Convergence: A League of Legends Story یک تجربه مترویدوینیایی سرگرم کننده اما با مشکلات مختلف از جان LoL محبوب است. با بررسی این بازی همراه زومجی باشید.

در جریان رویداد ۱۰ سالگی بازی League of Legends در سال ۲۰۱۹ بود که رایت گیمز اعلام کرد در حالت ساخت بازی‌های مختلف در جهان League of Legends است. ازاین‌رو لیبل رایت فورج (Riot Forge) را مشاهده کردیم که وظیفه آن، نشر این دسته از بازی‌هایی است که توسط توسعه‌دهنده‌های مستقل و با محوریت جهان LoL است. در آن زمان شاهد یک تریلر از یک بازی دوبعدی بودیم که ماجراجویی کاراکتر اکو در سرزمین زان را نشان می‌دهد. حال چهار سال از آن تریلر و نمایش اولیه می‌گذرد و Convergence: A League of Legends Story روانه بازار شده تا ماجراجویی یکی از شخصیت‌های دوست‌داشتنی و پرمخاطب League of Legends را به‌تصویر بکشد.

مبارزه اکو با دشمنان در Convergence: A League of Legends Story

داستان بازی آن دسته از کاربرانی را هدف قرار داده که با جهان و شخصیت‌های League of Legends‌ آشنا هستند

داستان بازی در سرزمین زان روایت می‌شود. جایی‌که کاراکتر اکو قصد دارد خود را به یک قهرمان برای مردم زاغه‌نشینی تبدیل کند که در سخت‌ترین شرایط ممکن در حال زندگی کردن هستند. اکو با دوستان خود مشغول انجام مأموریت‌های مختلف است که در جریان یکی از آن‌ها، متوجه یک شخصیت مرموز می‌شود. پس از نبرد با این کاراکتر مرموز، متوجه می‌شود که درواقع با خودش مبارزه کرده است. اکو از آینده به گذشته برگشته تا از شخصیت جوان‌تر خود کمک گرفته و جلوی یک فاجعه بزرگ را بگیرد.

از نظر روایت داستان، Convergence: A League of Legends Story به‌عنوان یک بازی مستقل تجربه‌ی قابل قبولی را ارائه می‌دهد. بازی شروع خوبی دارد و اگر از هواداران LoL باشید، شما را ترغیب می‌کند که تا انتهای بازی، همراه اکو بمانید. همچنین در جریان داستان شاهد کاراکترهای دیگری از این جهان هستیم که به سرزمین زان و همچنین شخصیت اکو مربوط می‌شوند. همچنین پایان‌بندی داستان بازی هم در سطح خوبی قرار دارد، اما بااین‌تفاسیر شاید داستان و قصه‌گویی Convergence: A League of Legends Story آنطور که باید و شاید نتواند کاربران تازه‌وارد را به خود جذب کند. شخصیت‌پردازی خاصی هم برای کاراکترها درنظر گرفته نشده است و کاراکتر اکو هم آن‌چنان شخصیت‌پردازی خاصی ندارد.

پلتفرمینگ در بازی Convergence: A League of Legends Story

تیم سازنده در ساده‌ترین حالت از المان‌های مترویدوینیا الهام گرفته است و پتانسیل بالای جهان بازی، به قدری بود که تیم سازنده بتواند تجربه‌ای عمیق و دلچسب‌تر را ارائه دهد

این در حالی است که استودیو دابل استالیون (Double Stallion) بیشتر تمرکز خود را روی گیم‌پلی بازی گذاشته است. Convergence: A League of Legends Story یک بازی مترویدوینیایی دوبعدی است که درجریان آن قهرمان داستان به‌واسطه‌ی مهارت‌هایی که دارند، محیط‌های بازی را پشت سر می‌گذارد. ساختار بازی‌های مترویدوینیایی هم بدین صورت است که نقشه جهان بازی دارای محیط‌های مختلفی است، اما بازیکن از همان ابتدا قادر به گشت‌وگذار در تمامی گوشه و کنار نقشه بازی نیست. بلکه، با گذر زمان و کسب مهارت‌های جدیدتر، می‌تواند به محیط‌های قدیمی‌تر برگشته و به گشت‌وگذار بیشتر بپردازد.

ازاین‌حیث، Convergence: A League of Legends Story یک بازی مترویدوینیایی مینیمال به‌حساب می‌آید. بااینکه دارای المان‌های مترویدوینیایی است، اما به‌گونه‌ای نیست که شما را مدام در محیط‌های مختلف به گشت‌وگذار وادار کند. همچنین گشت‌وگذار بیشتر در محیط، آیتم‌های مختلفی را دراختیار شما قرار می‌دهد. بعضی از این آیتم‌ها، متریال‌های مد نظر برای کسب گجت‌های جدیدتر هستند. بعضی دیگر آیتم‌های تزئینی و دراین‌میان آرتیفکت‌هایی هم هستند که مواردی مثل قدرت Rewind یا همان برگرداندن زمان به عقب کاراکتر اکو را بهبود می‌بخشند. ازاین‌رو، گشت‌وگذار بیشتر مخاطب در محیط بی‌جواب نمی‌ماند و پاداش‌های درخوری را کسب می‌کنید. پاداش‌هایی که می‌تواند روند بازی کردن را برای شما ساده‌تر و بهتر کنند. بااین‌تفاسیر، جهان بازی و سرزمین زان انقدر پتانسیل دارد که تیم سازنده می‌توانست یک بازی مترویدوینیایی تمام‌عیار را از دل آن بیرون بکشد و صرفا به الهام گرفتن ساده از المان‌های این سبک بسنده نکند.

فرار اکو از دست وارویک در Convergence: A League of Legends Story

سیستم مبارزات بازی جذاب و هیجان‌انگیز است و به‌لطف آیتم‌های ارتقا و گجت‌های مختلف، می‌توانید مهارت‌ها و مبارزات خود را بهبود بخشید

سیستم مبارزات Convergence: A League of Legends Story هم بدین صورت است که اکو به‌واسطه سلاح خود درکنار مهارت‌های مختلف از جمله Rewind یا Chronobreak نقش آلتیمیت شما را ایفا کرده و ازطریق آن می‌توانید آسیب جدی‌ای را به دشمنان وارد کنید. درکنار این موارد، بد نیست به مهارت پری کردن و جاخالی دادن هم اشاره کرد تا بازیکن بتواند تجربه‌ای غنی را کسب کند. مهارت‌ها و استفاده درست از آن‌ها در مبارزات نقش کلیدی‌ای را ایفا می‌کند و به‌واسطه‌ی آن‌ها می‌توانید استراتژی‌های نبرد مختلفی بچینید. طراحی مناسب المان‌های مبارزاتی باعث شده تا نبردهای Convergence: A League of Legends Story لذت‌بخش و هیجان‌انگیز باشند.

همچنین بعضی از مهارت‌های اکو در پلتفرمینگ‌های بازی هم استفاده شده و ازطریق آن‌ها می‌توانید بخش‌های بیشتری از یک نقشه را بگردید. باس‌های بازی طراحی خوبی دارند و نبرد با آن‌ها هیجان‌انگیز است، اما دشمنان معمولی بازی آنطور که باید و شاید طراحی متنوعی نداشته و صرفا با رسیدن به محیط‌های جدیدتر، نوع ارتقا یافته‌تر همان دشمن‌های اول بازی را مشاهده می‌کنید. درحالت کلی، گیم‌پلی بازی در بهترین حالت و کسب تمامی آیتم‌های ارتقا و موارد جمع‌آوری، چهار ساعت سرگرم می‌کند که خب مدت زمان کوتاهی است. به‌عبارتی اگر تنها بخش داستانی را ادامه دهید، نزدیک به سه ساعت بیشتر درگیر Convergence: A League of Legends Story نخواهید بود و هسته و شالوده بازی به‌گونه‌ای است که سازنده می‌توانست تجربه‌ای غنی‌تر را ارائه دهد.

استفاده از مهارت در بازی Convergence: A League of Legends Story

زیبایی بازی از نظر هنری ستودنی است و کاربران بازی‌های دوبعدی ساید اسکرولینگ را راضی نگه می‌دارد

از نظر بصری، Convergence: A League of Legends Story یک تجربه دوبعدی با گرافیک هنری زیبا به‌حساب می‌آید. نوع رنگ‌آمیزی محیط و تنوع در طراحی آن‌ها سبب شده تا مخاطب حس و حال خوبی را در حین تجربه بازی کسب کند. همچنین انیمیشن‌های کومبوهای اکو و استفاده از مهارت‌های مختلف هم طراحی بسیار خوبی داشته و سبب شده یک گیم‌پلی روان دراختیار مخاطب قرار بگیرد. از نظر فنی هم Convergence: A League of Legends Story فاقد مشکل خاصی است و کاربران بدون افت فریم یا باگ خاصی می‌توانند ساخته استودیو دابل استالیون را تجربه کنند.

موسیقی یکی از ویژگی‌های مثبت و خوب Convergence: A League of Legends Story به حساب می‌آید. در طول تجربه بازی یا به هنگام نبردها و باس فایت‌ها، موسیقی‌هایی پخش شده تا به‌خوبی اتمسفر بازی را القا و بازیکن را درگیر کند. همچنین افکت‌های صوتی و صداگذاری‌های Convergence هم در سطح خوبی قرار دارند، اما دیالوگ‌ها و تعامل کاراکترها با یکدیگر، چیزی نیست که بتوانید از آن یاد کنید و صرفا در بازی قرار گرفته تا داستان بازی را روایت کنند که خب بخشی از این عدم جذابیت، به نبود شخصیت‌پردازی برای کاراکترها بر می‌گردد.

باس فایت‌های بازی Convergence: A League of Legends Story

در انتها، Convergence: A League of Legends Story را می‌توان یک بازی مستقل سرگرم کننده و دوست‌داشتنی دانست که در کامل‌ترین حالت چهار ساعت شما را سرگرم می‌کند. سیستم مبارزات بازی جذاب و هیجان‌انگیز بوده و گشت‌وگذار بیشتر در سرزمین زان بی‌پاداش باقی نمی‌ماند، اما عدم شخصیت‌پردازی برای کاراکترها و استفاده بهتر از المان‌های مترویدوینیا در جهان بازی، می‌توانست تجربه‌ای هیجان‌انگیز‌تر و عمیق‌تر را دراختیار مخاطب قرار دهد. اگر از هواداران بازی League of Legends هستید یا کاراکترهای این جهان را می‌شناسید، Convergence: A League of Legends Story می‌تواند تجربه‌ی خوبی را دراختیارتان قرار دهد.

بررسی بازی باتوجه به نسخه کامپیوتر انجام شده است


منبع زومجی

Convergence: A League of Legends Story

Convergence: A League of Legends Story برای علاقه‌مندان به جهان League of Legends و آن دسته از کاربرانی که به سرزمین‌های آن از جمله پیلتاور و زان شناخت دارند، تجربه‌ای هرچند کوتاه، اما سرگرم کننده است. باتوجه به پتانسیل و پایه و اساس خوب بازی، ای کاش تیم سازنده بهتر و عمیق‌تر از المان‌های مترویدوینیا استفاده می‌کرد تا مخاطب بتواند گیم‌پلی گسترده‌تر و طولانی‌تری را تجربه کند.
محمد صادق تواضعی

8.5

نقاط قوت

  • + طراحی هنری بسیار زیبا
  • + تاثیرگذاری ارتقاها و گجت‌ها روی سیستم مبارزات
  • + ارزشمند بودن گشت و گذار در جهان بازی
  • + موسیقی‌ گوش‌نواز

نقاط ضعف

  • - شخصیت‌پردازی نه‌چندان خوب با‌وجود پتانسیل بالای جهان League of Legends
  • - عدم استفاده مناسب از پتانسیل مترویدوینیا در جهان غنی بازی
  • - کوتاه بودن مدت زمان بازی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده