// شنبه, ۲۳ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۲۸

شین بلک سریال جاسوسی The Avengers را به تلویزیون باز می گرداند

شین بلک، تهیه کنندگی و نگارش فیلمنامه‌ی سریال جاسوسی انتقام جویان (The Avengers) را بر اساس یک مجموعه‌ی دهه شصتی به همین نام بر عهده خواهد داشت.

شین بلک٬ سازنده‌ی فیلم‌های مطرحی نظیر مردان خوب (The Nice Guys) و مرد آهنی ۳ (Iron Man 3) در جدیدترین فعالیت خود، نگارش فیلمنامه‌ی سریال انتقام جویان (The Avengers) را بر اساس یک مجموعه‌ی دهه شصتی به همین نام بر عهده خواهد داشت. کار تولید این ریبوت تلویزیونی را کمپانی برادران وارنر (Warner Bros) با همکاری بلک برعهده خواهد داشت.

فصل اول سریال The Avengers در سال ۱۹۶۱ با معرفی دو شخصیت دکتر دیوید کیل با بازی ایان هندری به عنوان مامور سرویس اطلاعاتی بریتانیا به همراه دستیارش، جان استید با بازی پاتریک مک‌نی آغاز شد. با پایان این فصل، ایان هندری از مجموعه کناره گیری کرده و جان استید به شخصیت اصلی فصل‌های بعدی سریال تبدیل شد. استید در طول این مجموعه که پخش آن تا سال ۱۹۶۹ ادامه پیدا کرد، برای حل پرونده‌های پیچیده و عجیب خود با شخصیت‌های زن متفاوتی همچون کتی گیل (فصل دوم و سوم)، اما پیل (فصل چهارم و پنجم) و تارا کینگ (فصل ششم) به همکاری پرداخت.

با موفقیت The Avengers، موجی از سریال‌های جاسوسی در تلویزیون به راه افتاد که از آن جمله می‌توان به ماموریت غیر ممکن (Mission: Impossible)، اسمارت را بگیر (Get Smart) و مردی از یو.ان.سی.ال.ای. (The Man from U.N.C.L.E) اشاره کرد که نسخه‌های سینمایی آنها نیز در ادامه ساخته شدند. حتی در سریال بتمن (Batman) نیز که در دهه‌ی ۶۰ از شبکه ABC پخش شد، بسیاری از عناصر این مجموعه قابل مشاهده است. محبوبیت The Avengers در ادام،٬ زمینه ساز راهیابی مجموعه فیلم‌های جاسوسی جیمز باند (James Bond) بر اساس داستان‌های ایان فلمینگ به دنیای سینما شد.

شین بلک، پیش از آنکه نخستین تجربه‌ی کارگردانی خود را با فیلم کیس کیس بنگ بنگ (Kiss Kiss Bang Bang) تجربه کند، بیشتر به عنوان فیلمنامه نویس کمدی اکشن‌های پرفروش دهه‌ی ۸۰ و ۹۰ همچون اسلحه مرگبار (Lethal Weapon) و آخرین حرکت قهرمان (Last Action Hero) شناخته می‌شد. بلک به تازگی مراحل فیلمبرداری اثر جدید خود تحت عنوان غارتگر (The Predator) را به اتمام رسانده و در حال حاضر٬ مراحل پس از تولید آن را پشت سر می‌گذارد.

فرد دکر، سازنده‌ی فیلم‌های Night of the Creeps و RoboCop 3 که در نگارش فیلمنامه‌ی The Predator نیز بلک را یاری کرده است، دیگر نویسنده‌ی فیلمنامه‌ی The Avengers خواهد بود. او درباره‌ی حال و هوای این مجموعه می‌گوید:

در The Avengers شاهد معرفی دو شخصیت جان استید و اما پیل خواهیم بود. اتفاقات داستان در بریتانیای دهه‌ی ۶۰ میلادی رقم خواهد خورد و روی‌کرد داستانی ما، چیزی مابین فیلم پرونده ایپکرس (The Ipcress File) و مجموعه دکتر هو (Doctor Who) خواهد بود.

در سال ۱۹۹۸، فیلم The Avengers بر اساس همین مجموعه به کارگردانی جرمیا اس. چچیک و با حضور رالف فاینس و اوما تورمن در نقش‌های جان استید و اما پیل و شان کانری در نقش منفی ساخته شد که البته این اثر٬ نتیجه‌ی فاجعه باری در پی داشت تا جایی که منتقدان پس از گذشت دو دهه، همچنان از آن به عنوان یکی از بدترین فیلم‌های تاریخ سینما یاد می‌کنند.

avengers

The Avengers نخستین تجربه‌ی شین بلک در عرصه‌ی تلویزیون به حساب نمی‌آید. او در سال ۲۰۱۵، فیلم وسترن لبه (Edge) را برای آمازون (Amazon) ساخته است و در سال ۲۰۱۶ نیز فیلمنامه‌ی یکی از قسمت‌های سریال اسلحه مرگبار (Lethal Weapon) را برای شبکه FOX نوشت. با این حال، The Avengers را می‌توان مهمترین آزمون بلک در این عرصه تلقی کرد و باید دید، او که پیش از این تبحر خود را در خلق داستان‌هایی با دو شخصیت اصلی ناهمگون اثبات کرده است، این مجموعه را به چه سرانجامی خواهد رساند؟

 


منبع /Film
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده