نویسنده: فریده صالحی
// جمعه, ۴ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۲۸

ادریس البا در فیلم گوژپشت نتردام شبکه نتفلیکس ایفای نقش خواهد کرد

در طی گزارش‌های جدید اعلام شد که ادریس البا به‌تازگی به پروژه تولید فیلم گوژپشت نتردام (The Hunchback of Notre Dame) که متعلق به شبکه نتفلیکس است، پیوست.

در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، سایت خبری هالیوود ریپورتر در طی یکی از گزارش‌های خود اعلام کرد که برنده جایزه گلدن گلوب یعنی ادریس البا، بازیگر فیلم Beasts of No Nation (جانوران بدون کشور)، سریال Luther (لوثر) و فیلم Avengers: Infinity War (انتقام جویان: جنگ بینهایت) به‌تازگی به عوامل پروژه تولید یکی از جدیدترین آثار کلاسیک، گوتیک و رمانتیک شبکه نتفلیکس یعنی فیلم The Hunchback of Notre Dame (گوژپشت نتردام) پیوسته است. او در این پروژه قرار است نقش کارگردان و تهیه کننده تولید نسخه بازسازی و مدرنیته شده‌ی این داستان را بر عهده داشته باشد.

نوشتن فیلمنامه فیلم The Hunchback of Notre Dame را مایکل میتنیک، نویسنده فیلمنامه فیلم The Current War (جنگ جریان) و فیلم The Giver (بخشنده) بر عهده داشته است. داستان فیلمنامه این اثر اقتباسی، براساس داستان رمان کلاسیک گوتیک و رمانتیک فرانسوی که توسط ویکتور هوگو نوشته و با همین نام در سال ۱۸۳۱ منتشر شده، نوشته شده است. داستان اصلی این جریان، مربوط به قرن ۱۹ام است و داستان گوژپشتی به نام کازیمودو را حکایت می‌کند که دلباخته‌ی یک دختر کولی جوان و زیبا به‌نام اسمرالدا می‌شود.

ادریس البا قرار است به واسطه‌ی کمپانی گرین دور (Green Door) خود، تهیه کنندگی این فیلم را انجام دهد. همچنین لازم به ذکر است که تهیه و تولید موسیقی اصلی فیلم گوژپشت نتردام هم بر عهده خود البا است. علاوه بر ادریس البا، فرد برگر تهیه کننده فیلم La La Land (لا لا لند) به همراه برایان کاوانا جونز تهیه کننده فیلم Midnight Special (ویژه نیمه شب) و همچنین آنا گارانیتو از کمپانی گرین دور هم تهیه کنندگان این اثر هستند.

داستان گوژپشت نتردام بیشتر به خاطر اثر اقتباسی بسیار زیبا و انیمیشنی کمپانی دیزنی که در سال ۱۹۹۶ اکران شده بود، شناخته و فوق‌العاده محبوب شده است. این اثر هم بعد از اکران با استقبال زیاد بینندگان روبه‌رو شد. انیمیشن گوژپشت نتردام توسط گری تروزدیل و کرک ویس کارگردانی شده بود. تام هولس، دمی مور، آنتونی جی، کوین کلاین، جیسن الکساندر، چارلز کیمبرو، ماری ویکس و دیوید اوگدن استایرس از جمله هنرمندانی هستند که در این پروژه حضور داشتند و صداپیشگی شخصیت‌ها را انجام دادند.

فیلم گوژپشت نتردام اولین اثری نیست که ادریس البا کارگردانی آن را بر عهده خواهد داشت. پیش از این پروژه، او اثر درام دیگری به نام Yardie را ساخت که در ماه ژانویه سال جاری میلادی در مراسم جشنواره فیلم ساندنس رونمایی شد. البا همچنین یک مجموعه کمدی برای شبکه نتفلیکس خلق کرده بود. سریال Turn Up Charlie مجموعه‌ای بود که البا در آن هم ایفای نقش کرد و هم نقش تهیه کننده اجرایی را بر عهده داشت.


منبع comingsoon
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده