نویسنده: رضا علمی
// پنجشنبه, ۱۳ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۵۸

تاریخ شروع فیلمبرداری Bride of Frankenstein مشخص شد

بیل کاندن، کارگردان فیلم مورد انتظار Bride of Frankenstein، تاریخ آغاز فیلمبرداری فیلم جدید Dark Universe کمپانی یونیورسال را اعلام کرد.

طبق گفته بیل کاندن، کارگردان فیلم Bride of Frankenstein (عروس فرانکشتاین)، فیلمبرداری فیلم جدید دنیای سینمایی هیولایی کلاسیک کمپانی یونیورسال از ماه فوریه آغاز خواهد شد. اواخر سال ۲۰۱۵ میلادی بود که استودیو یونیورسال تصمیم به بازسازی و ادامه دادن برخی فیلم‌های کلاسیک و از زیر زمین بیرون کشیدن برخی از هیولاهای معروف خود گرفت. اولین فیلمی که از دنیای تاریک ساخته و اکران شد، فیلم The Mummy (مومیایی) الکس کورتزمن با بازی تام کروز و راسل کرو بود.

دنیای تاریک کمپانی یونیورسال ساختاری کمابیش شبیه به دنیای سینمایی مارول و دنیای سینمایی دی سی دارد؛ با این تفاوت که به‌جای حضور شخصیت ابرقهرمان، دنیای تاریک کمپانی یونیورسال تصمیم دارد نسخه جدیدی از هیولاهای کلاسیکی را که پیش از این بازیگرانی افسانه‌ای همچون بوریس کارلوف، بلا لاگوسی و لون چانی نقش آن‌ها را ایفا کرده‌اند، بار دیگر به روی پرده نقره‌ای ببرد. طبق گفته کمپانی یونیورسال، اتفاقات فیلم‌های این مجموعه در یک دنیا رخ می‌دهد و وقایع و رویدادهای این فیلم‌ها به هم مرتبط خواهد بود. همان‌طور که پیش‌تر گفتیم، اولین فیلمی که از این مجموعه روی پرده سینما رفت، فیلم The Mummy بود. تماشاچیان چندان از این فیلم خوششان نیامد و منتقدان نیز امتیازات بسیار پایینی را برای فیلم الکس کورتزمن در نظر گرفتند. فروش این فیلم در خاک ایالات متحده آمریکا ناچیز و در حدود ۸۰ میلیون دلار بود و می‌توان گفت به لطف فروش ۴۰۷ میلیونی جهانی فیلم بود که حداقل در گیشه با شکست سختی مواجه نشد.  

Bride

اینکه بازخورد فیلم The Mummy در میان تماشاچیان و منتقدان چگونه خواهد بود، گویا از همان ابتدا نیز چندان برای کمپانی یونیورسال اهمیت نداشت و آن‌ها تصمیم خود را برای ساخت فیلم‌های دیگر دنیای تاریک گرفته بودند. از همین رو سازندگان از همان ابتدا به‌ صورت جدی ساخت نسخه جدید فیلم Bride of Frankenstein را برنامه‌ریزی کرده بودند و کارگردانی آن را به بیل کاندن سپردند. بیل کاندن یکی از کارگردانان قدیمی سینمای هالیوود محسوب می‌شود و کارگردانی فیلم‌هایی همچون Gods and Monsters (خدایان و هیولاها)، The Twilight Saga: Breaking Dawn – Part 1 (گرگ‌ومیش: سپیده‌دم - قسمت اول)، The Twilight Saga: Breaking Dawn – Part 2 (گرگ‌ومیش: سپیده‌دم - قسمت دوم)، The Fifth Estate (دسته پنجم)، Mr Holmes (آقای هولمز) و فیلم رمانتیک، فانتزی و موزیکال Beauty and the Beast (دیو و دلبر) را بر عهده داشته است. بیل کاندن به‌تازگی مصاحبه‌ای با سایت مجله فوربس داشت و در آن کمی از شرایط فیلم جدید و همچنین دلیل اهمیت زیاد این پروژه برای وی، سخن گفت. لازم به ذکر است که بیل کاندن در فیلم Gods and Monsters داستان زندگی جیمز وال، کارگردان فیلم ابتدایی Bride of Frankenstein در زمان ساخت آن فیلم را به تصویر کشیده بود. سخنان وی را در رابطه با فیلم جدید می‌خوانیم:  

فیلمبرداری فیلم Bride of Frankenstein را از تاریخ ۱ فوریه ۲۰۱۸ (۱۳ بهمن‌ماه) آغاز خواهیم کرد. هنوز در آغاز مراحل تولید این فیلم قرار داریم و آمده‌ایم به لندن تا لوکیشن‌های مورد نظر خود را انتخاب کنیم که کار بسیار هیجان‌انگیزی است. من فیلمی را که جیمز وال کارگردانی کرد می‌پرستم. همان‌طور که می‌دانید شخصیت عروس در ۵ دقیقه پایانی فیلم ظاهر شد و بعد نابود شد. بنابراین می‌توان فیلم جدید را دنباله آن فیلم در نظر گرفت و حتی این‌طور گفت که این فیلم، سومین فیلم جیمز وال در مورد شخصیت فرانکشتاین است؛ با این تفاوت که در سال ۲۰۱۸ ساخته می‌شود!

Bride-II

البته به‌جز در برخی موارد، بیل کاندن تصمیم ندارد خط به خط داستان و جزئیات فیلم ابتدایی را دنبال کند، ولی خب این‌طور که به نظر می‌رسد شاهد برداشتی وفادارانه، حداقل در بخش روایی داستان خواهیم بود. خاویر باردم، بازیگر برنده جایزه اسکار، ایفای نقش شخصیت فرانکشتاین را بر عهده دارد و حضور وی در این فیلم قطعی شده است، ولی بیل کاندن هنوز دیگر بازیگران اصلی این فیلم را انتخاب نکرده است و به نظر چندان عجله‌ای نیز برای انجام این کار ندارد. البته خبرهایی در خصوص مذاکره کمپانی یونیورسال با بازیگر معروف سینمای هالیوود، آنجلینا جولی، برای حضور در نقش شخصیت عروس، منتشر شده است، ولی بیل کاندن هنوز با قطعیت این موضوع را اعلام نکرده است. وی در ادامه سخنان خود چنین گفت:    

نه، هنوز هیچ چیز قطعی نشده است. فکر می‌کنم به‌زودی خبرهایی در این رابطه بشنویم و در حال حاضر مشغول انجام چنین مذاکراتی هستیم و لازم به گفتن نیست که بعد از قطعی شدن این اخبار کار را شروع خواهیم کرد. نمی‌خواهم برای اعلام چنین اخباری ناز کنم، ولی خب واقعاً نباید چیزی در این مورد بگویم.

تحت هر شرایطی فیلم بیل کاندن باید بسیار موفق‌تر از فیلم The Mummy ظاهر شود. در غیر این صورت کمپانی یونیورسال کار بسیار سختی برای ادامه دادن دنیای تاریک خواهد داشت

آنجلینا جولی این روزها خود را برای نقش‌آفرینی در قسمت دوم فیلم Maleficent (مالیفیسنت) آماده می‌کند و فیلمبرداری این فیلم تقریباً با آغاز مراحل تولید فیلم Bride of Frankenstein همزمان شده است. در اخبار مرتبط با دنباله Maleficent خواندیم که یواخیم رانینگ برای کارگردانی این فیلم انتخاب شده است. با توجه به همزمانی دو پروژه، کمی بعید به نظر می‌رسد که شاهد حضور آنجلینا جولی در فیلم بیل کاندن باشیم. برخی اخبار نیز بدین موضوع اشاره دارند که فیلم جدید Bride of Frankenstein، همچون اولین فیلم مجموعه دنیای تاریک یعنی فیلم The Mummy، در زمان حال روایت خواهد شد که اگر این اخبار درست باشد آنگاه باید برخلاف گفته‌های بیل کاندن، شاهد تفاوت بسیار زیاد این فیلم با فیلم گوتیکی که در سال ۱۹۳۵ اکران شد باشیم. در نسخه ۱۹۳۵، بوریس کارلوف در نقش فرانکشتاین و السا لنچستر در نقش عروس ظاهر شدند.

حال این گفته‌ها درست باشد یا خیر، در هر صورت فیلم بیل کاندن باید بسیار موفق‌تر از فیلم The Mummy ظاهر شود. در غیر این صورت کمپانی یونیورسال کار بسیار سختی برای ادامه دادن دنیای تاریک خواهد داشت. گفتنی است فیلم The Invisible Man (مرد نامرئی) نیز از دیگر پروژه‌های مربوط به دنیای تاریک است و جانی دپ برای ایفای نقش این شخصیت انتخاب شده است.

آخرین فیلمی که از بیل کاندن روی پرده سینما اکران شد، فیلم Beauty and the Beast بود. این فیلم با استقبال خوبی از طرف منتقدین همراه شد و در گیشه نیز فروشی فوق‌العاده را تجربه کرد. فیلم بیل کاندن با بودجه ساخت ۱۶۰ میلیون دلاری، توانست ۱.۲۶۳ میلیارد دلار فروش داشته باشد و در رده دهم پرفروش‌ترین فیلم‌های تاریخ سینما قرار بگیرد. از بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به نام‌هایی همچون اما واتسون، دن استیونز، لوک ایوانز، کوین کلاین، جش گد، ایوان مک‌گرگور، استنلی توچی، آدرا مک‌دانلد، گوگو امبتارا، ایان مک‌کلن و اما تامسون اشاره کرد.

لازم به ذکر است فیلم Bride of Frankenstein قرار است در تاریخ ۱۵ فوریه ۲۰۱۹ (۲۶ بهمن‌ماه ۱۳۹۷) اکران شود.


منبع Screenrant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده