نویسنده: رضا علمی
// یکشنبه, ۵ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۴۵

دیوید لینچ احتمال ساخت فصلی جدید از سریال تویین پیکس را رد نکرد

دیوید لینچ در مصاحبه‌ای که با سایت هالیوود ریپورتر داشت، احتمال ساخت فصلی جدید از سریال Twin Peaks (تویین پیکس) را رد نکرد و همین موضوع کورسوی امید را در دل طرفدارانش زنده کرده است.

سریال درام، جنایی و رازآلود دیوید لینچ با عنوان Twin Peaks: The Return (تویین پیکس: بازگشت)، در فصل تابستان به روی آنتن شبکه شوتایم (Showtime) رفت و بسیاری از طرفداران را مات و مبهوت ساخت و تخیلات آن‌ها همچون خمیری در دستان دیوید لینچ بود؛ همچون اتفاقی که پس از تماشای اکثر ساخته‌های این کارگردان، تماشاچیان تجربه‌اش می‌کنند. بعد از پایان‌ تیره‌وتار، عجیب‌وغریب و در عین حال مشوش آخرین ساخته دیوید لینچ که البته بسیاری از طرفداران وی را راضی کرد، حال بینندگان فصل سوم سریال Twin Peaks منتظرند که ببینند سازندگان چه برنامه‌ای برای ساخت فصل‌های بعدی در سر دارند و آیا دیل کوپر (با نقش‌آفرینی کایل مریت مک‌لاکلن) باز هم ماجراجویی‌های خود در دنیای تویین پیکس و شمال غربی اقیانوس آرام را ادامه خواهد داد یا خیر. با وجود آنکه دیوید لینچ فکر می‌کند که اکنون زمان مناسبی برای صحبت در مورد ساخت فصل بعدی این سریال نیست و نمی‌توان با قطعیت در این باره صحبت کرد، اما از طرفی نیز از همین گفته‌های کوتاه اخیرش این‌طور می‌توان برداشت کرد که این کارگردان پس از سال‌ها کار کردن در سینمای هالیوود، آنقدر باتجربه و پخته شده است تا سریعاً موضوعی را تکذیب نکند؛ مخصوصاً آنکه پای صحبتِ فصلی جدید از سریال Twin Peaks در میان باشد که هم در بین طرفداران و هم در بین منتقدان، محبوبیت فراوانی دارد.

فصل سوم سریال Twin Peaks بعد از ۲۶ سال به روی آنتن رفت و بازگشت دوباره خالقان این سریال، یعنی دیوید لینچ و مارک فراست، امید را در دل طرفداران زنده کرده است. شاید این مرتبه دیگر مجبور نباشیم برای دیدن فصلی جدید از سریال Twin Peaks، ربع قرن صبر کنیم. البته بدین موضوع نیز باید اشاره داشته باشیم که سریال ۱۸ قسمتی سورئال دیوید لینچ، آن حجم از طرفدارانی را که شبکه شوتایم انتظار داشت به تماشای این سریال بنشینند نداشت؛ اتفاقی که چندان غیرطبیعی نبود و این فاصله طولانی بین دو فصل و تغییر سلایق تماشاچیان، دلیل عمده آن بوده است. با این حال دیوید نوینز، رئیس شبکه شوتایم، گویا به دیوید لینچ و مارک فراست چراغ سبز ساخت فصل چهارم سریال Twin Peaks را نشان داده است.

Twin-Peaks

دیوید لینچ مصاحبه‌ای طولانی با سایت هالیوود ریپورتر (THR) داشت و در خلال همین مصاحبه بود که احتمال ساخت فصلی جدید از سریال Twin Peaks را رد نکرد. وی در این مصاحبه از احساسات خود سخن گفت که در سریالی جدید توانسته بود رهایشان سازد و این کار را لینچ‌گونه انجام داده بود؛ روش مخصوص به این کارگردان بزرگ که با وجود سخن گفتن از خیلی چیزها، دیالوگ آنچنانی در ساخته‌هایش ردوبدل نمی‌شود. از دیوید لینچ در این مصاحبه راجع به احتمال ساخت فصلی جدید از سریال Twin Peaks سؤال پرسیده شد که او چنین پاسخ داد:

نمی‌دانم، اکنون برای صحبت کردن در این مورد خیلی زود است.

اما خب در ادامه مصاحبه، لحن دیوید لینچ فرق کرد و با این گفته بسیاری از طرفداران را به ساخت فصلی جدید امیدوار ساخت:

فصل سوم سریال Twin Peaks بعد از ۲۶ سال به روی آنتن رفت و بازگشت دوباره خالقان این سریال، یعنی دیوید لینچ و مارک فراست، امید را در دل طرفداران زنده کرده است. شاید این مرتبه دیگر مجبور نباشیم برای دیدن فصلی جدید از سریال Twin Peaks، ربع قرن صبر کنیم

آموخته‌ام که هرگز نگویم هرگز.

شاید این پاسخ، امیدوارکننده‌ترین پاسخ ممکن مخصوصاً برای آن‌هایی که مشتاقانه هر روز منتظر خبری جدید از ساخت فصل جدید سریال Twin Peaks و باخبر شدن از مشکلات و گرفتاری‌های دیل کوپر هستند نباشد، ولی برای آن دسته از طرفداران که اعتقاد داشتند دیوید لینچ می‌توانست کمی با آنان مهربانانه‌تر برخورد کند و داستان را ذره‌ای بیشتر برای تماشاچیان هاج و واج مانده واگشایی کند، خبر خوب و امیدوارکننده‌ای است که شاید با ساخت فصل جدید، جواب بسیاری از سؤالات خود را بگیرند. در حین همین مصاحبه راجع به صحنه پایانی این سریال از دیوید لینچ سؤال پرسیده شد که آیا قصد وی ایجاد تعلیق بوده است یا به فکر واداشتن تماشاچیان که دیوید لینچ در پاسخ به این سؤال گفت:

واقعاً در مورد چنین چیزهایی صحبت نمی‌کنم، ولی خب می‌دانید که من همیشه می‌گویم باید جایی را هم برای رؤیا کنار گذاشت.  

هنوز هیچ‌گونه اطلاعاتی از فصل چهارم این سریال و داستان احتمالی آن، البته اگر ساخته شود، مشخص نیست و بیشتر گفته‌ها در این مورد بر پایه حدس و گمان طرفداران و وب‌سایت‌های سینمایی است. در هر صورت سریال Twin Peaks جزو آن دسته از آثاری است که بسیاری چشم انتظار تماشای فصلی جدید از آن هستند و نوستالژی قهوه داغ و شیرینی پای و ساکنینی عجیب‌وغریب در شهری عجیب‌وغریب، برای طرفداران قدیمی فراموش‌شدنی نیست.

 


منبع Screenrant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده