Mario Kart 8 Deluxe باری دیگر ثابت می‌کند که نینتندو تا چه اندازه در ارائه‌ی یک بازی سرگرم‌کننده موفق است.

نینتندو با تولید و عرضه‌ی نینتندو سوییچ، تاکنون توانسته توقعاتش را حداقل در زمینه‌ی فروش کنسول برآورده کند. تحقق این خواسته‌ تا حد زیادی به دلیل عرضه‌ی The Legend of Zelda: Breath of the Wild، بازی جدید مجموعه‌ی افسانه زلدا بود. حال با گذشت چند ماه از عرضه‌ی این کنسول، نینتندو با عمل به وعده‌ی خود، Mario Kart 8 Deluxe، نسخه‌ی بهبود یافته ماریو کارت ۸ محصول سال ۲۰۱۴ کنسول Wii U را برای نینتندو سوییچ منتشر کرده است. شخصیت‌های آشنای جهان نینتندو، گیم‌پلی فوق‌العاده زیبا، انواع و اقسام خودروها و در نهایت سرگرمی و سرگرمی و باز هم سرگرمی دقیقا همان مواردی است که از یک بازی ماریو کارت انتظار داشتم و Mario Kart 8 Deluxe‌ توانست آنها را برآورده کند.

برای دانلود از سایت آپارت اقدام کنید | تماشا در یوتیوب

برای آنها که آشنا نیستند؛ بازی Mario Kart 8 Deluxe محصولی در سبک ریسینگ است که در آن بازیکنان با انتخاب شخصیت و خودروی مورد علاقه‌ی خود وارد رقابتی در پیست‌های الهام گرفته از بازی‌های شرکت نینتندو می‌شوند. رقابت‌هایی عمدتا نفس‌گیر و بسیار نزدیک که تا آخرین لحظه امکان شکست در آن وجود دارد. بخش تک نفره این بازی دارای خط داستانی نیست و شما تنها باید به رقابت به صورت تکنفره یا چندنفره آفلاین و آنلاین بپردازید. نخستین ویژگی‌ای که با ورود به بازی توجه را جلب می‌کند اضافه شدن هدایت خودکار (Auto Steering) و گاز خودکار (Auto Accelerate) به بازی است. با اضافه شدن این ویژگی بازیکنان کم سن و سال فرصتی مناسب را برای تجربه‌ی Mario Kart 8 Deluxe، آن هم بدون خارج شدن از پیست به دست می‌آورند. پیش از این، نبود این ویژگی تقریبا باعث می‌شد تا کودکان نتوانند در رقابت‌ها باقی بمانند. متاسفانه هدایت و گاز خودکار به صورت پیش‌فرض در بازی فعال است و بازیکن مدتی طول می‌کشد تا متوجه اضافه شدن این ویژگی جدید شود.

Mario Kart 8 Deluxe شامل تمام بسته‌های الحاقی این بازی در Wii U و همچنین حالت جدید ‌Battle Mode می‌شود. از جمله محتوای بازی می‌توانیم به اضافه شدن دو شخصیت Inkling Boy و Inkling Girl از سری Splatoon در کنار کینگ بو، Dry Bones و Bowser Jr از مجموعه‌ی ماریو اشاره کنیم. در کنار این پنج شخصیت، شاهد اضافه شدن خودروی مخصوص و همچنین جاده‌های جدید به لطف حضور بسته‌های الحاقی هستیم. از سوی دیگر حالت Battle Mode نیز چه در حالت آفلاین و چه در حالت آنلاین تنوع ویژه‌ای را به رقابت‌ها داده است. با ورود به گزینه Battle Mode می‌توانید وارد یکی از پنج حالت جدید با نام‌های Shine Thief ‌برای نگه داشتن روشنایی در بیشترین زمان ممکن، نبرد کلاسیک Balloon Battle برای تعیین برترین بازیکن، حالت Renegade Roundup برای مبارزه با استفاده از گیاهان‌ Piranha، حالت Bob-omb Blast برای حمله و ترکاندن بادکنک‌های حریف و در نهایت حالت Coin Runners برای جمع‌آوری و نگه داشتن بیشترین سکه ممکن شوید. حالت جدید از نظر گیم‌پلی و نحوه رقابت همانقدر که متنوع است، می‌تواند تا مدت‌ها بازیکنان را سرگرم کند.

بازی Mario Kart 8 Deluxe Zoomg

بازی از  حالت جدید Battle Mode با پنج مسابقه گوناگون پشتیبانی می‌کند

بازی Mario Kart 8 Deluxe دقیقا از نظر گیم‌پلی مشابه با نسخه‌ Wii U است؛ هرچند، در تمام حالت‌های بازی حتی به صورت جزئی شاهد ویژگی‌های اضافه خواهید بود. با انتخاب نوع رقابت می‌توانید شخصیت مورد علاقه یا آواتار حساب کاربری Mii خودتان را انتخاب و به سرعت وارد رقابتی نزدیک شوید. مانند گذشته در طول رقابت جعبه‌های مرموزی در مسیر قرار گرفته‌اند که با رد شدن از روی آنها می توانید آیتم‌های ویژه‌‌ای را به صورت تصادفی دریافت کنید. هرچند نحوه چرخش در پیچ‌ها یا نحوه‌ی به دست آوردن توربوی ویژه اهمیت زیادی دارد؛ اما مهمترین ویژگی در طول بازی استفاده‌ی صحیح از آیتم‌ها برای از دور خارج کردن رقبا است. خوب یا بد در Mario Kart 8 Deluxe نیز شاهد زد و خوردهای بسیاری در طول رقابت هستیم که تا حدی از سرعت مورد انتظار رقابت می‌کاهد. البته همین زد و خوردها خود دلیلی برای در رقابت ماندن است و تا آخرین لحظه کمتر پیش می‌آید که بتوان پیروز مسابقه را تعیین کرد.

هرچند بخش تکنفره لذت بخش است اما بدنه‌ی اصلی Mario Kart 8 Deluxe را قابلیت‌های چندنفره آفلاین و آنلاین تشکیل می‌دهد. شما می‌توانید با استفاده از دو کنسول سوییچ و ارتباط به صورت بی‌سیم به رقابت با دوست خود بپردازید. از سوی دیگه قابلیت تقسیم صفحه (Split Screen) فرصت مناسبی را برای نبردی تا چهار بازیکن به صورت آفلاین فراهم می‌کند که تجربه آن بسیار لذت‌بخش است. حالت آنلاین نیز این بار شاهد بهبودهایی در سرورها و سرعت لودینگ است. برخلاف نسخه Wii U به ندرت با هشدار عدم یافتن بازیکن یا قطع ارتباط با سرور روبرو می‌شوید و می‌توانید به سرعت با ورود به بازی با ۱۱ بازیکن دیگر برای گرفتن جایگاه اول وارد رقابت شوید. وجود ویژگی‌های نوشتاری برای ایجاد ارتباطِ هرچند محدود با سایر بازیکنان یا وجود امکان استفاده از آواتار حساب کاربری Mii، باعث شده تا تنوع خاصی را از نظر بصری در بخش چند نفره شاهد باشیم. البته هنوز هم بخاطر ضعف‌های کنسول نینتندو، مشکلاتی برای تجربه بازی در حالت آنلاین به همراه دوستان‌تان وجود دارد. هرچند می‌توانید با دوست خود وارد رقابت شوید اما دعوت از دوستان‌ برای حضور در مسابقات همچنان ممکن نیست.

بازی Mario Kart 8 Deluxe Zoomg

حالت آنلاین تا ۱۲ بازیکن را پشتیبانی می‌کند

بازی در مجموع دارای ۴۲ شخصیت قابل بازی و همچنین ۴۸ پیست مسابقه است که از نظر پیست‌ها باید گفت تنوع بی نظیر است. هر یک از پیست ها از یکی از مجموعه‌های نینتندو الهام گرفته شده و آنقدر زیبا طراحی شده‌اند که از لحظه لحظه تجربه بازی در آنها لذت می‌برید. هر مسیر در کنار تفاوت در ظاهر، چالش‌های ویژه‌ای را نیز پیشروی‌‌تان می‌گذارد. به عنوان مثال، در حالی که در یکی از مسیر‌ها شاهد حرکت سنگ‌های عظیم هستیم در نبردی دیگر سکوهای پرشی بلند برای از دور خارج کردن بازیکنان قرار گرفته‌ است.

هر چند از نظر گیم‌پلی شاهد تغییراتی مثبت به لطف اضافه شدن بسته‌های الحاقی و شخصیت‌های جدید بودیم، اما در بخش گرافیکی متاسفانه بهبود‌ها بسیار انگشت‌شمار هستند. بازی از نظر هنری هنوز هم فوق‌العاده زیبا است، اما با این حال شاهد تغییری کلی در بافت‌‌ها و ظاهر شخصیت‌ها از نظر فنی و کیفیت نیستیم. در حقیقت با وجود گذشت سه سال از انتشار Mario Kart 8، نینتندو تنها توانسته با افزایش رزولوشن بازی به 1080p و اجرای بازی روی نرخ ۶۰ فریم برثانیه کمی وضوح تصاویر را افزایش دهد. متاسفانه نینتندو مقوله‌ی ریمستر کردن بازی‌ها را وارد فاز جدیدی کرده و فقط شاهد تغییراتی کوچک در بازی‌های نسل جدید این شرکت هستیم که کمی ناامید کننده است. در زمینه‌ی سایه‌زنی نیز مانند شماره قبل با توجه به جهت حرکت خودرو در پیست و مکان قرار گیری خورشید، شاهد تغییر در موقعیت نور هستیم. از سوی دیگر با اینکه بازی بعد از سه سال برای نسل جدید کنسول کمپانی نینتندو عرضه شده، نینتندو حتی سعی نکرده است که به نوعی ویژگی‌های بازی را با قابلیت لمسی نمایشگر سوییچ هماهنگ کند. در نتیجه بر خلاف دیگر شرکت‌ها نظیر سونی که اصولا بازی‌های First Party آنها ویژگی‌‌های جانبی کنسول‌هایشان را برای همگان به نمایش می‌گذارد؛ در بازی‌های نینتندو سوییچ شاهد تلاشی برای این موضوع نیستیم.

از بعد هنری نیز برخی شخصیت‌ها دارای انیمیشن‌های منحصر به فردی برای پیروزی و شکست هستند که در پایان هر رقابت نمایش داده می‌شود. بازی‌های نینتندو اصولا از نظر فنی حرفی برای گفتن ندارند اما از دید هنری تصاویری به واقع چشم‌نواز را ارائه می‌دهند. طراحی هر یک از مسیرها زیبا و رنگارنگ کار شده و دنیای بازی ماریو کارت دقیقا همان چیزی است که از آن انتظار داشتیم.

بازی Mario Kart 8 Deluxe Zoomg

در طول رقابت همواره نوای خوش موسیقی الکترونیک را می‌شنویم که برای هر یک از مسیرها به صورت منحصر به فردی پخش می‌شود. نینتندو در قرار دادن موسیقی مناسب برای هر مسیر موفق بوده و توانسته حس لازم برای رقابت در هر یک از مسیرها را به بازیکن القا کند. در مجموع هر گوشه بازی که بروید حتما با یک موسیقی زیبا روبرو خواهید شد. تکمیل کننده‌ی این موسیقی بدون شک صداگذاری خوب هر یک از شخصیت‌ها با آواهایی کوتاه است. گرفتن جعبه، پرتاب آیتم، زدن توربو یا دریفت عالی در پیچ‌ها هر کدام صداگذاری باکیفیتی دارد و با اتمسفر کلی بازی و همچنین موسیقی در هارمونی کامل قرار گرفته است.

Mario Kart 8 Deluxe هرچند از بعد گرافیکی بعد از چهار سال تغییر چندانی با نسخه‌ی Wii U نکرده اما هنوز هم یکی از بهترین بازی‌های ریسینگ محسوب می‌شود. اینکه آیا در طولانی مدت بازی تا چه اندازه قادر است به سرگرم کردن‌تان ادامه دهد مسلما جای بحث دارد؛‌ اما می‌توان گفت نینتندو باز هم در ارائه‌ی یک بازی سرگرم‌کننده موفق بوده است. گیم‌پلی متنوع با حالت‌های مختلف به صورت آفلاین و آنلاین، آیتم‌های پرشمار و منحصر به فرد، شخصیت‌های نام‌ آشنا و از همه مهمتر حضور انواع و اقسام پیست‌های پر پیچ و خم، پتانسیل بسیاری را برای فراهم کردن ساعاتی لذت بخش دارند. اگر امکانش را دارید حتما تجربه‌ی Mario Kart 8 Deluxe را به عنوان بهترین بازی مجموعه ماریو کارت فراموش نکنید.


منبع زومجی

Mario Kart 8 Deluxe

Mario Kart 8 Deluex بازی سرگرم‌کننده، جذاب و با کیفیتی است که می‌تواند تا روزها شما را مشغول کند. هرچند بازی نسبت به نسخه وی یو از نظر گرافیکی تغییر چندانی نداشته اما هنوز هم می‌توانیم از نظر گیم‌پلی این بازی را فوق‌العاده روان و لذت بخش بدانیم. جاده‌هایی با طراحی‌ چشم‌نواز و رنگارنگ، آیتم‌های متنوع در کنار حالت Battle Mode و همچنین شخصیت‌های جدید فرصت مناسبی را برای تجربه‌ی دوباره‌ی بازی می‌دهد. هرچند نمی‌توانید دوستان‌تان را در جریان رقابت به مسابقه دعوت کنید اما بخش آنلاین در جایگاه خود عالی است. اگر به دنبال سرگرمی هستید حتما ماریو کارت 8 دیلاکس را تجربه کنید.
میثم خلیل زاده

8.5

نقاط قوت

  • - حضور ۴۲ شخصیت به همراه ۴۸ پیست مسابقه
  • - گیم‌پلی روان و بدون مشکل
  • - گرافیک هنری زیبا و چشم‌نواز
  • - موسیقی و صداگذاری زیبای هر مرحله
  • - وجود امکان رقابت چندنفره آفلاین تا چهار بازیکن

نقاط ضعف

  • - تغییراتی جزئی نسبت به نسخه Wii U
  • - مشکلاتی در دعوت از دوستان در حالت آنلاین
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده