نویسنده: آریا بهپور
// چهار شنبه, ۲۴ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۲۸

نسخه جدید بازی Star Wars توسط Massive Entertainment زیرمجموعه یوبیسافت تولید می‌شود

سازنده‌ی بازی The Division یک بازی جدید داستان محور و جهان باز جدید از دنیای جنگ ستارگان تولید می‌کند.

دو روز قبل در خبری جالب مطلع شدیم که شرکت لوکاس فیلم از این به بعد با برند جدید خود در صنعت بازی فعالیت خواهد کرد؛ برندی تحت عنوان لوکاس فیلم گیمز (Lucasfilm Games) که دیروز نسخه‌ی جدید بازی ایندیانا جونز (Indiana Jones) به‌عنوان زیرمجموعه‌ای از آن معرفی شد و اکنون در جدیدترین اخبار بازی، شرکت یوبیسافت از همکاری خود با لوکاس‌فیلم‌ گیمز برای تولید نسخه‌ای جدید از مجموعه بازی Star Wars خبر داده است.

این بازی که به شکل داستان محور و جهان‌باز ساخته می‌شود، محصولی از استودیو Massive Entertainment خواهد بود که در این سال‌ها بازی‌های دیویژن (The Division) را از آن شاهد بوده‌ایم و بازی آواتار (Avatar) را هم در دست تولید دارد که عرضه‌ی آن تا سال ۲۰۲۲ به تأخیر افتاده است. جولین گرایتی، کارگردانی این نسخه از جنگ ستارگان را برعهده دارد؛ کسی که پیش از این روی تولید بازی‌های دیویژن 2 و The Crew نظارت داشته است. همچنان موتور گرافیکی بازی نیز همان موتور استودیو Massive یعنی Snowdrop است که در دیویژن شاهد استفاده از آن بودیم.

هنوز اطلاعات خاصی از حال و هوای بازی و زمان وقوع ماجراهای آن در دنیای جنگ ستارگان نداریم و بازی در مراحل بسیار ابتدایی تولید به سر می‌برد، ولی ایو گیمو، مدیرعامل یوبیسافت که سال گذشته حواشی زیادی را به همراه این شرکت پشت‌سر گذاشته بود، آن‌را یک بازی جنگ ستارگان کاملاً متفاوت دانسته که با هر چیزی که پیش‌از این دیده‌ایم، متفاوت خواهد بود.

باتوجه‌به انتشار این خبر، مشخص می‌شود که همکاری ویژه‌ی الکترونیک آرتز و لوکاس‌فیلم به انتهای خود رسیده است، حداقل به آن شکلی که تا پیش از این شاهد آن بودیم؛ همکاری‌ای که از سال ۲۰۱۳ و اندکی بعد از خریداری لوکاس‌فیلم توسط شرکت والت دیزنی شروع شد و حق ساخت انحصاری بازی‌های جنگ ستارگان را به الکترونیک آرتز می‌داد.

در قالب همین قرارداد بزرگ بود که بازی‌هایی مثل دو نسخه‌ی بتل فرانت (Star Wars Battlefront)، بازی Star Wars Jedi: Fallen Order و در جدیدترین مورد Star Wars: Squadrons از طرف استودیوهای زیرمجموعه‌ی الکترونیک آرتز تولید شدند و البته اثری تحت عنوان Project Ragtag هم توسط امی هنیگ، نویسنده و کارگردان آنچارتد (Uncharted) در دست ساخت بود که چند سال قبل تولید آن متوقف شد.

هرچند از این به بعد شرکت‌های مختلف می‌توانند با موافقت لوکاس‌فیلم ‌گیمز به تولید بازی‌های جنگ ستارگان بپردازند، ولی الکترونیک آرتز هم این دنیای عظیم و محبوب را رها نخواهد کرد و همچنان پروژه‌هایی برای علاقمندان در دست ساخت دارد.


منبع Kotaku
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده