بازی‌های با کیفیتی نظیر Immortal Rogue و Alien: Blackout بودیم.

با پشت سر گذاشتن ماه ژانویه اکنون نوبت آن رسیده تا در مقاله‌ای به سراغ برترین‌ بازی‌های پولی منتشر شده در این ماه برویم. اول از همه در نهایت بازی Oddmar برای اندروید نیز منتشر شد و بالاخره بازیکنان این پلتفرم نیز می‌توانند به یک ماجراجویی دو بعدی بروند. از طرفی بازی Alien: Blackout نیز اواخر ماه گذشته برای اندروید و iOS منتشر شد که به ویژه برای علاقمندان به نسخه سینمایی این بازی می‌تواند گزینه‌ای جذاب باشد. در این بین اگر دلتان ماهیگیری می‌خواهد، حتما نگاهی به بازی اندروید Fish-o-niric بیندازید.

اگر بازی‌های پایین نظر شما را جلب نکرد، زومجی به صورت روزانه، هفتگی و ماهیانه بهترین بازی های اندروید و آیفون را معرفی می‌کند که می‌توانید با ورود به بخش معرفی بازی موبایل به انبوهی از معرفی‌های زومجی دسترسی داشته باشید.

بازی Dragon Overseer

Dragon Overseer

در دنیایی پر از اژدها، اژدهای مخصوص به خودتان را شخصی‌سازی کنید و با افزایش یا کاهش برخی‌ توانایی‌ها، تنها متکی بر مهارت‌های اژدهای خود به ماجراجویی بروید. بازی Dragon Overseer ظاهری مشابه بازی‌های قدیمی دارد و به ویژه موسیقی آن یادآور خاطرات گذشته شما خواهد بود. در جریان بازی می‌توانید با به دست آوردن قدرت‌های متفاوت در نبردی تن به تن به نبرد با اژدهایی دیگر بروید و آنها را از بین ببرید. اما گیم‌پلی بازی شامل چند بخش می‌شود. اگر بخواهیم از بخش ارتقاء قابلیت‌ها و شخصی‌سازی طلسم‌ها عبور کنیم هر بازی دنیای بزرگ و منحصربه‌فرد مخصوص به خود را دارد و باید با اژدهای خود این دنیا را کشف کند. از طرفی بخشی از بازی نیز شامل نبرد دو بعدی با اژدهایی دیگر می‌شود. از سوی دیگر امکان نبرد PvP با سایر بازیکنان نیز وجود دارد و می‌توانید در آرنایی منحصربه‌فرد سایر بازیکنان را به چالش بکشید. بازی Dragon Overseer اکنون با قیمت ۲.۹۹ دلار و بدون پشتیبانی از تبلیغات و خرید درون برنامه‌ای در دسترس قرار دارد.

دانلود بازی Dragon Overseer

بازی Ethics: Journalist

Ethics: Journalist's Way

با موفقیت سری بازی‌های Reigns، طبیعی است که سازندگان مختلفی سبک این بازی‌ها را در آثار خودشان پیاده کنند و خب Ethics: Journalist's Way هم یکی از همین دست بازی‌ها است که این بار، برخلاف مجموعه Reigns که شما را در نقش یک رهبر قرار می‌داد، در نقش یک ژورنالیست قرار می‌دهد؛ ژورنالیستی که باید با انتخاب کارت‌های درست، موضعش را در قبال مسائل مختلفی که رخ می‌دهند اعلام کند. دقیقا مثل منبع الهام این بازی، در Ethics: Journalist's Way هم تصمیماتی که می‌گیرید روی چهار جنبه مختلف یعنی دولت، مردم، گروه‌های مافیا و اقتصاد تاثیر دارند و باید سعی کنید تعادل را میان این چهار گروه حفظ کنید، وگرنه عواقب بدی در انتظارتان خواهد بود. Ethics: Journalist's Way در مجموع اثری جدی است که بودن در نقش یک ژورنالیست را به شکل خیلی خوبی شبیه‌سازی می‌کند و از این طریق تجربه خاص و سرگرم‌کننده‌ای برای بازیکن به ارمغان می‌آورد. 

دانلود بازی Ethics: Journalist's Way

بازی Treasure Dungeon

Treasure Dungeon

اگر دل‌تان یک تجربه نقش آفرینی کامل و در عین حال آفلاین می‌خواهد، Treasure Dungeon یکی از بهترین بازی‌هایی است که می‌توانید روی گوشی‌های اندروید یا آیفون‌تان تجربه کنید. این بازی پولی که در آن خبری از تبلیغات آزاردهنده یا خرید‌های درون برنامه‌ای نیست، شما را در نقش یک قهرمان وارد روستایی می‌کند که در سراسر آن، سیاه‌چال‌های مختلفی انتظار شما را می‌کشند. در Treasure Dungeon قادر خواهید بود با مردم روستا تعامل داشته باشید، هر زمان که دل‌تان خواست وارد سیاه‌چال شوید و با استفاده از انواع و اقسام قابلیت‌های ویژه‌ای که دارید، دشمنان‌تان را از بین ببرید. بازی گرافیک خاص و در عین حال زیبایی دارد و از حیث تنوع دشمنان و قابلیت‌هایی که به مرور می‌توانید به آن‌ها دست پیدا کنید، در سطح خوبی قرار می‌گیرد. به این‌ها باید گیم‌پلی طولانی اثر را هم اضافه کنیم که باعث می‌شود Treasure Dungeon نه فقط یک تجربه کوتاه‌مدت، که اثری مناسب برای روز‌ها بازی کردن باشد. 

دانلود بازی Treasure Dungeon

بازی Immortal Rogue

Immortal Rogue

یکی از بهترین بازی‌هایی که ماه گذشته برای اندروید و آیفون منتشر شد، Immortal Rogue بود؛ اثری در سبک هک اند اسلش که المان‌هایی از سبک روگ لایک هم در آن دیده می‌شود. داستان بازی از این قرار است که شما نقش یک خون‌آشام را برعهده دارید که هر ۱۰۰ سال یک بار بیدار می‌شود تا از خون دیگران تغذیه کند. در این نقطه از بازی، باید هدف‌تان را انتخاب کنید و بر اساس این انتخاب، به نبرد با گروهی خاص از دشمنان بروید. انتخاب‌های بازیکن تاثیر زیادی روی دشمنانش و بازه تاریخی‌ای که بازی در آن جریان دارد می‌گذارند؛ برای مثال می‌توانید سری به عصر سامورایی‌ها بزنید و آن‌ها را نابود کنید یا اینکه در زمانی مدرن‌تر، به نبرد با سایبرگ‌ها بروید. بازی همچنین از تنوع بسیار بالایی در همه زمینه‌ها برخوردار است؛ به طوریکه بیش از ۳۰ سلاح و بیش از ۳۰ قابلیت ویژه خاص در دسترس قرار دارند که استفاده از هریک از آن‌ها، می‌تواند حس و حال جدیدی به بازی ببخشد. این تنوع در مورد دشمنان هم دیده می‌شود و نقشه‌های بازی که به شکل تصادفی طراحی می‌شوند، هر بار شما را به نبرد با نوع خاصی از دشمنان می‌برند که ترکیب همه این‌ها با گرافیک پیکسلی و خاص بازی، در نهایت به اثری بسیار ارزشمند و کامل تبدیل شده که قطعا یکی از بهترین بازی‌های ماه است. 

دانلود بازی Immortal Rogue

بازی Oddmar

Oddmar

Oddmar سفری به دنیای وایکینگ‌ها است؛ سفری در نقش شخصیت اصلی بازی با نام اودمار که یک وایکینگ طرد‌شده به‌حساب می‌آید و حق ورود به والهالا را ندارد اما دنبال فرصتی می‌گردد تا توانایی‌ها و لیاقت خودش را ثابت کند. این فرصت روزی نصیب اودمار می‌شود اما کار به این سادگی‌ها هم نیست و حال شما باید با کنترل این شخصیت، سفری را در قالب ۲۴ مرحله مختلف آغاز کنید که مملو از انواع و اقسام سکو‌ها و موانع است و البته که مراحل بازی، همگی با دست طراحی شده‌اند و از همین رو هم ظاهر بسیار زیبایی دارند. بازی در طول مراحلش بازیکن را به جنگل‌های افسانه‌ای، کوهستان‌های برفی و معادن خطرناک می‌برد و برای پیش‌برد مسیر، قابلیت‌ها و سلاح‌هایی را در اختیار اودمار می‌گذارد که از طریق آن‌ها بتواند با دشمنانش مقابله کند. داستان بازی هم شکل روایت خاصی مشابه کمیک‌ها دارد و در مجموع، شاهد اثر کاملی هستیم که می‌توان حداقل برای یک بار تجربه، از پشت سر گذاشتن چالش موجود در مراحلش لذت برد. 

دانلود بازی Oddmar

بازی Galaxy Stack

Galaxy Stack

یکی از بازی‌های خلاقانه این ماه که با قیمت ۲ دلار منتشر شده، Galaxy Stack است. در این بازی شاهد حمله موجودات فضایی به زمین هستیم و حال شما در قالب یک هواپیما، باید به نبرد با این موجودات و سفینه‌های آن‌ها بروید. اما آنچه که Galaxy Stack را به تجربه‌ای خاص و متمایز از آثار مشابه تبدیل می‌کند، این است که باید در عین از بین بردن دشمنان، سعی کنید با قرار دادن لاشه جنگنده‌های آن‌ها روی هم یک برج بلند بسازید! همین ویژگی به ظاهر ساده تنوع و جذابیت خاصی به Galaxy Stack بخشیده و باعث می‌شود تا در آن، همه‌چیز صرفا به سریع از بین بردن دشمنان خلاصه نشود و باید سعی کنید در جایی جنگنده دشمن را از بین ببرید که لاشه آن روی سایر لاشه‌ها قرار بگیرد و ارتفاع برج افزایش پیدا کند. در مجموع Galaxy Stack یک تجربه سرگرم‌کننده است که شاید پس از مدتی دیگر جذابیت اولیه را نداشته باشد اما قطعا ارزش تجربه بالایی دارد. 

دانلود بازی Galaxy Stack

بازی BACKFIRE

BACKFIRE

BACKFIRE یکی دیگر از بازی‌های به‌ظاهر ساده ولی اعتیادآور ماه است که در آن، در نقش یک جن‌گیر قرار می‌گیریم. جن‌گیر داستان سوار بر وسیله‌ای قایق‌مانند است و باید از سرزمین‌های نفرین‌شده‌ای عبور کند که انواع و اقسام تهدید‌ها در آن، انتظارش را می‌کشند. طبق اعلام سازندگان، یکی از ویژگی‌های اصلی این بازی درجه سختی بسیار بالایش است و خب این مساله را از همان دقایق اول تجربه بازی هم می‌توان متوجه شد و باید با سرعت عمل بالا از برخورد قایق با دشمنان جلوگیری و کاری کنید که آن‌ها در قسمت پشت قایق قرار بگیرند و بتوانید از طریق سلاح‌تان که از پشت قایق شلیک می‌شود، دشمنان را هدف قرار بدهید. بازی گرافیک ساده ولی زیبایی دارد و ۸ سلاح مختلف را می‌توانید در آن به‌دست بیاورید که هرکدام نوع شلیک منحصر‌به‌فردی دارند. به این‌ها باید چهار باس فایت بسیار سخت ولی جذاب را هم اضافه کنیم که در مجموع تجربه سرگرم‌کننده‌ای از BACKFIRE می‌سازند و آن را لایق پیشنهاد شدن می‌کنند. 

دانلود بازی BACKFIRE

بازی Alien: Blackout

Alien: Blackout

سری ترسناک و محبوب Alien، در جدید‌ترین نسخه از بازی‌هایش به پلتفرم موبایل آمده و در قالب Blackout، اثری ترسناک، چالش‌برانگیز و با‌کیفیت را در اختیار طرفدارانش قرار داده است. با اینکه این بازی در زمان معرفی خیلی مورد استقبال قرار نگرفت و طرفداران بیش‌تر انتظار داشتند تا یک اثر بزرگ و کنسولی از این مجموعه معرفی شود، اما بلک‌اوت پس از منتشر شدن بازخورد‌های مثبتی دریافت کرده است. در هر مرحله از این بازی، باید به شکلی مسائل را مدیریت کنید تا خدمه سفینه شما از شر زنومورف معروف و مخوف در امان بمانند. در صورتی که این موجود بتواند در اثر اشتباهات شما خدمه را از بین ببرد، نوبت به خود شما خواهد رسید و بدین ترتیب شکست خواهید خورد. با اینکه Alien: Blackout خیلی داستان پیچیده‌ای ندارد، اما سازندگان در زمینه طراحی مراحل عملکرد خیلی خوبی داشته‌اند و همچنین جلوه‌های بصری هم برای یک بازی موبایل، سطح بالایی دارند. همه این‌ها باعث می‌شوند تا بازی بتواند آن حس ترس و وحشت معروف این مجموعه را به‌خوبی به بازیکن منتقل کند و علاوه بر آن، با گیم‌پلی جذابش هم مخاطب را تا پایان مراحلش سرگرم نگه دارد. 

در مجموع شاید Alien: Blackout بهترین بازی ساخته‌شده بر اساس مجموعه Alien نباشد اما بدون شک یکی از تجربه‌های ارزشمندی است که این روز‌ها می‌توان در پلتفرم موبایل به سراغش رفت. 

دانلود بازی Alien: Blackout

بازی Fish-o-niric

Fish-o-niric

اما در میان تمام بازی‌های اکشن یا ترسناک این لیست، بد نیست نگاهی هم به یک بازی آرامش‌بخش و فانتزی داشته باشیم. Fish-o-niric اثری است که از اسم آن هم می‌توان حدس زد که قصد دارد تجربه‌ای با محوریت ماهی‌گیری را در اختیار مخاطبان قرار بدهد. در این بازی این فرصت را خواهید داشت تا مدت زمان طولانی در قایق خودتان بنشینید و برای گرفتن ماهی‌های مختلف تلاش کنید. بازی محیط‌های مختلفی دارد که هرکدام به لطف گرافیک پیکسلی و مینیمالیستی آن، زیبایی خاص خودشان را دارند. علاوه بر این در هر یک از محیط‌ها، ماهی‌های متنوعی وجود دارند که گرفتن برخی از آن‌ها اصلا و ابدا کار ساده‌ای نخواهد بود؛ همین مساله هم چالش خوبی در بازی ایجاد و از تکراری شدن روند آن در طولانی‌مدت پیش‌گیری می‌کند. در مجموع اگر دل‌تان دقایقی آرامش می‌خواهد و دوست دارید اثری را تجربه کنید که بتواند لذت ماهی‌گیری را به‌تان منتقل کند، تجربه بازی Fish-o-niric پیشنهاد می‌شود. 

دانلود بازی Fish-o-niric

بازی Sonar Beat

Sonar Beat

نوبتی هم که باشد، نوبت یک بازی ریتمیک است؛ بازی ریتمیکی که البته متفاوت از خیلی بازی‌های این سبک است. در Sonar Beat یک محیط شبیه به رادار را مشاهده خواهید کرد که نوت‌های موسیقی در داخل آن‌ها ظاهر می‌شوند و باید سعی کنید زمانی که این نوت‌ها منطبق بر خط متحرک می‌شوند، صفحه را لمس کنید. در صورتی که این کار را به موقع انجام ندهید، نوت‌ها به مرور به سمت مرکز دایره حرکت می‌کنند و در صورت رسیدن آن‌ها به مرکز، شکست خواهید خورد. ۱۲ آهنگ الکترونیک متفاوت در بازی وجود دارند که باید سعی کنید همه آن‌ها را با لمس به موقع صفحه به پایان برسانید. البته هر بار که شکست بخورید، در دفعه بعد شکل طراحی مرحله عوض می‌شود و همین هم تاثیر زیادی روی غیرقابل پیش‌بینی بودن بازی دارد. علاوه بر موسیقی‌های با‌کیفیت، بازی همچنین گرافیک رنگارنگ جذابی هم دارد و مخصوصا افکت‌های زیبایی در آن دیده می‌شوند. 

دانلود بازی Sonar Beat

بازی Legends of Andor – The King’s Secret

Legends of Andor – The King’s Secret

اما به عنوان آخرین بازی این ماه، به سراغ اثری رفته‌ایم که بر اساس یک بازی رومیزی با نام Legends of Andor ساخته شده است و وقایع آن در دنیای فانتزی این بازی جریان دارند. Legends of Andor – The King’s Secret به بازیکن اجازه می‌دهد تا شخصیتش را از بین نژاد‌های مختلفی چون جادوگر یا مبارزه انتخاب کند و وارد مبارزاتی فانتزی با دشمنان مختلف شود. در نبرد‌ها، تعداد محدودی حرکت در اختیار خواهید داشت و به همین دلیل هم باید سعی کنید از نوبت‌هایتان به نحو احسن بهره ببرید. بازی همچنین بخش آموزشی کاملی هم دارد تا افرادی که از قبل هیچ آشنایی با سری بازی رومیزی Andor ندارند هم بتوانند از تجربه آن لذت ببرند و به عنوان آخرین نکته، Legends of Andor – The King’s Secret یک تجربه تک‌نفره آفلاین است و همین باعث می‌شود تا در هر زمان و مکانی بتوان آن را تجربه کرد. 

دانلود بازی Legends of Andor – The King’s Secret


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده