نویسنده: رضا علمی
// پنجشنبه, ۲۰ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۵۸

حضور هلن میرن و لوک ایوانز در فیلم اکشن Anna

هلن میرن و لوک ایوانز به لیست بازیگران فیلم اکشن Anna به کارگردانی لوک بسون، اضافه شدند.

فیلم آتی لوک بسون، کارگردان، نویسنده و تهیه‌کننده مطرح فرانسوی، Anna (آنا) خواهد بود و دو کمپانی Lionsgate و EuropaCorp به‌صورت مشترک تهیه‌کنندگی این فیلم را بر عهده دارند. حال اخیرا خبردار شدیم که هلن میرن و لوک ایوانز به لیست بازیگران این فیلم اضافه شده‌اند. اخبار جدید مربوط به فیلم Anna بلافاصله پس از رد گزارش‌های مرتبط با ساخت دنباله فیلم علمی-تخیلی Lucy (لوسی) منتشر شدند.  

انتظار می‌رفت که آخرین فیلم لوک بسون در سال ۲۰۱۷ گیشه‌ها را فتح کند، ولی خب پروژه جاه‌طلبانه اکشن، حماسی و علمی-تخیلی Valerian and the City of a Thousand Planets (والرین و شهر هزار سیاره) بسیار دور از انتظار ظاهر شد و در خاک ایالات متحده آمریکا تنها ۴۰ میلیون دلار فروش داشت. مجموع فروش این فیلم ۲۲۴ میلیون دلار بود و با توجه به بودجه ساخت ۱۸۰ میلیون دلاری، می‌توان گفت فروشی بسیار ضعیف در گیشه داشت. با وجود استقبال نه‌چندان گرم منتقدان و تماشاچیان، به نظر می‌رسد لوک بسون تصمیم دارد دنباله این فیلم علمی-تخیلی را نیز بسازد. در فیلم Valerian and the City of a Thousand Planets بازیگرانی همچون دین دیهان، کارا دلوین، کلایو اوون، ریحانا و کریس وو به ایفای نقش پرداختند. داستان این فیلم نیز از این قرار بود که والرین (دین دیهان) و لورلین (کارا دلوین) تیمی از کاراگاهان ویژه را تشکیل می‌دهند که مأموریت دارند نظم را در قلمروهای انسانی برقرار کنند. به دستور وزیر دفاع، این دو برای انجام مأموریت به شهر شگفت‌انگیز آلفا سفر می‌کنند. در مرکز شهر آلفا نیروی تاریکی وجود دارد که والرین و لورلین باید سریعاً این خطر را شناسایی کنند و از میان ببرند.

Mirren-II

پیش از آنکه لوک بسون ساخت دنباله فیلم Valerian and the City of a Thousand Planets را آغاز کند، وی ساخت فیلمی اکشن را در دستور کار قرار داده است. فیلم بعدی لوک بسون، فیلم Anna است که طبق گزارش سایت ورایتی، هلن میرن و لوک ایوانز از بازیگران اصلی این فیلم خواهند بود. ساشا لاس، بازیگر تازه‌کار و مدل معروف روسی، نقش اصلی فیلم جدید لوک بسون را بر عهده خواهد داشت. پیش از این نیز کیلین مورفی، بازیگر فیلم‌های معروفی همچون 28Days Later (بیست‌وهشت روز بعد)، Batman Begins (بتمن آغاز می‌کند) و Inception (آغاز)، برای حضور در فیلم اکشن Anna معرفی شده بود. مراحل تولید این فیلم از ماه نوامبر سال جاری آغاز خواهد شد و کمپانی Lionsgate’s Summit Entertainment اکران آن را بر عهده دارد.

گویا هلن میرن علاقه زیادی به فیلم‌های اکشن دارد و گفته است در صورتی که به وی اجازه دهند در مجموعه Fast & Furious پشت فرمان بنشیند، در فیلم بعدی این مجموعه نیز حضور خواهد داشت

هلن میرن بریتانیایی از بازیگران قدیمی و مطرح سینما محسوب می‌شود. وی به‌تازگی خود را به‌عنوان بازیگر سینمای اکشن جا انداخته و در فیلم‌های اکشنی همچون دو فیلم مجموعه RED (رد) و فیلم The Fate of the Furious (سرنوشت خشمگین) حضور پیدا کرده است. گویا هلن میرن علاقه زیادی به فیلم‌های اکشن دارد و گفته است در صورتی که به وی اجازه دهند در مجموعه Fast & Furious (سریع و خشمگین) پشت فرمان بنشیند، در فیلم بعدی این مجموعه نیز حضور خواهد داشت. تغییر رویه این بازیگر قدیمی بسیار جالب است؛ چون در آثار قدیمی هلن میرن کمتر با فیلمی اکشن برخورد می‌کنیم. هلن میرن معمولاً در فیلم‌های باپرستیژتری نقش‌آفرینی می‌کرد. او یک مرتبه برنده جایزه اسکار، یک مرتبه برنده جایزه کن، چهار مرتبه برنده جایزه انجمن بازیگران نمایش، چهار مرتبه برنده جایزه بفتا، سه مرتبه برنده جایزهٔ گلدن گلوب و چهار مرتبه نیز برنده جایزه امی شده است. از فیلم‌های معروف هلن میرن می‌توان به White Nights (شب‌های روشن)، The Cook, the Thief, His Wife & Her Lover (آشپز، دزد، همسرش و عاشقش)، Excalibur (اکسکالیبور)، Hamlet (هملت) و The Madness of King George (جنون شاه جرج) اشاره داشت. وی همچنین قرار است در فیلم ماوراءالطبیعه و ترسناک Winchester برادران اسپیریگ که بر اساس داستان خانه روح‌زده معروف وینچستر است، نقش سارا وینچستر، همسر ویلیام ویرت وینچستر را ایفا کند.  

Evans

دیگر بازیگر فیلم The Fate of the Furious، لوک ایوانز نیز در فیلم Anna حضور خواهد داشت. لوک ایوانز سال شلوغ و البته پرمنفعتی را پشت سر گذاشته است و علاوه بر حضور در فیلم رماتیک، فانتزی و موزیکال Beauty and the Beast (دیو و دلبر) که فروشی فوق‌العاده در گیشه داشت، در فیلم‌های The Girl on the Train (دختری در قطار) و Professor Marston & The Wonder Women (پروفسور مارستون و زنان شگفت‌انگیز) نیز نقش‌آفرینی کرده است. همان‌طور که پیش‌تر گفتیم، بازیگر اصلی فیلم Anna، ساشا لاس، مدل روسی خواهد بود که در فیلم Valerian and the City of a Thousand Planets در نقش کوتاه شاهزاده لیهو-‌مینا به ایفای نقش پرداخته بود.

تا این لحظه جزئیاتی از داستان فیلم Anna لوک بسون منتشر نشده است و تنها می‌دانیم عنوان فیلم، همچون فیلم Lucy، به شخصیتی زن اشاره دارد. مطمئناً با توجه به شکست فیلم Valerian and the City of a Thousand Planets، این مرتبه لوک بسون با تجربه بیش‌تر سراغ فیلم جدید خود خواهد رفت. لوک بسون با ژانر اکشن بیگانه نیست و کارگردانی فیلم‌های معروفی همچون Léon: The Professional (لئون: حرفه‌ای)، The Fifth Element (عنصر پنجم) و District 13 (بلوک ۱۳) را در کارنامه دارد.  


منبع Screenrant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده