// یکشنبه, ۵ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۲۸

معرفی بازی موبایل Puzzle Fighter

بازی موبایل Puzzle Fighter به‌خوبی می‌تواند هواداران بازی‌ Street Fighter و سایر آثار کپکام را سرگرم کند. با معرفی این بازی موبایل همراه زومجی باشید.

قطعا خیلی از مخاطبان بازی‌های ویدیویی با بازی Tetris خاطره دارند و نمی‌توان منکر این شد که بازی Tetris از جذابیت بالایی برخوردار بوده و هنوز تجربه‌ی آن سرگرم‌کننده و لذت‌بخش است. حال در این میان به ترکیب این سبک با سایر سبک‌های بازی‌های ویدیویی فکر کرده‌اید؟ برای مثال ترکیب بازی Tetris با بازی‌های مبارزه‌ای در نگاه اول کمی زننده است، ولی کپکام به‌خوبی توانسته از پس آن برآید. بازی موبایل Puzzle Fighter برگرفته از همین ایده است؛ یک بازی مبارزه‌ای کارتی که با بازی Tetris ترکیب شده و خروجی آن، یک بازی مبارزه‌ای است که نحوه حمله کردن یا کمبو زدن بازیکن‌تان، به نحوه عملکرد شما در بازی Tetris بستگی دارد. البته اگر از هواداران بازی‌های این سبک باشید، حتما نام بازی Puzzle Fighter II Turbo را شنیده‌اید که برای پلتفرم پلی‌ استیشن 2 منتشر شده بود.

تیم سازنده به‌خوبی از المان‌های بازی Tetris برای خلق اثری جدید استفاده کرده است

با اجرای بازی اندروید و آیفون Puzzle Fighter وارد بخش راهنمای بازی خواهید شد؛ جایی که باید پنج مسابقه تمرینی را انجام دهید تا در جریان آن با سیستم بازی آشنایی پیدا کنید. با اینکه در ابتدای متن گفته شد بازی Puzzle Fighter حال و هوای بازی‌‌ Tetris را دارد، ولی با شکل و شمایل جدیدتری شاهد آن هستیم و سازنده نوآوری خوبی انجام داده است. دنیای بازی Puzzle Fighter دارای شخصیت‌های بازی Marvel vs. Capcom: Infinite اما در ابعادی وسیع‌تر است؛ یعنی در اینجا شاهد شخصیت‌هایی دوست‌داشتنی نظیر هوندا نیز هستیم. هر شخصیت کارت مخصوص به خود را دارد که باید آن را خریداری کنید یا در طول بازی به صورت اتفاقی از طریق جعبه‌های بازی آن‌ها را به دست بیاورید. از طرفی قابلیت‌های شخصیت‌ها نیز کارت‌های مخصوص به خود را دارند. اما مهم‌ترین موردی که در جریان بخش تمرینی آن را یاد می‌گیرید، این است که هر شخصیت، رنگ مخصوص به خود را دارد. نوع چیدن خانه‌ها در طول بازی به شکلی است که هر خانه، رنگ مخصوص به خود را دارد و اگر در طول بازی کردن، رنگ مخصوص شخصیت‌ خود را کنار یکدیگر بچینید و آن‌ها را منفجر کنید، ضربه سنگین‌تری را به حریف وارد خواهید کرد.

ارتقای شخصیت، مهم‌ترین فاکتور بازی Puzzle Fighter است

برای مثال شخصیت ریو دارای رنگ آبی است. حال در طول بازی کردن اگر خانه‌های آبی رنگ را روی یکدیگر بچینید، می‌بینید که به یک خانه واحد و بزرگ‌تر تبدیل می‌شوند. حال اگر در این هنگام یک خانه انفجاری (به شکل دایره هستند) آبی رنگ را روی آن بگذارید، حرکتی نظیر هادوکن روی حریف اعمال می‌شود. همچنین این کار را با رنگ‌های دیگر نیز می‌توانید انجام دهید. در کنار تمامی این موارد، در سمت راست تصویر یک نوار انرژی قرار دارد که با ضربه زدن و کمبو زدن مداوم شما پر می‌شود و زمانی که شارژ شد، می‌توانید از قابلیت ویژه خود استفاده کنید. موردی که در دنیای بازی Puzzle Fighter شدیدا حائز اهمیت است، سیستم ارتقای بازی است که تا اندازه‌ای به پرداخت‌های درون برنامه‌ای وابسته است که خب این امر برای یک بازی رایگان عادی است. برای ارتقای شخصیت خود باید قابلیت‌های او را ارتقا دهید و در ادامه با هر بار ارتقا دادن قابلیت‌ها، شخصیت اصلی یک سری امتیاز کسب می‌کند که در انتها باعث بالا رفتن سطح‌اش می‌شود.

از نظر محتویات، بازی Puzzle Fighter یک بازی تماما آنلاین است که در بخش چندنفره آن، می‌توانید در حالت‌های مختلفی با بازیکنان سایر جهان به رقابت بپردازید و سعی کنید با شخصیتی وارد بخش آنلاین شوید که کاملا لول آپ بوده و اکثر قابلیت‌های او را آزاد کرده باشید؛ زیرا به واسطه پرداخت‌های درون برنامه‌ای به‌راحتی می‌توانید شخصیت‌های بازی را آزاد یا آن‌ها را لول‌آپ کنید. جدای از بخش آنلاین، یک بخش Missions نیز برای بازی تعبیه شده است که در این بخش، به صورت روزانه سه مرحله آفلاین در درجه سختی‌های مختلف در نظر گرفته شده است که با انجام آن‌ها، جعبه‌های آیتم دریافت می‌کنید. در آخر، بازی مبارزه‌ای اندروید و آیفون Puzzle Fighter ترکیبی جالب از دنیای شخصیت‌های کپکام و بازی Tetris است که در اینجا قوانین و نحوه بازی کردن این بازی جذاب را با شکل و شمایلی جدیدتر مشاهده می‌کنیم.

 

دانلود بازی اندروید و آیفون Puzzle Fighter


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده