نویسنده: یونس بهرامی
// شنبه, ۱۶ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۰۱

استودیوی ساکر پانچ از ساخت فضای بازی Ghost of Tsushima می‌گوید

آیا از حال و هوای ژاپن جنگ‌زده که در بازی Ghost of Tsusima دیده‌اید خوشتان آمده است؟ باید مدیون کارهای تحقیقاتی سازندگان بازی باشید. 

در مصاحبه‌ی اخیری که وب‌سایت VentureBeat با کریس زیمرمن، یکی از مؤسسان استودیوی ساکر پانچ (Sucker Punch)، داشته است، مشخص شده که این استودیو به‌سختی کار می‌کند تا بازی Ghost of Tsushima بتواند بازتاب درستی از ژاپن قدیم باشد. او می‌گوید:

برای خیلی از افرادی که در شرکت سونی کار می‌کنند مهم است که این کار را به‌درستی انجام دهیم. ما از طرف افرادی که در ژاپن هستند یا افراد اصالتاً ژاپنی که در ایالات متحده هستند، پشتیبانی فوق‌العاده زیادی دریافت می‌کنیم. چند فرهنگی بودن استودیوی ما هم به این قضیه کمک زیادی می‌کند. 

زیمرمن در ادامه توضیح می‌دهد که بازی Ghost of Tsushima قرار است به‌خوبی مذهب غیرطبقه‌بندی‌شده‌ی ژاپن قدیم و سبک مبارزات آن زمان را پیاده‌سازی کند. همچنین استودیوی ساکر پانچ تلاش می‌کند تا از نظر تاریخی، شیوه‌ مکالمه‌ای را که ژاپنی‌ها در سال ۱۲۰۰ داشتند در این بازی حفظ کند. زیمرمن ادامه می‌دهد: 

ما به‌سختی تلاش می‌کنیم تا مطمئن شویم با افراد مناسبی در حال کار کردن هستیم؛ خواه درباره‌ی سنکرتیسم (توحید میان عقاید) در سبک زندگی مذهبی ژاپنی‌ها باشد یا درباره‌ی شیوه‌ی مکالمات میان مردم یا اطمینان حاصل کردن از سبک مبارزه‌ای که با شمشیرها داشتند. فوق‌العاده است که چنین تیمی را دور یکدیگر جمع کرده‌ایم. 

با این حال، هدف این نیست که داستان بازی تنها برای بازیکن‌های ژاپنی جذاب باشد. استودیوی ساکر پانچ به دنبال یک روایت جهان‌شمول است که در زمان حمله‌ی مغول‌ها به ژاپن اتفاق می‌افتد. زیمرمن در این مورد می‌گوید: 

امیدوار هستیم داستانی که تعریف می‌کنیم، جهان‌شمول باشد؛‌ یعنی همه به‌راحتی بتوانند با آن ارتباط برقرار کنند. این برداشتی است که از این زمان و مکان داریم. امید داریم که بتوانیم این حس را در مردم ایجاد کنیم که انگار در همان زمان هستند و در این مورد فکر می‌کنم که نسبتاً تا اینجا موفق بودیم. 

بازی Ghost of Tsushima که به مدت سه سال در دست ساخت بوده است، اولین بار در مراسم Paris Games Week 2017 به‌طور رسمی معرفی شد. همچنین در نمایشگاه E3 2018، اولین تریلر گیم پلی بازی به نمایش درآمد که اسب‌سواری، سبک مبارزات و جو زیبای بازی را نشان می‌داد. 


منبع Destructoid
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده