// دوشنبه, ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۱۰

بعضی از بازی ‌های PS4 و PSVR روی پلی‌ استیشن 5 با نرخ فریم روان‌تری اجرا می‌شوند

سونی قول داده است که تعدادی از بازی‌های کنسول‌های پلی‌استیشن 4 و پلی استیشن VR روی کنسول نسل نهمی این شرکت ژاپنی «سریع‌تر و روان‌تر» اجرا می‌شوند.

می‌دانیم که بازی‌های پلی‌استیشن ۱، ۲ و ۳ روی پلی‌استیشن 5 اجرا نخواهند شد؛ اما سونی وعده‌ داده که تقریبا همه‌ی بازی‌های پلی‌استیشن 4 (طبق صحبت‌های مدیر اجرایی پلی‌استیشن، جیم رایان، ۹۹ درصد) را می‌توان روی کنسول نسل بعد سونی اجرا کرد. حال طبق جدیدترین اخبار بازی، به‌نظر می‌رسد که حداقل تعدادی از این بازی‌ها قرار است با نرخ فریم بالاتری نسبت به حالت Native، روی کنسول پلی‌استیشن 5 اجرا شوند.

سونی تا‌به‌الان چند باری به‌صورت غیرمستقیم به این موضوع اشاره کرده است که به‌لطف بهبود‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری، قابلیت Backward Compatibility کنسول پلی‌استیشن ۵ به بعضی از بازی‌ها‌ی پلی‌استیشن ۴ اجازه می‌دهد که با نرخ فریم ارتقا‌یافته اجرا شوند و حالا این خبر به‌صورت رسمی روی صفحه‌ی اصلی کنسول پلی‌استیشن ۵ قرار گرفته است. در این صفحه اشاره شده که برخی از بازی‌های «دستچین ‌شده» پلی‌استیشن 4 و پلی‌استیشن VR می‌توانند «سریع‌تر و با نرخ فریم روان‌تری» روی پلی‌استیشن ۵ اجرا شوند.

پلی استیشن 5 / Playstation 5 نرخ فریم بالاتر برای بعضی بازی‌های پلی استیشن 4

هنوز مشخص نشده که این «بازی‌های دستچین‌شده» شامل چه تعداد و چه بازی‌هایی می‌شود؛ ولی این ویژگی برای کسانی که قصد خرید جدیدترین کنسول بازی سونی را دارند، می‌تواند جذاب باشد.

کنسول پلی‌استیشن 5 در تاریخ ۱۲ نوامبر (۲۲ آبان) برای بعضی کشورها عرضه می‌شود و برای باقی کشور‌ها در تاریخ ۱۹ نوامبر (۲۹ آبان) دردسترس خواهد بود؛ این در حالی است که در روند پیش‌فروش این کنسول کمی بی‌نظمی اتفاق افتاده و به‌همین‌خاطر، سونی بابت این موضوع به‌صورت رسمی عذرخواهی کرده است و قول داده که تا انتهای سال میلادی جاری، کنسول‌های بیشتری را برای سفارش موجود خواهد کرد.

نظر شما کاربران زومجی دراین‌باره چیست؟ نظرات خود را با ما درمیان بگذارید.


منبع gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده