نویسنده: رضا علمی
// چهار شنبه, ۱۵ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۲۹

ژاپن نماینده خود را برای حضور در مراسم اسکار معرفی کرد

فیلم درام Her Love Boils Bathwater (عشق او آب وان حمام را می‌جوشاند) نماینده کشور ژاپن در بخش فیلم‌های خارجی‌زبان مراسم اسکار خواهد بود.

فیلم Her Love Boils Bathwater (عشق او آب وان حمام را می‌جوشاند) نماینده امسال ژاپن در نودمین مراسم اسکار خواهد بود. این فیلم که نویسندگی و کارگردانی آن را رایوتا ناکانو بر عهده داشته است، توانست جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن و همچنین جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل زن را در مراسم سالیانه فیلم ژاپن از آن خود کند، ولی در بخش انتخاب بهترین فیلم ژاپن، گوی رقابت را به فیلم علمی-تخیلی Godzilla Resurgence (بازخیز گودزیلا - ۲۰۱۶) هیدئاکی آنو و شینجی هیگوچی واگذار کرد.  

فیلم رایاتو ناکانو روایتگر داستان زندگی زنی است که بعد از تشخیص قطعی سرطان غیرقابل درمان خود، تصمیم می‌گیرد بار تمام مشکلات خانواده خود را بر دوش کشیده و تک تک آن‌ها را حل کند. ری میازاوا برای بازی در این فیلم برنده جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن از جشنواره فیلم ژاپن شد. هانا سوگساکی نیز برای بازی در همین فیلم و ایفای نقش دختر ری میازاوا، جایزه بهترین بازیگر نقش مکل زن را از آن خود کرد.

Her-Love-II

گفتنی است اولین فیلمی که از سینمای ژاپن توانست برنده جایزه اسکار (اسکار افتخاری) بهترین فیلم بخش خارجی‌زبان مراسم اسکار شود، فیلم درام Rashomon (راشومون - ۱۹۵۰) به کارگردانی آکیرا کوراساوا بود. آکیرا کوراساوا یکی از تأثیرگذارترین و مهم‌ترین فیلمسازان تاریخ سینما به شمار می‌رود. راشومون اولین فیلمی بود که کوروساوا و سینمای ژاپن را به مخاطبان غربی شناساند و در تعدادی از سینماهای غرب نیز اکران شد و به‌عنوان یکی از شاهکارهای کوروساوا شناخته می‌شود. فیلم توانست جایزه شیر طلایی جشنواره ونیز را نیز از آن خود کند. آخرین فیلمی هم که از سینمای ژاپن برنده جایزه اسکار بهترین فیلم بخش خارجی‌زبان مراسم اسکار شد، فیلم درام Departures (عزیمت‌ها - ۲۰۰۸) به کارگردانی یوجیرو تاکیتا بود. دو فیلم Gate of Hell (دروازه جهنم - ۱۹۵۳) به کارگردانی تینوسوکه کینوگاسا و فیلم Samurai I: Musashi Miyamoto (سامورائی ۱: موساشی میاموتو - ۱۹۵۴) به کارگردانی هیروشی ایناگاکی نیز برنده جایزه اسکار افتخاری بهترین فیلم بخش خارجی‌زبان مراسم اسکار بوده‌اند.

سینمای ژاپن با ۴ بار برنده شدن و نیز ۶۲ مرتبه نامزدی، در کنار سینمای ایتالیا از پرافتخارترین کشورهای تاریخ مراسم اسکار به شمار می‌روند. سینمای فرانسه نیز با ۶۳ مرتبه نامزدی پرافتخارترین کشور این بخش مراسم اسکار محسوب می‌شود.

 


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده