// پنجشنبه, ۱۵ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۸:۴۷

عرضه آپدیت جدید پلی استیشن 5 با هدف بهبود عملکرد کنسول

آپدیت نرم‌افزاری جدید پلی استیشن 5 منتشر شد و اکنون گیمرها می‌توانند به دانلود و نصب آن بپردازند. سونی هدف این به‌روزرسانی را بهبود عملکرد کنسول می‌داند.

به‌روزرسانی جدید پلی استیشن 5 عرضه شد تا سیستم‌عامل کنسول نسل ۹ سونی را به نسخه‌ی 04.02.00-21.02 برساند. سازندگان می‌گویند که هدف اصلی آپدیت «افزایش کارایی سیستم» است. سونی اواسط سپتامبر جدیدترین آپدیت بزرگ کنسول PS5 را عرضه کرد و حالا سراغ یک آپدیت کوچک رفت. ما می‌دانیم که تیم نرم‌افزاری پلی استیشن مشغول کار روی آپدیت‌های بزرگ بعدی است که البته مشخص نیست چه زمانی از راه می‌رسند.

هیدئاکی نیشینو چند روز قبل در بلاگ رسمی پلی استیشن نوشت که SIE (بخش سرگرمی‌های تعاملی شرکت سونی) گفت که ایده‌های فراوانی برای آپدیت‌های بزرگ بعدی کنسول PS5 وجود دارند. هر زمان که آپدیت نرم‌افزاری اصلی جدید از راه برسد، شاید شامل پشتیبانی از خروجی رزولوشن 1440P برای نمایشگرهای 2K باشد و پشتیبانی از VRR را هم به کنسول PS5 اضافه کند. بالاخره این دو مواردی هستند که برخی از گیمرها طی چند ماه اخیر بارها درخواست افزوده شدن آن‌ها به پلی استیشن 5 را داشته‌اند.

شرکت سونی به‌گفته‌ی مقام‌های رسمی خود مدام مشغول بررسی تجربه‌ی کاربرهای متفاوت موقع استفاده از کنسول PS5 و اجرای بازی‌های آن است تا با تشخیص مهم‌ترین نیازهای این افراد، آپدیت‌های بعدی را با نهایت دقت ممکن بسازد. مثلا گیمرها مدام از سونی درخواست فعال شدن امکان افزودن حافظه‌ی SSD مناسب به کنسول PS5 خود را داشتند و اکنون همه می‌توانند با خرید SSD مورد نظر خود در بازار که با پلی استیشن 5 جور درمی‌آید، عملا حافظه‌ی داخلی آن را افزایش دهند.


منبع VGC
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده