نویسنده: رضا علمی
// دوشنبه, ۳۱ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۰۱

آمازون سریال Jack Reacher را خواهد ساخت

شبکه آمازون حق امتیاز ساخت اقتباس تلویزیونی از شخصیت جک ریچر را که پیش‌تر شاهد فیلم‌های سینمایی آن بودیم، به‌دست آورده است.  

گویا قرار است جک ریچر جدیدی را ملاقات کنیم و باید با تام کروز که نقش این شخصیت را در فیلم‌های سینمایی ساخته‌شده از رمان‌های جنایی و پلیسی «جک ریچر» ایفا کرده است، خداحافظی کنیم. لی چایلد، نویسنده انگلیسی با نام واقعی‌ جی گرانت، نویسنده داستان‌های «جک ریچر» است.

در خبری جدید متوجه شدیم که سرانجام شبکه آمازون توانست حق امتیاز ساخت سریالی اقتباسی از رمان‌های مربوط به شخصیت جک ریچر را به‌دست آورد. نیک سانتورا، نویسنده، شورانر و تهیه‌کنندهٔ اجرایی پروژه جدید شبکه آمازون خواهد بود. نیک سانتورا، خالق سریال Scorpion (اسکورپیون) شبکه CBS است.

لی چایلد تا کنون بیست‌ودو عنوان از مجموعه «جک ریچر» را به‌رشته تحریر درآورده و شانزده کتاب از این مجموعه به‌فارسی ترجمه شده است. فروش جهانی مجموعه کتاب‌های «جک ریچر»، تاکنون بیش از ۱۰۰ میلیون بوده است و در سال‌های اخیر دو فیلم سینمایی با نقش‌آفرینی تام کروز نیز از روی این مجموعه ساخته و اکران شده است. فیلم ابتدایی به‌کارگردانی کریستوفر مک‌کوری در سال ۲۰۱۲ روی پردهٔ سینما رفت و در این فیلم بازیگرانی چون تام کروز، رزماند پایک، ریچارد جنکینز، ورنر هرتسوگ و رابرت دووال حضور داشتند و به‌ایفای نقش پرداختند. این فیلم با بودجهٔ ۶۰ میلیون دلاری، فروشی ۲۱۸ میلیون دلاری در گیشه داشت. دنباله فیلم ابتدایی با عنوان Jack Reacher: Never Go Back (جک ریچر: هرگز بازنگرد) نیز در سال ۲۰۱۶ به‌کارگردانی ادوارد زوئیک ساخته و اکران شد و در این فیلم کوبی اسمالدرز، پاتریک هویزینگر، دانیکا یاروش و هولت مک‌کالانی حضور داشتند و به‌ایفای نقش پرداختند. این فیلم از نسخهٔ ابتدایی ضعیف‌تر بود و در گیشه نیز با بودجهٔ ساختی یکسان، فروشی ۱۶۰ میلیون دلاری داشت. این فیلم براساس هجدهمین رمان پرفروش لی چایلد با نام «هرگز برنگرد» محصول سال ۲۰۱۳ ساخته شده است.

مجموعهٔ تلویزیونی Jack Reacher با همکاری مشترک شبکه آمازون، بخش تلویزیونی اسکای‌دنس (Skydance) و بخش تلویزیونی شرکت پارامونت پیکچرز (Paramount Pictures) ساخته خواهد شد. لی چایلد نیز به احتمال فراوان یکی از تهیه‌کنندگان اجرایی این پروژه خواهد بود. از دیگر تهیه‌کنندگان اجرایی این مجموعهٔ تلویزیونی می‌توان به کریستوفر مک‌کوری، کارولین هریس، دانا گلدبرگ، دیوید الیسون و مارچی راس، اشاره کرد.

چندی پیش شبکه‌ آمازون از تمدید سریال Tom Clancy's Jack Ryan (تام کلنسی جک رایان) برای فصل سوم خبر داد، این در حالی است که هنوز فصل دوم این سریال روی آنتن نرفته است. فصل دوم سریال Tom Clancy’s Jack Ryan قرار است ادامه داستان جک رایان با بازی جان کرازینسکی را که یک تحلیلگر سازمان سیا است، روایت کند. او باید با نیروهایی که تصمیم دارند تا یک دولت دموکراتیک در آمریکای جنوبی را تضعیف و سرنگون کنند، مقابله کند. سریال Tom Clancy’s Jack Ryan نیز با همکاری مشترک شبکه آمازون، بخش تلویزیونی شرکت پارامونت پیکچرز و اسکای‌دنس تولید و منتشر خواهد شد.


منبع Variety
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده