مایکروسافت از نرخ فریم بازی ها روی پروژه اسکورپیو سخن می گوید
یکی از سوالهایی که کاربران در مورد پروژه اسکورپیو دارند، این است که بازیها روی این کنسول تا سقف چه نرخ فریمی اجرا خواهند شد و تا چه اندازه بین بازیهای این کنسول و ایکس باکس وان فاصله است. حال در جریان جدیدترین اخبار بازی، مایک ایبرا، رهبر بخش مهندسین ایکسباکس، در جدیدترین توییت خود اعلام کرده است که مایکروسافت به هیچوجه توسعه دهندگان را مجبور به ایجاد یک برابری در نرخ فریم بین بازیهای پروژه اسکورپیو و ایکسباکس وان نمیکند.
شخصی در توییتر برای مایک ایبرا نوشته بود که برای بازیهای چند نفره، نرخ فریم بین ایکسباکس وان و پروژه اسکورپیو یکسان خواهد بود و هیچ فرقی بین کنسولی که سال ۲۰۱۳ عرضه شده و کنسولی که در سال ۲۰۱۷ عرضه شده است، وجود ندارد. سپس در ادامه ایبرا در جواب به این شخص گفت:
نه همچین موردی وجود ندارد. این مورد (نرخ فریم) بستگی به توسعه دهنده بازی دارد که برای بازی خود چه کارهایی را میخواهند انجام دهند.
همچنین در جریان یک توییت دیگر مایک ایبرا سیاست کمپانی مایکروسافت را در این زمینه بیش از پیش مشخص کرد و یک شفاف سازی کلی در این زمینه انجام داد.
توسعه دهندگان کاملا آزاد هستند که مطابق میلشان از قدرت پروژه اسکورپیو برای بازیهای خود استفاده کنند. ما هیچ مقرراتی برای محدود کردن نرخ فریم نداریم.
طبق گفتههای مایکروسافت، پروژه اسکورپیو قویترین کنسولی است که تا به امروز ساخته شده و واقعا مایه تاسف است اگر توسعه دهندگان برای نرخ فریم محدودیت قائل شوند. در همین راستا شانون لفتیس، مدیر مایکروسافت استودیوز، در جریان یک توییت اعلام کرده بود:
بر اساس انتخاب توسعه دهنده است و اگر من یک توسعه دهنده هستم، شرط میبندم که هیچ توسعه دهندهای هیچوقت برای بازیهای چند نفره خود از نرخ فریم متفاوتی استفاده نخواهد کرد.
با این حال باید تا نمایشگاه E3 2017 و رونمایی کامل از پروژه اسکورپیو منتظر بمانیم.