// سه شنبه, ۹ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۳۰

احتمال ساخت قسمت پنجم مجموعه Lethal Weapon

پس از حدود دو دهه از نمایش آخرین قسمت مجموعه Lethal Weapon، برادران وارنر به دنبال ساخت قسمت پنجم این مجموعه با همکاری ریچارد دانر، مل گیبسون و دنی گلاور است.

طبق گزارش ددلاین (Deadline) کمپانی برادران وارنر، به دنبال ساخت قسمت پنجم مجموعه اکشن پلیسی اسلحه مرگبار (Lethal Weapon) است و به همین منظور در نظر دارد تا دوباره، ریچارد دانر را به‌عنوان کارگردان و مل گیبسون و دنی گلاور را به‌عنوان بازیگران اصلی فیلم، به این مجموعه بازگرداند. چنینگ گیبسون نیز که فیلمنامه‌ی قسمت چهارم این مجموعه را نوشته بود، کار نگارش قسمت پنجم را بر عهده خواهد داشت.

طبق صحبت‌های سازندگان اسلحه مرگبار، هنوز ساخت قسمت پنجم این مجموعه قطعی نشده است. با وجود این دانر، گیبسون و گلاور، هر سه تمایل خود را برای حضور در این فیلم ابراز کرده‌اند. باید منتظر ماند و دید که در صورت قطعی شدن ساخت فیلم، از بازیگران فرعی قسمت‌های قبلی این مجموعه همچون رنه روسو، جو پشی، دارلین لاو و کریس راک، کسی به این پروژه اضافه خواهد شد یا خیر؟

شخصیت اصلی مجموعه‌ی اسلحه مرگبار، کهنه سربازی به نام مارتین ریگز است که به‌عنوان کارآگاهی خشن با رفتارهایی جنون‌آمیز در کنار کارآگاه سیاهپوستی به نام راجر مرتو در اداره پلیس لس آنجلس مشغول به کار است. قسمت اول اسلحه مرگبار در سال ۱۹۸۷، نخستین حضور گیبسون در فیلم‌های اکشن هالیوودی بود که موفقیت عظیم آن، ادامه‌ی مسیر وی را برای حضور در آثار دیگری از این دست هموار کرد. همچنین قسمت چهارم این مجموعه در سال ۱۹۹۸، نخستین حضور جت لی، بازیگر سرشناس چینی در یک اثر هالیوودی به حساب می‌آمد.

Lethal Weapon

چهار قسمت قبلی مجموعه‌ی اسلحه مرگبار روی هم رفته در آمریکا به فروش ۴۸۷ میلیون دلاری دست یافتند که با احتساب نرخ تورم، این رقم به یک میلیارد و ۴۰ میلیون دلار می‌رسد. با توجه به محبوبیت بالای اسلحه مرگبار، شبکه‌ی فاکس (Fox) سال گذشته اقدام به ساخت سریالی بر اساس این مجموعه کرد که فصل دوم آن، هم‌اکنون در حال پخش است.  

با توجه به کیفیت پایین قسمت‌های سوم و چهارم مجموعه‌ی اسلحه مرگبار و شکست مالی قسمت چهارم، باید دید برادران وارنر در نهایت ریسک ساخت Lethal Weapon 5 را خواهد پذیرفت یا خیر؟ از طرفی مل گیبسون، به دلیل صحبت‌های جنجالی گاه و بیگاهش و همینطور برچسب نژادپرستی و همینطور ضد یهودیت که به شخصیتش خورده، در بیش از یک دهه‌ی اخیر همواره زیر فشار انتقادات افراد بانفوذ هالیوود قرار داشته؛ تا جایی که این موضوع روی مسیر بازیگری وی و همینطور میزان محبوبیتش نیز تاثیر گذاشته است. با این اوصاف باید دید آیا برادران وارنر دوباره مل گیبسون را در رأس یکی از فیلم‌های پرهزینه‌ی خود به کار خواهد گرفت یا خیر؟ بازیگری که سال‌های بسیاری از حضور وی در نقش اصلی فیلمی در بدنه‌ی اصلی هالیوود سپری می‌شود.

Lethal Weapon

نکته‌ی دیگر مسئله‌ی سن و سال بالای گیبسون، گلاور و البته ریچارد دانر است که از سال ۲۰۰۶ تا به امروز، هیچ فیلمی را کارگردانی نکرده است. دانر ۸۷ ساله به جز مجموعه‌ی Lethal Weapon، ساخت آثار مطرح دیگری همچون سوپرمن (Superman)، تئوری توطئه (Conspiracy Theory) و همینطور طالع نحس (The Omen) را در کارنامه دارد.


منبع Slashfilm
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده