نویسنده: مهرداد داودی
// پنجشنبه, ۱۰ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۵۶

بخش تصویری از یک فیلمساز جشنواره «فیلم هایی از جنوب» به سینمای مانی حقیقی اختصاص یافت

بخش «تصویری از یک فیلمساز» جشنواره «فیلم‌هایی از جنوب» با نمایش فیلم‌های «پذیرایی ساده»، «اژدها وارد می‌شود» و «خوک» به مرور سینمای مانی حقیقی اختصاص خواهد یافت.

طبق جدیدترین اخبار سینمای ایران، قرار است در بخش «تصویری از یک فیلمساز» جشنواره «فیلم‌هایی از جنوب» که در کشور نروژ برگزار می‌شود، سینمای مانی حقیقی مرور شود. در این بخش فیلم‌های «اژدها وارد می شود»، «پذیرایی ساده» و «خوک» که همگی ساخته‌ی مانی حقیقی هستند، اکران خواهند شد. هر سه فیلم پیش از این در جشنواره‌هایی مانند برلین حضور داشته‌اند. جشنواره «فیلم‌هایی از جنوب» از هفدهم تا بیست و هفتم آبان در شهر اسلو نروژ برگزار خواهد شد. این رویداد سینمایی برای اولین بار در سال ۱۹۹۱ برگزار شده است. در جشنواره امسال هشتاد فیلم از کشورهای آسیایی، آفریقایی و امریکای جنوبی روی پرده خواهند رفت.

فیلم اژدها وارد می‌شود

مانی حقیقی برای اولین بار در سال ۱۳۸۱ با ساخت فیلم سینمایی «آبادان» وارد عرصه‌ی کارگردانی شد. او پس از آن فیلم‌هایی مانند «کارگران مشغول کارند»، مستند «مهرجویی؛ کارنامه چهل ساله»، «چمدان»، «پذیرایی ساده»، «اژدها وارد می‌شود»، «پنجاه کیلو آلبالو» و «خوک» را ساخت. حقیقی همچنین در فیلم‌هایی مانند «ورود آقایان ممنوع»، «درباره الی»، «نگار» و «خوب بد جلف» بازی کرد. مانی حقیقی از دنیای نویسندگی دور نمانده است و وظیفه نگارش فیلم‌هایی مانند «چهارشنبه سوری»، «کنعان»، «کارگران مشغول کارند» و «اژدها وارد می‌شود» را بر عهده داشته است.

فیلم خوک

فیلم سینمایی «پذیرایی ساده» که با بازی ترانه علیدوستی و مانی حقیقی ساخته شده است، داستان زن و مردی است که در منطقه‌ای کوهستانی در میان مردم فقیر پول پخش می‌کنند. این فیلم توانست نظر منتقدان رسانه‌هایی مانند «هالیوود ریپورتر»، «ورایتی» و «تلگراف» را جذب کند. دیگر فیلم مانی حقیقی که قرار است در جشنواره «فیلم‌هایی از جنوب» به نمایش دربیاید، فیلم سینمایی «اژدها وارد می‌شود» است. این اثر که امیر جدیدی و همایون غنی‌زاده را به عنوان بازیگر دارد پس از نمایش توانست نظر برخی از منتقدان را جلب کند. این فیلم سینمایی از نظر برخی از منتقدان فیلمی سمبلیک نامیده شده است؛ تا جایی که در جلسات و نقدهای مختلف نمادهای حاضر در فیلم مورد بررسی قرار گرفتند. دیگر فیلم حاضر در جشنواره «فیلم‌هایی از جنوب» تازه‌ترین ساخته‌ی مانی حقیقی یعنی فیلم «خوک» است. این فیلم با بازی لیلا حاتمی و حسن معجونی نظر بسیاری از منتقدان را جلب کرد. دیمیتروس متیو ترکیب «خوک» را جسورانه و چالش‌برانگیز و کلودیا شولمریخ این فیلم را یک سمفونی سرخ رنگ خواند.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده