نویسنده: مهرداد داودی
// پنجشنبه, ۱۲ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۵۷

گزارش فروش سینمای ایران؛ شروع قوی مغزهای کوچک زنگ زده

در این مطلب به مرور فروش فیلم‌ها در سینمای ایران خواهیم پرداخت و درباره عملکرد قابل توجه فیلم‌های تازه‌اکران حرف خواهیم زد.

حدود سیزده هفته بود که فیلم سینمایی «هزارپا» ساخته ابوالحسن داوودی در گیشه سینماهای ایران حکمرانی می‌کرد؛ نوعی از حکمرانی که «هزارپا» را به پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینمای ایران تبدیل کرد. این هفته اما شرایط به نوع دیگری رقم خورد. پیش‌تر در سری گزارش‌های فروش سینمای ایران اشاره کرده بودیم که ترکیب اکران فیلم‌ها در ماه مهر، ترکیب به نسبت شلوغی است. همین ترکیب شلوغ نیز توانست طی این هفته در اکران گسترده فیلم قدرتمند «هزارپا» را شکست دهد. در این هفته سینمای ایران فیلم سینمایی «مغزهای کوچک زنگ زده» به کارگردانی هومن سیدی در رتبه نخست ایستاد. این فیلم سینمایی که در اولین هفته‌ی اکرانش در صد و هفده سالن سینما به نمایش درآمد، یک میلیارد و هشتصد و پنجاه و یک میلیون تومان فروخت. جدیدترین ساخته هومن سیدی در این هفته موفق شد رکورد پرفروش‌ترین افتتاحیه امسال را که در اختیار «تنگه ابوقریب» بود، بشکند. «مغزهای کوچک زنگ زده» تا پایان روز چهارشنبه، یازدهم مهر ماه به مجموع درآمد دو میلیارد و دویست میلیون تومان رسیده است. این فیلم سینمایی از معدود فیلم‌های سینمایی و غیرکمدی است که توانسته است در رتبه نخست گیشه سینمای ایران قرار بگیرد. «مغزهای کوچک زنگ زده» موضوعی اجتماعی دارد. این فیلم سینمایی با حضور بازیگرانی مانند نوید محمدزاده، فرهاد اصلانی و نوید پورفرج ساخته شده است.

مغزهای کوچک زنگ زده

رتبه دوم این هفته در اختیار «هزارپا» است؛ «هزارپا»یی که در سیزدهمین هفته‌ی نمایشش هفتاد و هشت سالن در اختیار داشت و چهارصد و دوازده میلیون تومان فروخت. این فیلم سینمایی با اینکه مدت به نسبت زیادی را روی پرده می‌گذارد، اما همچنان افراد زیادی را به سالن می‌کشاند. یادآوری می‌شود که «هزارپا» ساخته ابوالحسن داوودی با درآمد کلی سی و شش میلیارد تومان، پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینمای ایران است. رتبه سوم این هفته در اختیار تازه‌اکران «عرق سرد» به کارگردانی سهیل بیرقی است. این فیلم سینمایی که طبق گزارش‌ها از سوی حوزه هنری تحریم شده است و در تبلیغ تلویزیونی نیز با محدودیت مواجه است، در اولین هفته اکرانش در پنجاه و شش سالن به نمایش در آمد. «عرق سرد» در اولین هفته‌ی نمایش دویست و هشتاد و نه میلیون تومان فروخت. این فیلم سینمایی تا پایان روز یازده مهر به مجموع درآمد سیصد و چهل و چهار میلیون تومان رسیده است. با توجه به سالن‌هایی که در اختیار «عرق سرد» قرار گرفته است، این فیلم سینمایی را نیز می‌توان از فیلم‌های پرمخاطب هفته گذشته برشمرد. فیلم «عرق سرد» با حضور بازیگرانی مانند باران کوثری، سحر دولتشاهی، امیر جدیدی و لیلی رشیدی ساخته شده است. این فیلم سینمایی موضوعی به نسبت ملتهب درباره تیم ملی فوتسال بانوان دارد. پیش بینی می‌شود که «عرق سرد» به یکی از درام‌های پرمخاطب سال تبدیل شود.

عرق سرد

رتبه چهارم این هفته در اختیار فیلم سینمایی «هشتگ» به کارگردانی رحیم بهبودی فر است. این فیلم سینمایی در اولین هفته اکرانش هشتاد و سه سالن در اختیار داشت. سینمایی «هشتگ» در این هفته دویست و هشتاد و پنج میلیون تومان فروخت. مجموع درآمد این فیلم تا یازده مهر سیصد و هفتاد و چهار میلیون تومان بوده است. این فیلم با بازی نیوشا ضیغمی و بهاره رهنما ساخته شده است و می‌تواند به یکی از کمدی‌های عامه پسند میانه جدولی تبدیل شود. رتبه پنجم این هفته در اختیار فیلم «تنگه ابوقریب» است. این فیلم دفاع مقدسی در هشتمین هفته اکرانش در صد و چهل و یک سالن به نمایش در آمد. این فیلم در این هفته دویست و چهل و هفت میلیون تومان فروخت و به مجموع درآمد چهار میلیارد و هفتصد و هفتاد میلیون تومان رسید. در زیر نیز می‌توانید فهرست ده فیلم پرفروش این هفته را مرور کنید.

ده فیلم پرفروش هفته گذشته

ردیفنام فیلمهفتهفروش هفتگی
۱مغزهای کوچک زنگ زده۱۱,۸۵۱,۸۵۳,۰۰۰
۲هزارپا۱۳۴۱۲,۳۷۸,۰۰۰
۳عرق سرد۱۲۸۹,۳۶۷,۰۰۰
۴هشتگ۱۲۸۵,۳۲۹,۰۰۰
۵تنگه ابوقریب۸۲۴۷,۶۹۲,۰۰۰
۶جاده قدیم۱۱۱۹,۶۴۱,۰۰۰
۷دم سرخ ها۹۵۸,۶۴۷,۰۰۰
۸سوفی و دیوانه۱۵۰,۲۷۴,۰۰۰
۹کاتیوشا۱۰۴۲,۷۲۰,۰۰۰
۱۰شعله ور۷۲۴,۷۷۲,۰۰۰


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده