// سه شنبه, ۲۱ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۲۹

امکان کمبود نینتندو سوییچ در تعطیلات سال جاری میلادی وجود دارد

رجی فیس ام در جدیدترین گفت و گوی خود از پیچیدگی‌های ساخت نینتندو سوییچ و احتمال کمبود این کنسول در تعطیلات سال جاری میلادی سخن گفته است.

رجی فیس ام، مدیر کمپانی نینتندو در آمریکا، در جدیدترین گفت و گوی خود در مورد یک سری نقاط انسداد در پروسه تولید نینتندو سوییچ صحبت کرده است که این نقاط سبب کاهش سرعت تولید می‌شوند. از این‌رو اگر درخواست‌های کاربران از یک کنسول بیشتر از آن چیزی باشد که تولید شده، با کمبود مواجه می‌شود و ظاهرا نینتندو سوییچ احتمالا با مشکل کمبود موجودی در تعطیلات سال جاری مواجه خواهد شد.

طبق جدیدترین اخبار کنسول‌های بازی، رجی فیس ام در صحبت‌های خود با Financial Times اعلام کرد که نینتندو سوییچ از یک خط تولید پیچیده‌ای برخوردار است و بعضی از اجزای کنسول، می‌توانند حکم نقاط انسداد در زنجیره تولید کنسول را داشته باشند. همچنین Financial Times در گوشه‌ای از مطالب خود به این مورد اشاره کرد که یک کمپانی ژاپنی به نام Alps Electric وظیفه ساخت اجزاء کنترلر جوی‌کان را برعهده دارد. با این حال رجی فیس ام جزئیات دقیق از اینکه کدام بخش این کنسول زنجیره تولید را مختل می‌کند، منتشر نکرد. وی در این باره می‌گوید:

در پروسه ساخت کنسول تنها یک نقطه مسدود کننده وجود ندارد و شاهد نقاط انسداد هستیم ولی نمی‌توانم جزئیاتی از اجزائی که این نقاط را به‌وجود می‌آورند، در دسترس قرار بدهم. من سعی می‌کنم میلیون‌ها تعداد از این واحد‌ها را درست کرده و وارد بازار کنم ولی موردی که از آن بی‌خبرم، تقاضای مشتری است و این پتانسیل وجود دارد که تعداد درخواست‌ها از منابع موجود فراتر رود.

رجی فیس ام به بیان ساده‌تر قصد دارد بگوید که در حال انجام تمام تلاش خود است تا مخاطب بتواند در صورت خرید نینتندو سوییچ، کنسول محبوب خود را به دست بیاورد. اما واقعیت تولید هر قطعه از این کنسول و درخواست بیش از حد مخاطب، باعث می‌شود تضمینی برای نبود کمبود در موجودی دستگاه وجود نداشته باشد. وی در ادامه صحبت‌های خود افزود:

ما نمی‌خواهیم مشتریان خود را برای تعطیلات سال جاری ناامید کنیم. ولی مدیریت این پیچیدگی در زنجیره منابع یک چالش واقعی است.

این خبر در حالی است که مدتی پیش خبری منتشر شد حول اینکه سخن‌گوی نینتندو گفته بود که این کمپانی تمام تلاش خود را انجام خواهد داد تا تمام درخواست کننده‌ها بتوانند کنسول مورد علاقه خود را خریداری کنند. همچنین اعلام شد که تولید این کنسول در تعطیلات سال جاری میلادی افزایش خواهد یافت.

همچنین وال استریت جورنال اعلام کرده که اگر نینتندو به دنبال این است که سوییچ بیشتر از مدل قبلی این کمپانی فروش داشته باشد، باید صحبت‌های مختلفی را با تامین کنندگان منابع خود انجام دهد. با تمام این تفاسیر تعطیلات میلادی از اهمیت بالایی برای تولید کنندگان بازی‌ و کنسول‌های ویدیویی برخوردار است و باید ببینیم نینتندو چگونه این مشکل را حل خواهد کرد. آن هم زمانی که بازی Super Mario Odyssey در نزدیکی‌های تعطیلات عرضه خواهد شد.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده