نویسنده: رضا علمی
// چهار شنبه, ۸ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۲۹

پوستر جدیدی از فیلم Mother دارن آرونوفسکی منتشر شد

پوستر جدید فیلم Mother (مادر) دارن آرونوفسکی اشاراتی به دنیای دوگانه و پیچیده این درام روانشناسانه و ترسناک دارد.

باز هم پوستر جدیدی از آخرین ساخته‌ی رازآلود دارن آرونوفسکی منتشر شد. برخلاف گفته‌های پیشین در مورد داستان فیلم، حداقل پوستر جدید به‌جز در یک مورد ارتباط چندانی با فضای فیلم‌ های ترسناک کلاسیک ندارد. در هر صورت فیلم دارن آرونوفسکی چه ربطی به ژانر وحشت سینمای کلاسیک داشته باشد یا نه، احتمالاً برخی از طرفداران پروپاقرص این ژانر بتوانند جزئیاتی از داستان این فیلم را با دیدن پوستر جدید حدس بزنند. تا این لحظه هنوز جزئیات داستانی این درام روانشناسانه و ترسناک به بیرون درز نکرده است، تنها می‌دانیم زن و شوهری جوان در خانه حومه شهر خود زندگی آرام و بی‌دغدغه‌ای را سپری می‌کنند تا اینکه سروکله زوجی مرموز به زندگی آن‌ها باز می‌شود.

در پوستر این فیلم شاهد تصویری آینه‌گونه از دو شخصیت اصلی داستان هستیم.

Mother-Poster

تصویر پلکان مارپیچی این فیلم که چندان هم حس‌وحال خوبی را منتقل نمی‌کند احتمالاً بدین نکته اشاره دارد که شاهد اتفاقات زیادی در زیرزمین خانه این زوج خواهیم بود. یکی دیگر از نکات این پوستر، تعداد نسبتاً زیاد شمع‌های روشن روی میز است که البته مشخص نیست این نمادی از خیر است یا شر. دیدن این شمع‌ها بیش‌تر ما را به یاد فعالیت‌های فرقه‌ای و شیطانی می‌اندازد. حال اگر با دقت بیش‌تری به تصویر نگاه کنید، در مرکز این پوستر و بین تصویر بازتابی دو پلکان مارپیچ، تصویری آینه‌ای از کودکی را می‌بینید که بر روی دستان زیادی قرار گرفته است! خب همین نکته ما را به یاد فیلم Rosemary's Baby (بچه رزماری - ۱۹۶۸) می‌اندازد و احتمالاً همین موضوع باعث مرتبط شدن این فیلم با ژانر وحشت سینمای کلاسیک می‌شود.

دارن آرونوفسکی پیش از این با کارگردانی فیلم درام و روانشناسانه Black Swan (قوی سیاه - ۲۰۱۰)، نشان داد که توانایی تزریق صحنه‌های ترسناک و هیجانی را به ساخته‌هایش دارد. فیلم Mother که اولین تجربه دارن آرونوفسکی در ژانر وحشت است، باید منتظر ماند و دید آخرین دست پخت وی چطور از آب درخواهد آمد. در فیلم Mother بازیگرانی معروف و شناخته‌شده‌ای ایفای نقش کرده‌اند که از میان آن‌ها می‌توان به نام‌هایی چون اِد هریس، میشل فایفر، خاویر باردم و جنیفر لارنس اشاره داشت.  

آخرین فیلمی که از این کارگردان بر پرده‌ی سینما دیدیم، فیلم حماسی-مذهبی Noah (نوح - ۲۰۱۴) بود. این فیلم به دلیل برداشتی متفاوت از داستان زندگی و طوفان نوح که در عهد عتیق بدان اشاره شده است، با بازخوردهای متفاوتی میان منتقدان و سینمادوستان همراه بود. ساختارشکنی تاریخی و البته مذهبی و نیز برداشت آزاد دارن آرونوفسکی از این داستان قدیمی، بسیار شجاعانه و قابل تقدیر بود. این فیلم با بودجه‌ ۱۲۵ میلیون دلاری ساخته شد و توانست نزدیک ۳۶۰ میلیون دلار در گیشه فروش داشته باشد.

گفتنی است فیلم Mother کمتر از ۲۰ روز دیگر و در تاریخ ۱۵ سپتامبر (۲۴ شهریور ماه) اکران خواهد شد.

 


منبع Screencrush
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده