نویسنده: علی گودرزی
// یکشنبه, ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۰۰

نگاهی به زندگی کوجی ایگاراشی؛ خالق سبک مترویدوینیا

در این آیتم ویدیویی نگاهی به زندگی حرفه‌ای کوجی ایگاراشی، خالق افسانه‌ای ژانر مترویدوینیا انداخته‌ایم. همراه زومجی باشید.

صنعت بازی‌های ویدیویی سالیان سال است که رشد کرده و در سرگرمی‌های جمعی توانسته جایگاه بسیار بزرگ و مناسبی را از آن خود کند. پربی‌راه نیست اگر بگوییم که ویدیو گیم توانسته به پرمخاطب‌ترین و یکی از سودآورترین صنایع حال حاضر نوع بشر تبدیل شود. سالانه بازی‌های زیاد و متنوعی ساخته می‌شوند و در دسترس گیمرها قرار می‌گیرند؛ بازی‌های بسیار زیادی که با اهداف متعددی هم ساخته می‌شوند و در پایان شرایط سرگرم شدن گیمرها را فراهم می‌آورند. تمامی این بازی‌ها در سبک‌های مختلفی تولید می‌شوند که یکی از همین سبک‌هایی که این روزها به‌نسبت ژانرهایی مثل اکشن یا ترسناک کمتر از آن می‌شنویم، ژانر مترویدوینیا است.

مترویدوینیا نام سبکی است که سالیان سال پیش، همراه با بازی Castlevania به‌تمامی گیمرهای دنیا معرفی شد. توضیح کامل سبک مترویدوینیا در این مطلب نمی‌گنجد اما با با توجه به الهام‌بخش بودن این ژانر در ساخته شدن تعداد واقعا زیادی از آثار سبک‌های مختلف، از بازی‌های دوبعدی جدید مثل Dead Cell ،Salt and Sanctuary ،Hollow Knight ،Ori and the Blind Forest و غیره گرفته تا بازی‌هایی سه‌بعدی مثل God of War ،Dark Souls یا حتی بازی‌‌های سوم‌شخص ترسناک مثل رزیدنت ایول (Resident Evil)، Dead Space و صدالبته یک‌عالمه بازی دیگر، می‌توان گفت که همه برای خلق برخی از مکانیک‌های اساسی سرگرم‌کننده‌ی خود به‌این ژانر و فراتر از آن، به‌خالق این ژانر یعنی کوجی ایگاراشی بزرگ مدیون هستند.

کوجی ایگاراشی

طی آیتم ویدیویی که در ادامه‌ی این مطلب تماشا خواهیم کرد، به‌زندگی کوجی ایگاراشی نگاهی انداخته‌ایم؛ مردی که اصلا قرار نبود پیشه‌ی بازیسازی را برای خودش انتخاب کند و تجربه‌ی چند بازی کاملا ساده و ابتدایی، او را عاشق هنر هشتم و طراحی بازی کرد. نگاهی به‌زندگی کوجی ایگاراشی دومین قسمت از سری آیتم‌های «داستان یک بازی‌ساز» برنامه‌ی لودینگ است. در این آیتم‌ها، به‌زندگی بازیسازهای تاثیرگذار هنر هشتم نگاهی می‌اندازیم؛ افرادی که در صنعت بازی، آنچنان که باید از آن‌ها اسم برده نمی‌شود اما تاثیر آن‌ها روی مدیوم بازی، عظیم‌تر از این حرف‌ها است و به‌همین دلیل، اولین قسمت از این سری آیتم‌ها را به زندگی لوکاس پوپ اختصاص دادیم.

این آیتم ویدیویی به‌عنوان یکی از بخش‌های لودینگ ۶۱، هفته‌ی گذشته پخش شده است. برنامه‌ی لودینگ راس ساعت ۲۱:۰۰ سه‌شنبه‌ی هر هفته در صفحه‌ی اصلی سایت قرار می‌گیرد. در ادامه شما را به‌تماشای این آیتم دعوت می‌کنیم.

دانلود از آپارات | تماشا در یوتیوب


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده